• Beste RPG'ers,

    Om de RPG's hier wat beter te laten verlopen, zijn onze moderators al een tijdje terug allemaal even rond de tafel gaan zitten om een nieuw reglement samen te stellen. Dit is doorgevoerd, zodat ook de nieuwe RPG'ers onder ons er sneller weg mee zijn. Dit is ook gedaan, omdat we in het verleden al wat moeilijkheden hebben ondervonden rond het hele RPG-gebeuren. Deze regels zijn er dus ook om jullie te helpen en om bepaalde dingen, zoals ruzies en dergelijke, te voorkomen. Hopelijk hebben jullie hier ook begrip voor. We doen immers allemaal ons uiterste best om het voor iedereen wat gemakkelijker te maken.
    Ons is opgevallen dat sommige regels nog niet goed nageleefd worden. Vandaar dat we jullie bij deze op de hoogte willen stellen dat vanaf nu met toewerkende kracht meer toezicht zal zijn op het naleven van deze regels. Mocht je een lopende RPG beheren en nog geen woordenaantal in de titel hebben staan, dan kan je een berichtje naar één van de moderators die zich bezig houden met het RPG forum sturen, zodat zij dit voor je in de titel kunnen zetten.
    Uiteraard blijft ook het normale huisreglement van kracht, vandaar dat we ze er nog eens bij halen.


    • Algemeen
    - Op Quizlet dien je je aan de Nederlandse wet te houden, dus zaken als haat zaaien, discriminatie, racisme en oproep tot geweld zijn hier niet welkom.
    - Het is niet toegestaan om anderen op welke manier dan ook te kwetsen, beledigen of pesten. Laat elkaar in zijn waarde!
    - Het is niet toegestaan om ruzie te maken of om ruzie uit te lokken.
    - Het is niet toegestaan om te schelden en te vloeken.
    - Het is niet toegestaan iemand anders lastig te vallen, te bedreigen of te stalken.
    - Het is niet toegestaan privé adressen van artiesten of van diens familie/vrienden te plaatsen.
    - Het is niet toegestaan elkaar aan te sporen tot anorexia, zelfverminking en andere extreme zaken. Hieronder valt dat het gewicht van personen niet vermeld mag worden.
    - Het is niet toegestaan om erotisch/seksueel getinte usernames te hebben.
    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.
    - Meerdere accounts aanmaken mag, mits dit met mate gebeurt.
    - Berichten van gebanden mogen niet door iemand anders doorgegeven worden via Quizlet.nl.
    - Spam is verboden. Dit is bijvoorbeeld het meermaals plaatsen van hetzelfde bericht, flooden en bumpen/omhoog schoppen van oude topics. Kettingmails zijn ook verboden en worden hetzelfde bestraft als spam.
    - Heb respect voor elkaar!

          • RPG
    - Het is niet toegestaan om iemand opzettelijk buiten te sluiten of te negeren.
    - Het is niet toegestaan om openlijk gebruik te maken van faceclaims, dit om ruzies te vermijden.
    - Het is niet toegestaan om 1 op 1 RPG's te spelen met uitzondering van PB's en stories.
    - We verzoeken elke RPG-starter om eigen afspraken (aantal woorden, taal, leeftijd, aantal toegelaten rollen, reservaties, ...) duidelijk in beeld te brengen.
    - Het is niet toegestaan om gestopte RPG's over te nemen, tenzij je kan aantonen dat je de toestemming hebt. Indien de bedenker van de RPG minstens een maand inactief is, mag je om toestemming komen vragen bij een moderator.
    - Het aantal woorden moet worden vermeld in de titel, indien je geen limiet hebt kan het ook gewoon worden aangegeven met [0].
    - Indien de bedenker van de RPG een langdurige periode afwezig zal zijn, mag iemand zich ten allen tijde opgeven bij de bedenker om de RPG tijdelijk over te nemen.
    - Plagiaat is ten strengste verboden.
    - Je mag maar één geopend rollentopic zonder speeltopic tegelijkertijd hebben. Indien je een nieuwe RPG wil openen, maar nog geen speeltopic hebt bij jouw laatste rollentopic, laat je dat topic sluiten door een moderator. Je vermeldt de reden tot sluiting en of je toestaat dat iemand anders het idee verder zet.

          • Gevolgen na overtreding
    - De fout wordt hersteld en Quizlet kan een waarschuwing sturen of de mogelijkheid om berichten te schrijven op het forum word je tijdelijk ontnomen. Een sluiting van de RPG is ook een optie.



    Indien er nog vragen zijn of onduidelijkheden, mag je hier altijd vragen stellen of spreek je één van onderstaande RPG-mods aan:
    Sarafina, Rasalhague, Dewgong, Debbaut en Starlord
    Ook staan we open voor alle suggesties.
    Met vriendelijke groeten,
    De mods van Quizlet.nl

    [ bericht aangepast door een moderator op 15 aug 2016 - 19:57 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb een vraagje: Gaat de faceclaim over een permanente claim, of ook over het gebruiken van een foto in 1 rpg en dat anderen in die rpg dan niet dezelfde persoon mogen gebruiken?


    Bowties were never Cooler

    MikeGClifford schreef:
    Ik heb een vraagje: Gaat de faceclaim over een permanente claim, of ook over het gebruiken van een foto in 1 rpg en dat anderen in die rpg dan niet dezelfde persoon mogen gebruiken?


    Volgens mij gewoon gaat het erom dat je niet van te voren zegt 'ik ga die gebruiken' zodat niemand anders hem kan gebruiken. Maar dat gebeurd sowieso wel overal.

    Dus de regels betreft het aanmaken van rollentopics zonder het speeltopic aan te maken komt er niet bij? Ik dacht in eerste instantie dat jullie dit topic aan maakten omdat die regel erbij zou komen, haha.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2015 - 17:31 ]


    Your make-up is terrible

    Chachki schreef:
    (...)

    Volgens mij gewoon gaat het erom dat je niet van te voren zegt 'ik ga die gebruiken' zodat niemand anders hem kan gebruiken. Maar dat gebeurd sowieso wel overal.

    Dus de regels betreft het aanmaken van rollentopics zonder het speeltopic aan te maken komt er niet bij? Ik dacht in eerste instantie dat jullie dit topic aan maakten omdat die regel erbij zou komen, haha.


    Dat klopt. ^^
    En met die suggestie zijn we nog niet klaar, anders hadden we de suggestie wel aangeduid als afgewezen of toegevoegd. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Chachki schreef:
    (...)

    Volgens mij gewoon gaat het erom dat je niet van te voren zegt 'ik ga die gebruiken' zodat niemand anders hem kan gebruiken. Maar dat gebeurd sowieso wel overal.

    Dus de regels betreft het aanmaken van rollentopics zonder het speeltopic aan te maken komt er niet bij? Ik dacht in eerste instantie dat jullie dit topic aan maakten omdat die regel erbij zou komen, haha.


    Dat dacht ik ook. Ik zit nu ook ingeschreven bij twee RPG’s waarvan het speeltopic nooit is geopend.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    ^ Ik heb net gezegd dat we nog niet klaar zijn met die suggestie. x)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sarafina schreef:
    ^ Ik heb net gezegd dat we nog niet klaar zijn met die suggestie. x)


    Ja sorry, ik reageerde erop zonder verdere reacties te lezen.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "