• Liefste users,

    Een tijdje geleden werd de zoveelste klacht over verwaarloosde RPG’s gepost op het forum. Het voorstel in kwestie konden we niet doorvoeren, maar door er verder over na te denken, werd er samen nagedacht over alternatieven. Uiteindelijk is deze nieuwe regel er door gekomen:
    "Je mag maar één geopend rollentopic zonder speeltopic tegelijkertijd hebben. Indien je een nieuwe RPG wil openen, maar nog geen speeltopic hebt bij jouw laatste rollentopic, laat je dat topic sluiten door een moderator. Je vermeldt de reden tot sluiting en of je toestaat dat iemand anders het idee verder zet."

    Wat betekent dit concreet?
    Het je bijvoorbeeld vandaag 3 rollentopics lopen zonder speeltopic? Dan vragen we je 2 rollentopics in de wachtrij te zetten. Vraag aan een moderator (of via de meldknop) een (tijdelijk) slotje op deze topics en ga verder met 1 rollentopic. Zodra dat rollentopic een speeltopic heeft, kan je een slotje laten opheffen door een moderator en aan de slag gaan met een andere rollentopic.

    Besef je dat je een aantal rollentopics hebt waar je niets meer mee zal doen? Vraag dan een slotje aan voor deze topics bij een moderator of via de meldknop!

    Wat als (zonder mijn eigen schuld) er geen speeltopic komt?
    - Als er bijvoorbeeld te weinig animo is, dan kan je er vanuit gaan dat er ook geen speeltopic van komt. Dan laat je het topic sluiten door een moderator en kan je een nieuw idee op de markt brengen.
    - Heb je er geen tijd meer voor, maar is er wel animo voor het idee, dan kan je het topic laten sluiten met de melding dat iemand je mag contacteren als die verder wil gaan met het verhaal.
    - Komt er geen speeltopic, maar wil je wel een ander idee uitwerken? Vraag dan een slotje aan bij een moderator of via de meldknop.

    Wat moet ik tegen een moderator zeggen?
    Indien je geen speeltopic kan openen, maar wel een ander idee op de markt wil brengen, laat je dit weten aan de moderators. Je meldt dit door de reden aan te geven (waarom gaat dit rollentopic niet van start?) en of er toestemming is om het idee over te nemen. Je moet dus aangeven of je toestemming geeft of niet dat iemand anders het idee mag overnemen. Dit zijn de opties:
    - Het idee mag niet overgenomen worden.
    - Het idee mag overgenomen worden.
    - Het idee mag enkel overgenomen worden als het mij persoonlijk gevraagd wordt.
    - Het idee mag overgenomen worden en ik wens op de hoogte te blijven indien het rollentopic online komt.

    Wanneer het topic gesloten wordt door een moderator zal deze de reden en de (geen) toestemming vermelden.
    Geef je niet aan wat er met het idee mag gebeuren, dan mag het idee automatisch niet overgenomen worden.

    Wat kan ik me verwachten als ik me niet aan deze regel houd?
    De gewone procedures van Quizlet zullen gelden. Moderators kunnen je op verschillende manieren aanspreken zoals bijvoorbeeld door een waarschuwing en een forum-ban.

    Wanneer gaat deze regel in?
    De regel gaat vanaf vandaag, 3 december, in. Je hebt een week de tijd om bij de moderators of via de meldknop aan te geven dat je een (tijdelijk) slotje wenst op een rollentopic van jou. Na deze week beginnen we met aanspreken en kunnen users gemeld worden die teveel lopende rollentopics zonder speeltopics hebben lopen.

    Met deze nieuwe RPG-regel hopen we een stap in de juiste richting te zetten om verwaarloosde RPG’s tegen te gaan.

    Indien jullie nog vragen hebben over deze nieuwe regel, dan ben je altijd welkom in dit topic of persoonlijk bij een moderator.

    Groetjes,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 3 dec 2015 - 20:27 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hier ben ik heel blij mee aangezien ik bij meerdere RPG’s ingeschreven sta waar nog steeds geen speeltopics van zijn. (:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ah, ik ben hier echt heel blij mee. Duidelijk topic, ook!


    Your make-up is terrible

    Negan schreef:
    Hier ben ik heel blij mee aangezien ik bij meerdere RPG’s ingeschreven sta waar nog steeds geen speeltopics van zijn. (:


    take me back to the basics and the simple life

    Okee. Thanks!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Negan schreef:
    Hier ben ik heel blij mee aangezien ik bij meerdere RPG’s ingeschreven sta waar nog steeds geen speeltopics van zijn. (:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hopelijk gaat dit hele geregel van RPG's nu beter dan voorheen en worden er niet zomaar rollentopics aangemaakt, zonder er moeite voor/in te steken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lijkt me een goede toevoeging!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Lijkt me een goede toevoeging!

    Dat hoop ik! =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury