• Heay!
    Ik heb sinds gister last van een kies die een beetje lpijn doet als je erop drukt. De pijn is niet heel erg, maar je voelt het wel als je erop drukt met je tong of vinger. Ik sta altijd langer dan 5 minuten mijn tanden te poetsen omdat ik een beugel heb. Zou het kunnen dat de beugel de pijn veroorzaakt omdat de tanden in beweging komen of is het een beginnend gaatje ofzow?

    Ik draag ook elastiekjes die in een driehoek van de bovenkaak naar de onderkaak lopen. Als ik de elastiekjes draag en ik raak de kies aan, dan doet het geen pijn..

    [ bericht aangepast op 5 dec 2015 - 17:04 ]

    Het kan ook zijn dat je kies ontstoken is, maar ik ben geen tandarts.

    Ik zou naar de Orthodontist gaan ermee, ik denk niet dat iemand hier je zal kunnen helpen hahah


    Just doing what I can

    Ik zou toch een tandarts/orthodontist bellen. Niet wachten tot de pijn erger wordt, gewoon bellen.


    26 - 02 - '16

    Het kan heel goed zijn dat dit door je beugel komt, omdat die gewoon een hoop druk op je tanden zet. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van en volgens mij is dat normaal, maar als je je er zorgen over maakt of als het lang blijft duren/erger wordt, kan je het inderdaad misschien beter aan je tandarts of orthodontist vragen.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    Het kan heel goed zijn dat dit door je beugel komt, omdat die gewoon een hoop druk op je tanden zet. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van en volgens mij is dat normaal, maar als je je er zorgen over maakt of als het lang blijft duren/erger wordt, kan je het inderdaad misschien beter aan je tandarts of orthodontist vragen.


    Heb jij dat ook met meerdere tanden dat dan de ene weer pijn doet en dan de andere enz. enz.
    Als ik me elastiekjes uit doe voelt ik die kies een beetje. Zou het komen door de spanning?