• Heay!
    Ik heb sinds gister last van een kies die een beetje lpijn doet als je erop drukt. De pijn is niet heel erg, maar je voelt het wel als je erop drukt met je tong of vinger. Ik sta altijd langer dan 5 minuten mijn tanden te poetsen omdat ik een beugel heb. Zou het kunnen dat de beugel de pijn veroorzaakt omdat de tanden in beweging komen of is het een beginnend gaatje ofzow?

    Ik draag ook elastiekjes die in een driehoek van de bovenkaak naar de onderkaak lopen. Als ik de elastiekjes draag en ik raak de kies aan, dan doet het geen pijn..

    [ bericht aangepast op 5 dec 2015 - 17:04 ]

    Het kan ook zijn dat je kies ontstoken is, maar ik ben geen tandarts.

    Ik zou naar de Orthodontist gaan ermee, ik denk niet dat iemand hier je zal kunnen helpen hahah


    Just doing what I can

    Ik zou toch een tandarts/orthodontist bellen. Niet wachten tot de pijn erger wordt, gewoon bellen.


    26 - 02 - '16

    Het kan heel goed zijn dat dit door je beugel komt, omdat die gewoon een hoop druk op je tanden zet. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van en volgens mij is dat normaal, maar als je je er zorgen over maakt of als het lang blijft duren/erger wordt, kan je het inderdaad misschien beter aan je tandarts of orthodontist vragen.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    Het kan heel goed zijn dat dit door je beugel komt, omdat die gewoon een hoop druk op je tanden zet. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van en volgens mij is dat normaal, maar als je je er zorgen over maakt of als het lang blijft duren/erger wordt, kan je het inderdaad misschien beter aan je tandarts of orthodontist vragen.


    Heb jij dat ook met meerdere tanden dat dan de ene weer pijn doet en dan de andere enz. enz.
    Als ik me elastiekjes uit doe voelt ik die kies een beetje. Zou het komen door de spanning?

    Dat kan best, hoor. Ik heb de draad van mijn beugel ongeveer drie weken geleden laten aanspannen, en ik voel nu nog wel wat druk als ik tegen mijn tanden duw met mijn tong. En mocht je -je er echt zorgen over maken, dan bel je de orthodontist of je tandarts even. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het is misschien inderdaad handig om het aan je orthodontist te vragen, maar ik had hetzelfde toen ik nog een beugel had. Elke keer als hij werd bijgedraaid gingen ze voor een of twee dagen wat losser zitten door de spanning en deed het echt verschrikkelijk veel pijn. Als de pijn langer duurt dan een paar dagen zou ik wel iemand raadplegen als ik jou was c:

    [ bericht aangepast op 5 dec 2015 - 17:16 ]


    United we stand, divided we fall.

    Kan heel goed door de beugel komen. Heb vaak gehad dat een random tand/kies pijn ging doen maar dat kwam gewoon door al dat geschuif in het gebit.
    Als de pijn langer aanhoudt zou je even langs de ortho kunnen gaan.

    Het kan door je beugel komen door de spanning. Ik had aar ook last van toen ik een beugel had. Maar als de pijn niet weggaat of erger wordt , dan zou ik de tandarts bellen. Het kan zijn dat je tand ontstoken is.


    Seasons will change, but I shall remain

    Elvenking schreef:
    Kan heel goed door de beugel komen. Heb vaak gehad dat een random tand/kies pijn ging doen maar dat kwam gewoon door al dat geschuif in het gebit.
    Als de pijn langer aanhoudt zou je even langs de ortho kunnen gaan.


    Ik denk dat ik daar last van heb.
    Soms doet een random tand in mijn ondergebit pijn en nu doet er een kies boven pijn..

    BlueJays schreef:
    Het kan heel goed zijn dat dit door je beugel komt, omdat die gewoon een hoop druk op je tanden zet. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van en volgens mij is dat normaal, maar als je je er zorgen over maakt of als het lang blijft duren/erger wordt, kan je het inderdaad misschien beter aan je tandarts of orthodontist vragen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het kan zijn dat het door de druk komt van de beugel. Waarschijnlijk wel.
    Zeg het de volgende keer dat je naar de ortho gaat. Maak eventueel een snellere afspraak als het niet vlug weg gaat, die pijn.

    Op welke kies is het?
    Ik heb beginnende gaatjes op de achterste kiezen, waar mijn beugel op stond. Nou ja, doordat dat ijzer er op stond, kon ik daar niet poetsen... En door jaren met die beugel te lopen... Niets aan te doen...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Als het drukkend aanvoelt, is de kans denk ik groot dat het door je beugel komt. Als je vijf minuten tandenpoetst, denk ik niet dat het aan de tand ligt in ieder geval, maar wie weet. Als ik jou was, zou ik even naar de tandarts of de orthodontist gaan. Sterkte ermee!


    Tijd voor koffie.

    Ik heb nu de allerdikste draad die er is erin, en ik moet 15 dec weer heen voor controle en af en toe doet mijn hoektand wel eens pijn als ik aan het eten ben of zo uit het niets.
    Volgens mij is dat normaal dat je soms nog wat druk voelt. En anders gewoon even aan de ortho vragen. :3


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus