• Tragisch achtergrond verhaal:

    Velen van jullie kennen mij als dé dierenvriendin, die heel haar leven op stelte zet om zoveel mogelijk dieren (op de soms meest vreemde manieren) te helpen.
    Een enkeling heeft wellicht meegekregen dat ik eerder dit jaar helaas afscheid heb moeten nemen van mijn twee gerbils, eerst Arya en laterna ook Sansa. Dit raakte mij enorm, aangezien dit mijn eerste twee huisdieren waren die ik volledig zelfstandig heb opgevoed en (financieel) heb verzorgt. Daarnaast heb ik ze samen met hun broertjes en zusjes geboren zien worden en daarna de verzorging van de familie op me genomen, waardoor ze extreem op mij en mijn stem gefocust waren.

    En helaas, wat velen van jullie niet weten, heb ik op 8 juli afscheid moeten nemen van onze hond Krissy. Na 15 hele mooie jaren waarin wij samen zijn opgegroeid en waarin ze nooit ziek is geweest (op een gevoelig maagdarmstelsel na) kreeg ze een longontsteking waar ze helaas niet van herstelde. Ik heb toen samen met mijn ouders besloten om haar uiteindelijk te laten euthanaseren... Dus na 15 jaren gevuld met Krissy, gaandeweg een aantal grasparkietjes en een tweetal konijnen en uiteindelijk mijn 2 babies (gerbils), was het vanaf 8 juli stil in huis. En wellicht kunnen sommigen het niet voorstellen, maar als je het merendeel van je leven omringt ben door dieren in huis is het een grote klap als er ineens niemand meer is. Geen leuke vogels, konijnen of knagers, geen hond waarvan je je letterlijk geen leven meer zonder kunt herinneren, helemaal niks.

    En dat mijn lieve Q-ers, brak mijn hart. Met als resultaat dat ik dagen, weken en maanden alleen op mijn kamer heb doorgebracht al starend naar de foto's van mijn geliefde beestjes. Nu is het makkelijk om te zeggen; "Ja maar Thalita, waarom neem je niet een nieuw huisdier?" Nou, liever Q-ers, dat zit zo: Het verlies en verdriet van Krissy is enorm, zo groot dat ik voldoende tijd wil nemen om te rouwen en afscheid te nemen (want 15 jaar is niet zomaar vergeten) en niet op stel en sprong een nieuwe hond wil aanschaffen. Voor sommige mensen werkt dit heel goed, maar voor mij voelt dit als "vervanging van." Daarnaast heb ik de bewuste keuze gemaakt om geen kleine knagers meer aan te schaffen omdat hun levensverwachting relatief laag is en ik de emotionele stabiliteit van een dweil heb als we het over dieren hebben.

    Uiteraard zijn er enkele dieren die op mijn verlanglijstje staan, maar helaas heb ik als net afgestudeerde student -helaas nog steeds zonder baan- niet genoeg geld om deze diersoorten aan te schaffen/te financieren. Dus het licht aan het einde van de tunnel leek ver weg (als in -letterlijk- nog jaren wachten).


    Mijn moeder kwam daarstraks naar mij toe en vroeg of we even konden praten. Dan gaan al meteen alle alarmbellen rinkelen, maar aangezien ik klaar ben met school (en de decaan dus niet meer kan opbellen), er niemand op sterven ligt en mijn moeder te oud is om nog zwanger te raken, kon ik me eigenlijk niks bedenken waarvan mijn wereld op de kop kon gaan staan (in positieve of negatieve zin van het woord). BUT I WAS WRONG...Mijn moeder vertelde dat ze (gezien het feit dat ik geestelijk/emotioneel steeds verder achteruit ging door het gemis van dieren om mij heen) in overleg met mijn vader heeft besloten dat ze mij zo graag een nieuw huisdier gunnen dat ze bereid zijn om de helft van alle (aanschaf)kosten te betalen! Dit is grandioos, aangezien mijn vader helaas al enkele jaren zonder werk zit gezien zijn leeftijd (57) waardoor wij financieel niet heel veel extra dingen kunnen veroorloven.


    MAAR IK KRIJG DUS WEER EEN NIEUW HUISDIER!
    (yeah)


    Een dier wat op mijn verlanglijstje staat als reptielenfreak, namelijk een baardagaam! Dit is het enigste reptielensoort dat momenteel binnen mijn budget past en het enigste reptiel dat mijn ouders mij laten hebben zolang ik nog thuis woon. X'D

    Dus, zoals je je kunt voorstellen ben ik zo ontzettend blij dat ik wel kan huilen! Ditmaal dan van geluk en niet van ellende!
    I'M BECOMING A MOMMY AGAIN!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Het lijkt net of ie lacht awwh


    26 - 02 - '16

    Dubbelpost

    [ bericht aangepast op 12 sep 2016 - 18:44 ]


    26 - 02 - '16

    Exiled schreef:
    Het lijkt net of ie lacht awwh


    Dat was ook de bedoeling! :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Aw, wat leuk voor je! Ik ben zelf ook een ontzettend grote dierenvriend en ik zou alles voor mijn beestjes doen. ^^


    What would Emma do?

    Yay! Ik vind dat echt leuke beestjes!

    Ik zou zelf heel graag een vogeltje willen, maar ik heb een jachthond, dus dat gaat helaas niet.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2016 - 18:51 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Yay! Ik vind dat echt leuke beestjes!

    Ik zou zelf heel graag een vogeltje willen, maar ik heb een jachthond, dus dat gaat helaas niet.


    Ja, ze zijn zo leuk c: Zit er overna te denken om hem/haar een eigen Instagram pagina te geven omdat ze in mijn ogen echt het einde zijn!
    Kun je het vogeltje niet ergens huisvesten waar de hond niet (vaak) komt? Je slaapkamer ofzo?


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Die wil ik ook :)
    Zorg je wel dat je genoeg ruimte en een warmtelamp voor ze hebt en genoeg krekels en kakkerlakken hebt om ze mee te voeren?

    Wat leuk!^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb wel even gelachen om de beginzinnen van je post (wat niet onder de spoiler stond).

    Gefeliciteerd met het opnieuw mama worden! Neem je een vrouwtje of mannetje? Heb je al een naam bedacht voor hem/haar? Wanneer komen er foto's op Q van je nieuwe baby? Worden die dieren niet ook boomkippies genoemd?


    Physics is awesome

    Gibbs schreef:
    Wat leuk!^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat leuk voor je! Je aanstaande baardagaam mag van geluk spreken met een dierenliefhebber als mamma :Y)


    I don't understand that reference. - Castiel

    Dancingwolf schreef:
    Die wil ik ook :)
    Zorg je wel dat je genoeg ruimte en een warmtelamp voor ze hebt en genoeg krekels en kakkerlakken hebt om ze mee te voeren?


    Ik waardeer je bezorgdheid, maar ik heb al ruim 5 jaar ervaring met het verzorgen van exotische dieren (waaronder ook reptielen).
    Dus dat gaat helemaal goedkomen! c;



    Kelmeckis schreef:
    Ik heb wel even gelachen om de beginzinnen van je post (wat niet onder de spoiler stond).

    Gefeliciteerd met het opnieuw mama worden! Neem je een vrouwtje of mannetje? Heb je al een naam bedacht voor hem/haar? Wanneer komen er foto's op Q van je nieuwe baby? Worden die dieren niet ook boomkippies genoemd?


    Dankjewel! En wat een vragen! Ik moet eerlijk bekennen dat het geslacht me niet zoveel uitmaakt. Ik heb een namenlijst voor toekomstige huisdieren, dus daar zit vast dé naam tussen, maar ik kijk altijd liever naar het individu voordat ik een dier een naam geef. Zodra mijn nieuwe baby er is spam ik jullie helemaal vol met schattige foto's! Nee! De groene leguaan wordt in bepaalde landen boomkip genoemd, niet de baardagaam (kijk, zulke dingen kun je alleen weten als je met reptielen werkt x'D)



    Hamming schreef:
    Wat leuk voor je! Je aanstaande baardagaam mag van geluk spreken met een dierenliefhebber als mamma :Y)


    O, my gosh. Thank you so much! Dat is een lief compliment! (H)

    [ bericht aangepast op 12 sep 2016 - 19:46 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Baardagamen eten ook spinnen, toch?


    26 - 02 - '16

    Ik denk dat je een goed baasje zult zijn als ik het zo lees :)

    Dreadful schreef:
    (...)

    Ja, ze zijn zo leuk c: Zit er overna te denken om hem/haar een eigen Instagram pagina te geven omdat ze in mijn ogen echt het einde zijn!
    Kun je het vogeltje niet ergens huisvesten waar de hond niet (vaak) komt? Je slaapkamer ofzo?


    Alleen hiervoor zou ik Instagram nemen. Just do it!


    #WWED - What Would Emma Do?