• Het zijn rpg's die beide lopende zijn maar wel wat nieuwe spelers kunnen gebruiken. Je kunt zo inspringen want er is nog niet zoveel gebeurt.

    Fantasy rpg:

    It's a kind of magic

    Circus rpg:
    Cirque de la Luna rollentopic

    Beschrijvingen:


    It's a kind of magic:

    Het verhaal:
    Dit rpg speelt zich af begin 19e eeuw. Adel en niet-adel zijn verenigd in een koninkrijk. De adel wonen met een aantal bedienden in een groot kasteel. De laatste tijd heerst er veel onrust in het koninkrijk, er dreigt oorlog te ontstaan. Daarnaast ontdekken een aantal mensen van adel en een aantal van niet-adel dat ze beschikken over magische krachten. De adel krijgt een speciale school om hun magische krachten te ontwikkelen, zij zullen ten tijde van de oorlog zich nuttig kunnen maken. Maar hoe staan de rest van de mensen die geen krachten hebben tegenover deze magische krachten? En hoe gaan zij die niet naar de school kunnen met hun krachten om? En wat als er mensen zijn die misbruik maken van hun krachten? Er zijn twee kanten tijdens de oorlog: Straveli en Gravel. Dit zijn twee gebieden die al langer dreigen met oorlog naar elkaar toe. Als personages mogen er mythische wezens worden aangemaakt (als heksen, magiërs, elfen, vampiers etc.) maar ook de adel kan verschillende rollen hebben (prins, koning, etc.) Overigens: niet iedereen heeft dus een kracht.

    Cirque de la Luna:


    T H E C I R C U S
    Cirque de la Lune is een zeer succesvol, Europees circus. Het circus is voornamelijk gericht op acrobatiek, en doet, op de voltige/trick riding na, niets met dieren. Het circus trekt altijd een groot bekijks en bestaat dit jaar al weer 23 jaar. Het circus maakt dit jaar voor het eerst een tour door Amerika, met hun nieuwste show. In dit RPG volgen we de circusartiesten tijdens hun tour.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2015 - 11:50 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ben wel geïnteresseerd in "It's a kind of magic", ik ga er thuis meteen naar kijken! (zit nu namelijk op school). Vooral geïnteresseerd in de vraag voor een zusje of broertje voor Misha, of is die al bezet?

    TeddyPoke schreef:
    Ik ben wel geïnteresseerd in "It's a kind of magic", ik ga er thuis meteen naar kijken! (zit nu namelijk op school). Vooral geïnteresseerd in de vraag voor een zusje of broertje voor Misha, of is die al bezet?


    Leuk! Nee, nog niet, dus ga je gang.


    Aan niets denken is ook denken.

    TeddyPoke schreef:
    Ik ben wel geïnteresseerd in "It's a kind of magic", ik ga er thuis meteen naar kijken! (zit nu namelijk op school). Vooral geïnteresseerd in de vraag voor een zusje of broertje voor Misha, of is die al bezet?


    Oehh leuk! Ik hoop dat je mee doet!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ik ben geinteresseerd in its a kind of magic, wat houdt het in als je mentor bent? kan je dan ook krachten hebben? werk je dan alleen met de adel of mag je bijvoorbeeld ook een mentor zijn voor de niet-adel?

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 12:47 ]

    trueblood schreef:
    ik ben geinteresseerd in its a kind of magic, wat houdt het in als je mentor bent? kan je dan ook krachten hebben? werk je dan alleen met de adel of mag je bijvoorbeeld ook een mentor zijn voor de niet-adel?


    Als mentor begeleid je iemand met krachten. Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen in de rpg die als leerling in aanmerking komen. Je mag ook mentor zijn van niet-adel. En de mentor zelf heeft meestal ook krachten, anders is het nogal lastig om hierover les te geven.
    Btw mijn personage wil wel een mentor hebben


    Aan niets denken is ook denken.

    klinkt leuk! ik ga even denken over een personage

    Als er nog personages worden gezocht in "Its a kind of magic" zou ik daar graag aan mee willen doen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ja, je kunt nog steeds meedoen. Anytime you want, kun je je rol posten.


    Aan niets denken is ook denken.