• Ik ben bezig met het maken van een site met html en css, maar zit momenteel vast. Het is een heel gedoe om alles (plaatjes, tekst) op de goede plek te krijgen. Ik had bijv. eerst het achtergrondplaatje in px (grootte) maar nu in percentage gedaan, omdat als je inzoomt en weer uitzoomt het dan niet met de pagina meevormt (als je begrijpt wat ik bedoel). Toen dacht ik dat ik alle plaatjes dan maar in percentage moet doen omdat zij zich anders niet aanpassen aan de pagina. Maar dit lukt ook niet helemaal, ik krijg alles maar niet op goede grootte en positionering, dat als je in en uitzoomt de pagina er nog hetzelfde uitziet.

    Iemand die me hier mee kan helpen?


    Aan niets denken is ook denken.

    Achtergrond plaatje in background-image:url('dsjkfdskfasdfsd.jpg');
    background-size:cover; wilt weleens helpen tho :d
    Met float left en right kun je blokken maken.

    Procenten worden voorgebruikt om je website responsive te maken, dus dat die met het beeld meebeweegt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik wil niet dat de achtergrond helemaal gevuld word met een afbeelding, ik heb zeg maar alleen een header met de achtergrond. Midden, beneden, moet een titel komen in die achtergrond.
    Daaronder moet een plaatje komen.
    Met float kan ik elementen (divs) alleen maar naar links en rechts plaatsen.
    Waarschijnlijk moet alles (grootte) in percentage dingen, maar ik weet nog steeds niet hoe je dat met de positie regelt.
    Maar ik moet dus iets naar beneden plaatsen, want ik wil dat plaatje dus onder die achtergrond.


    Aan niets denken is ook denken.

    Als je een afbeelding in een container hebt (bijv. een div of een header) kun je die container een breedte geven (100px or anything you want) en daarin een afbeelding gooien in de HTML. In je CSS kun je zeggen: container img {width: 100%}, dan wordt de afbeelding over de breedte van die container altijd 100%. Anders misschien een afbeelding van wat je al hebt en hoe je 't wil hebben? x]


    No growth of the heart is ever a waste

    Zou iemand anders een site van zichzelf / site die hij heeft , met html code naar me kunnen sturen zodat ik kan kijken hoe het met de positionering is gedaan?


    Aan niets denken is ook denken.

    www.nicolinevaneijkelenburg.nl


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales