• Hi!

    Ik ben nu al een tijd samen met iemand die 21 is, terwijl ik zelf 15 ben. Hoe we elkaar ontmoet hebben en hoe het 'zo ver' is kunnen komen is een verschrikkelijk lang verhaal maar we zien elkaar heel graag. Ik ben redelijk volwassen voor mijn leeftijd (al is er denk ik niet iemand van mijn leeftijd die dat niet over zichzelf denkt :'D). en het begin vanaf het begin van onze relatie heel kritisch geweest als het gaat over hoe hij zich gedraagt tegenover me. Hiermee bedoel ik dat ik vooral lette op of hij mij niet probeerde te manipuleren in welke manier dan ook, aangezien ik zelf toen echt niet wist of dit wel oké was. Ik ken hem nu ondertussen al een jaar en een aantal maanden, en we zijn al samen sinds een 4-tal maanden. Ik ben intussen erg tevreden met de situatie, maar ik zie online (vooral op Tumblr) zo vaak posts die mij waarschuwen dat zo'n mannen alleen maar één ding willen en dat ze losers zijn, dat ik me hier echt slecht door voel soms.

    Mijn vraag is nu of jullie dit ook denken, en wat ik nu eigenlijk zou moeten doen, aangezien er verder geen problemen afspelen in onze relatie.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2015 - 14:27 ]

    [ bericht aangepast op 27 nov 2015 - 14:38 ]

    Wolfram schreef:


    Oke, je bent niet de eerste die er zo over denkt.

    Als jullie allebei gelukkig zijn en je nergens in gedwongen word, zie ik het probleem niet. Het is misschien voor veel mensen geen standaard ding maar liefde is nou niet iets wat je tegenhoudt ondanks leeftijd etc. :') Ik hoop dat alles gewoon goed blijft gaan etc. (flower)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Oké hier een verhaaltje van eigen experience, laat me je zeggen dat het in het begin allemaal leuk en aardig kan klinken en ook al lijkt het alsof het niet zo is, er bestaat wel een grote kans dat het fout kan gaan lopen door het leeftijd verschil. Ik heb precies hetzelfde gehad op jouw leeftijd en eerst was het gewoon helemaal leuk en aardig maar later bleek toch gewoon dat het leeftijdsverschil net ff te groot was. Onthoud ook dat jij familie hebt, hij familie dat beiden partijen het niet goed kunnen vinden of eentje kan het verbieden en dat daardoor het contact/de relatie kan gaan verwateren, het zelfde als je hebt als je vader of moeder best wel beschermend is. Ik begrijp dat je op deze leeftijd ook al denkt dat hij de juiste is en dat het goed kan gaan, dat dacht ik op die leeftijd namelijk ook, alleen later bleek het niet zo te zijn. Onthoud ook wel dat hij 21 is en vrienden van die leeftijd heeft, die het misschien heel raar vinden als hij straks een meisje van 15 meeneemt, en onder groepsdruk dat het dan gewoon helemaal fout kan gaan lopen en dat hij zich zelfs een beetje voor je schaamt. Hij zit mentaal bij een andere leeftijd met jou hé? Meiden beginnen al vroeger bij de pubertijd en jongens wat later, dat gaat nog wel even door, net zoals als jij bijvoorbeeld op de leeftijd van 15 denkt dat je het wel allemaal kan, en dat het goed is. Ik zeg niet dat het zo is hoor iedereen is anders maar er bestaat gewoon een grote kans dat het een tijdje goed kan gaan maar daarna het ook heel naar kan worden, en dat het leeftijdsverschil toch echt te groot is.

    Want stel nou jullie beginnen dan wat, hij is 21 en gaat naar een feestje met vrienden in de club en is aan het drinken, dan kan jij als 15 jarige niet mee, en dan moet je elkaar ook kunnen vertrouwen en onthoud ook wat ik al eerder zei over de pubertijd, hij kan mentaal en bepaalde morelen hebben die niet samen met jouw op een lijn liggen. Hetzelfde als hij eens jaloers kan worden omdat jij bijvoorbeeld met een jongen praat, of dat er ineens ruzie komt met familie en jij bijvoorbeeld wil weglopen en gaat naar hem. Dat zijn natuurlijk worst case sceneario's maar onthoud wel dat volgens de wet 15 net nog even te jong is, vooral met een man van 21.

    Als je vragen heb kan je me altijd PB'en maar als ik jou was zou ik echt voorzichtig aan doen, want ik dacht precies hetzelfde als jouw en dat is ook niet goed afgelopen, hij veranderde ook heel erg tegen mij hij was in het begin helemaal niet zo.

    Ik zeg niet dat alle mannen zo zijn, er zijn namelijk relaties die goed gaan, maar pas wel op en onthoud dat niet iedereen zo over de relatie zal denken als jullie.

    Ik vind dat iedereen hier wel altijd van het stereotype uit gaat zeg. Wauw.
    Ik denk dat jezelf kan bepalen wat je wilt en wat niet. Of hij de "ware" is zou de tijd moeten leren maar zolang jij weet waar je wel en niet tot instaat ben dan kan je het gewoon een kans geven. Niet elke jongen is namelijk hetzelfde.


    "Ignite, my love. Ignite."

    JuStinb1eberxx_ schreef:
    Als jullie allebei gelukkig zijn en je nergens in gedwongen word, zie ik het probleem niet. Het is misschien voor veel mensen geen standaard ding maar liefde is nou niet iets wat je tegenhoudt ondanks leeftijd etc. :') Ik hoop dat alles gewoon goed blijft gaan etc. (flower)


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Gayle schreef:
    Ik vind dat iedereen hier wel altijd van het stereotype uit gaat zeg. Wauw.
    Ik denk dat jezelf kan bepalen wat je wilt en wat niet. Of hij de "ware" is zou de tijd moeten leren maar zolang jij weet waar je wel en niet tot instaat ben dan kan je het gewoon een kans geven. Niet elke jongen is namelijk hetzelfde.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Gayle schreef:
    Ik vind dat iedereen hier wel altijd van het stereotype uit gaat zeg. Wauw.
    Ik denk dat jezelf kan bepalen wat je wilt en wat niet. Of hij de "ware" is zou de tijd moeten leren maar zolang jij weet waar je wel en niet tot instaat ben dan kan je het gewoon een kans geven. Niet elke jongen is namelijk hetzelfde.


    Tijd voor koffie.

    Gayle schreef:
    Ik vind dat iedereen hier wel altijd van het stereotype uit gaat zeg. Wauw.
    Ik denk dat jezelf kan bepalen wat je wilt en wat niet. Of hij de "ware" is zou de tijd moeten leren maar zolang jij weet waar je wel en niet tot instaat ben dan kan je het gewoon een kans geven. Niet elke jongen is namelijk hetzelfde.


    Dit. Daarbij ben ik het persoonlijk van mening dat leeftijdsverschil ook goede dingen kan brengen. Nu ben ik wel even iets ouder dan jij, maar de jongens met wie ik date zijn ook allemaal net even iets ouder. Daar zit ik zelf wat meer mee op één lijn. Alleen jij kan bepalen of dit werkt of niet.


    The truth is out there.

    Ik geloof niet dat in alle relaties met een leeftijdsverschil de oudere helft altijd een vieze manipulator is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit leeftijdsverschil ook wel erg groot vind, ja, vooral omdat jij nog zo jong bent. Voor nu zou ik die posts dus gewoon negeren, want als jij een goed gevoel bij je vriend hebt is dat prima, maar zodra je merkt dat het leeftijdsverschil op andere manieren dwars gaat zitten (stel hij wilt te snel te veel van je - of dat nou op seksueel, emotioneel of intellectueel gebied is), zou ik het wel heel serieus nemen en je nooit gedwongen voelen om je aan te passen aan zijn tempo. Als hij een jonger meisje wilt daten is dat prima, maar dan mag hij zich wel gaan aanpassen aan het feit dat jij nog aan het ontwikkelen bent, vind ik.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Je zegt zelf dat je je niet wilde laten manipuleren door hem, maar je laat je ondertussen wel manipuleren door de meningen van mensen op Tumblr. Dat lijkt me nou niet echt een goed idee om mee te beginnen. Ik denk in eerste instantie altijd; als een oudere jongen geen meisje van zijn eigen leeftijd kan krijgen, heeft dat een reden. Maar dat gaat natuurlijk ook niet op voor iedere situatie en aangezien je die van jou niet vertelt, vind ik het moeilijk om ergens een oordeel over te geven. Je kan niet van vreemden op het internet verwachten dat ze een oordeel geven op een relatie waarvan jij enkel de leeftijden wilt geven.


    Your make-up is terrible

    Bij dit soort situaties denk ik altijd:

    Je moet op je eigen gevoel afgaan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Gayle schreef:
    Ik vind dat iedereen hier wel altijd van het stereotype uit gaat zeg. Wauw.
    Ik denk dat jezelf kan bepalen wat je wilt en wat niet. Of hij de "ware" is zou de tijd moeten leren maar zolang jij weet waar je wel en niet tot instaat ben dan kan je het gewoon een kans geven. Niet elke jongen is namelijk hetzelfde.


    16 - 09 - '17

    Als het tussen jullie goed zit en hij je nergens toe dwingt en dergelijke, denk ik niet dat je je relatie op het spel moet zetten om de meningen op Tumblr. Het leeftijdsverschil is groot ja, (een beetje té groot, vind ik zelf) maar zolang er niets echt mis gaat of het leeftijdsverschil een probleem wordt, als hij je begint de manipuleren, denk ik dat je er wel een streep onder moet zetten.


    Ex astris, sciencia

    Het is goed dat je er in het begin zo kritisch tegenover stond, maar ik denk dat zulke situaties echt af hangen van persoon tot persoon. En aangezien ik jou of je vriend niet persoonlijk ken, is het moeilijk te beoordelen of het nu 'past of niet'. Als je zelf gelukkig bent, wat maakt het dan eigenlijk ook uit wat andere denken? (:


    soul made of stardust and chaos.