• Normaal kan ik prima overweg met html-links en kan ik ze goed bewerken, maar nu heb ik echt enorme ruzie met Tumblr. Het is namelijk zo dat ik met twee problemen zit die Google niet kan oplossen (ik heb al minstens 15 opties die Google search vond geprobeerd zonder resultaat). Ik wil;
    - dat de achtergrond van mijn blog niet zichzelf herhaald (plaatjes onder elkaar), maar gewoon op dit plaatje blijft hangen,
    - en dat om de posts een grijze of witte balk zit zodat ze achtergrond er niet voor zorgt dat de posts half onleesbaar zijn. Klik hier voor een voorbeeld dat ik even van de blog van Blurryface heb gestolen ^^

    Hier is een link naar mijn blog en hiernaastzal ik even wat stukjes uit de html plakken zodat jullie misschien de fout op kunnen sporen. Ik heb geen idee of jullie er wat aan hebben - vraag me anders even naar een specifiek stukje! - maar hoop echt heel erg dat iemand me kan helpen, het is behoorlijk frustrerend :')

    Body-link
    body { margin: 0 auto; width: 50%; height:100%; background:{color:Background} url('{image:Background}'); no-repeat; color: {color:Primary colour}; font-family: {font:Body}, Baskerville, Times, "Times New Roman", serif; font-weight: 300; font-size: 20px; line: 10px; line-height: 40px; }


    #background {background: no-repeat; background:{background : rgba(255,255,255, .8); }; margin: 0 auto; width: 580px; }

    #background-inner { margin:0 auto; background:{rgba(255,255,255, .8)}; border-left: 0px transparent {color:Stripe}; border-right: 0px solid {color:Stripe}; width:550px; }
    section#blog { margin: 0 auto; width: 0px; }
    #stripe {
    width: 500px;
    background: #000000;
    opacity: 0.5;
    margin: 0 auto;
    height: 100%;
    z-index: -1;
    margin-top: -400px;
    left: 0%;
    right: 0%;
    position: fixed;
    }
    user agent stylesheetdiv {
    display: block;
    }



    Datgene dat nu zorgt voor een transparante achtergrond
    #disqus_thread img { box-shadow:none; padding:0px; background-color:transparent; }


    Index background
    .index-page #background { width:790px; }
    .index-page #background-inner { width:730px; }
    .index-page section#blog { width:730px; }

    Lange html
    #sliderWrap{width:100%;}#slider{position:absolute;background:url(http://static.tumblr.com/fkm6sn6/sU9lcaggb/navbg.png) no-repeat;background-position:bottom;width:100%;height:41px;margin-top:-31px;}

    Oh jeetje dit is lang geleden. Ik zou het niet meer weten. Is het niet handiger om een template van een ander te nemen? Die hebben het vaak handig ingesteld dat je met knopjes dat herhalen aan of uit kan zetten. Het is echt al te lang geleden voor mij tho. Sorry. (:


    The truth is out there.

    Oorspronkelijk is dit ook een template van een ander, maar die dingen zijn nooit naar mijn zin :')

    Haha, ik was gisteren ook nog aan het ruziën met een Tumblr theme. :Y)
    Ik denk alleen niet dat ik je hierbij kan helpen, sorry. Meestal lukt het me uiteindelijk wel om dingen te krijgen zoals ik wilde, maar dat is na een hoop gepuzzel, dus ik weet echt niet voldoende van codes om zomaar even de fout aan te wijzen. Maar misschien helpt zoiets, voor dat probleem met de achtergrond? Er zijn een hoop goede tutorials te vinden van mensen die er meer verstand van hebben. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het punt is dat ik al drie dagen aan het rommelen ben en heel Google af heb gestruind, maar niks heb gevonden dat werkt. Ook die tutorials sadly :3

    Trees schreef:
    Het punt is dat ik al drie dagen aan het rommelen ben en heel Google af heb gestruind, maar niks heb gevonden dat werkt. Ook die tutorials sadly :3


    Als je die codes gebruikt om te vervangen wat er al over de achtergrond staat in je huidige code, verandert er niets?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Als je die codes gebruikt om te vervangen wat er al over de achtergrond staat in je huidige code, verandert er niets?


    Nope. Ik heb het ook op meerdere plekken geprobeerd en ook in de css, maar hij lijkt het niet te pakken...

    Trees schreef:
    (...)

    Nope. Ik heb het ook op meerdere plekken geprobeerd en ook in de css, maar hij lijkt het niet te pakken...


    Oké, dan kan ik je al helemaal niet helpen, want op dat punt zou ik ook volkomen vastlopen. :'D

    Kun je niet gewoon een andere theme kiezen, die hierop lijkt, maar de meeste dingen die je wilt al heeft? Bijvoorbeeld door die van Blurryface over te nemen? (krul)
    Het lettertype en de lettergrootte en dergelijke aanpassen is een stuk gemakkelijker dan zelf een blok als achtergrond voor je posts bouwen. Of nou ja, als je haar code had (of een vergelijkbare waar ook de dingen die je wilt in zitten), zou je in ieder geval kunnen kijken hoe de stukjes voor haar achtergrond en de achtergrond van haar posts in elkaar zitten. Wie weet is het dan opeens duidelijk wat er mis ging.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Oké, dan kan ik je al helemaal niet helpen, want op dat punt zou ik ook volkomen vastlopen. :'D

    Kun je niet gewoon een andere theme kiezen, die hierop lijkt, maar de meeste dingen die je wilt al heeft? Bijvoorbeeld door die van Blurryface over te nemen? (krul)
    Het lettertype en de lettergrootte en dergelijke aanpassen is een stuk gemakkelijker dan zelf een blok als achtergrond voor je posts bouwen. Of nou ja, als je haar code had (of een vergelijkbare waar ook de dingen die je wilt in zitten), zou je in ieder geval kunnen kijken hoe de stukjes voor haar achtergrond en de achtergrond van haar posts in elkaar zitten. Wie weet is het dan opeens duidelijk wat er mis ging.


    The thing is, volgens mij heeft Blurryface ook hulp gehad van iemand die hem aan heeft gepast. Bovendien voel ik eigenlijk niks voor een onoriginele theme die al heel veel mensen hebben - zeker als hij gratis is ^^ Maar ik zoek nog wel even verder!

    Trees schreef:
    (...)

    The thing is, volgens mij heeft Blurryface ook hulp gehad van iemand die hem aan heeft gepast. Bovendien voel ik eigenlijk niks voor een onoriginele theme die al heel veel mensen hebben - zeker als hij gratis is ^^ Maar ik zoek nog wel even verder!


    Maar dan moet er alsnog in haar theme te zien zijn hoe het nu in elkaar zit, toch? Dat zou jou best kunnen helpen. Je zou ook een Tumblr kunnen zoeken die bedoeld is voor hulp met themes en daar je probleem voorleggen. Succes, in ieder geval. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Silberhaus misschien? Volgens mij heb ik dat ooit is horen vallen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Found it :3

    Ik heb al vaker html's bewerkt, ja, maar ik ken er niet zo heel veel van. Ik wil het vanavond wel eens bekijken als ik thuis ben, maar ik kan je niets beloven!
    Als hulplijn zou ik je Mitchell aanraden, maar ik heb geen idee wat momenteel zijn usernaam is op Q..


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Silberhaus schreef:
    Found it :3

    Ik heb al vaker html's bewerkt, ja, maar ik ken er niet zo heel veel van. Ik wil het vanavond wel eens bekijken als ik thuis ben, maar ik kan je niets beloven!
    Als hulplijn zou ik je Mitchell aanraden, maar ik heb geen idee wat momenteel zijn usernaam is op Q..


    Fijn, dank je wel!
    Ik weet wie Mitchell is haha, famous Q-radio :')

    Ik begrijp het theme eigenlijk niet helemaal, dus ik denk dat je het beter aan een expert vraagt :'3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.