• Donderdag heb ik bij biologie een practicum waarbij ik een muis ga moeten dissecteren (soms kan biomedische wetenschappen volgen dus níét leuk zijn). Nu is het enige lichaamsdeel dat ik al eens heb moeten opensnijden een koeienoog en toen moest ik al kokhalzen, dus laat staan om in een nog warme muis te moeten gaan snijden. Ik heb net een filmpje bekeken over zo'n dissectie en daar kreeg 'k al koude rillingen van...
    Heeft er hier misschien iemand (die al dan niet zelf al eens een muis dissectie heeft uitgevoerd) tips voor me? Want ik wil in die practicumruimte dus echt niet over mijn nek moeten gaan. Of in het algemeen, iemand die al eens een dissectie heeft moeten uitvoeren?

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 23:22 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik heb een keer een geiten/schapen hart en longen ontleed en ook een keer een hele kip. Bij beide heb ik een papieren mondkapje voorgehad en dat hielp wel. Vooral als je er een parfum of geurige olie in doet iets van tevoren (je moet niet stikken in de geuren natuurlijk). De mondkapjes kreeg ik via school, dus ik weet niet waar je ze kan halen. Of je moet kijken of je een sjaal voor je neus en mond kan vastmaken waar je ook een luchtje in doet. Misschien helpt het ook om alle ramen open te gooien in het lokaal, of zo dicht mogelijk bij een raam zitten.

    Requiescat schreef:
    Ik heb een keer een geiten/schapen hart en longen ontleed en ook een keer een hele kip. Bij beide heb ik een papieren mondkapje voorgehad en dat hielp wel. Vooral als je er een parfum of geurige olie in doet iets van tevoren (je moet niet stikken in de geuren natuurlijk). De mondkapjes kreeg ik via school, dus ik weet niet waar je ze kan halen. Of je moet kijken of je een sjaal voor je neus en mond kan vastmaken waar je ook een luchtje in doet. Misschien helpt het ook om alle ramen open te gooien in het lokaal, of zo dicht mogelijk bij een raam zitten.

    Bedankt voor de tip! Ik zal voor de zekerheid een sjaal meenemen (want ik denk niet dat we mondkapjes krijgen), maar over het algemeen kan ik heel slecht tegen dingen die m'n nek en/of mond blokkeren, dus dat kan er ook net voor zorgen dat ik er nog minder goed tegen kan dan normaal.


    Ex astris, sciencia