• Hello lieve Quizletters!

    Ik vroeg me af wat jullie zoal doen op Kerstmis, een eigenlijk christelijk feest. Gaan jullie naar de kerk? Of zetten jullie een kerststalletje en een netjes versierde kerstboom? Of drinken jullie liever chocomelk of jenever in een echte levende kerststal? Oohooof, vieren jullie kerst met heel de familie met een gezellig kerstdinner? (en met natuurlijk extra veel pakjes ^^)

    Zelf kom ik uit een gelovig gezin, dus ga ik in de namiddag naar de kerk en vier ik daarna kerst met heel de familie. Om middernacht ga ik met vriendinnen naar de middernachtmis liedjes zingen, lekker gezellig ^^ en daarna jenever ik bedoel chocomelk drinken in een cafeetje. (:

    Hoe ziet jullie Kerstmis eruit? (:


    she believed she could & so she did

    In de ochtend beginnen we met een lekker kerstontbijt (kerststol, warme broodjes, ect), daarna gaan we de cadeautjes uitpakken, daarna misschien wat films kijken/met de cadeautjes rommelen en vervolgens omkleden en naar opa en oma toe waar we dit jaar eten op eerste kerstdag. Misschien daar nog wat spelletjes doen of films kijken.(:

    Tweede kerstdag is vaak niet zo bijzonder, kerstfilms kijken en thuis nog wat lekkerst eten (en me boeken lezen die ik wss ga krijgen haha). Alhoewel we dit jaar wellicht uiteten gaan.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    In de ochtend beginnen we met een lekker kerstontbijt (kerststol, warme broodjes, ect), daarna gaan we de cadeautjes uitpakken, daarna misschien wat films kijken/met de cadeautjes rommelen en vervolgens omkleden en naar opa en oma toe waar we dit jaar eten op eerste kerstdag. Misschien daar nog wat spelletjes doen of films kijken.(:

    Tweede kerstdag is vaak niet zo bijzonder, kerstfilms kijken en thuis nog wat lekkerst eten (en me boeken lezen die ik wss ga krijgen haha). Alhoewel we dit jaar wellicht uiteten gaan.^^


    Oeh, jullie beginnen al met de pakjes in de ochtend! Haha (: Bij ons is het de gewoonte dat 's avonds na het eten pas te doen muh :'D
    Yeah, boeken ^^


    she believed she could & so she did

    Volgens mij gaan we dit jaar gewoon op restaurant met de familie (of eigenlijk enkel met mijn tante, neef en nicht, want meer is er niet meer over). Voor de rest studeren, denk ik. :'D

    Oh, en we doen niet aan pakjes ofzo. ^^

    [ bericht aangepast op 12 dec 2015 - 23:16 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Whelve schreef:
    (...)

    Oeh, jullie beginnen al met de pakjes in de ochtend! Haha (: Bij ons is het de gewoonte dat 's avonds na het eten pas te doen muh :'D
    Yeah, boeken ^^


    Nope, ben ik altijd al te ongeduldig voor geweest.=') Ik zat altijd te wachten tot iedereen wakker was en als het me te lang duurde ging ik iedereen het bed uit slepen.:')
    BOEKEN.<3


    You were born original, don't die as a copy.

    Kerstavond is met mijn ouders cadeaus uitpakken die we voor elkaar gekocht hebben. Natuurlijk weer met de super smerige gourmet *kots*. Eerste kerstdag hebben we nog niets in de planning, dus misschien ga ik wel een heel menu in elkaar flansen of zo. En tweede kerstdag zijn we met het gezin bij mijn neef, zijn vriendin en mijn tante, waar we het kerstdobbel spel gaan doen. Dat was vorig jaar zo een succes ^^
    Misschien dat ik een Travia spel meeneem naar hun toe, dat deden we ook nog vorig jaar en dat was geweldig (:

    Ohja en we hebben voor het eerst in triljoen jaar een stomme kerststal. Toen mijn moeder hem neer had gezet ging mijn vader helemaal kritiek geven omdat die leipe poppen van hem niet goed stonden. Wtf er zit gewoon een regel aan hoe je die dingen neerzet. Vet weird. Had van mij niet gehoeven die kerststal. Dat ding stamt ook uit de middeleeuwen ofzo.
    Gelukkig mag je de boom wel optuigen hoe je wilt. Pfff.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2015 - 23:25 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik wil deze kerst wijden aan de bovenverdieping claimen en alleen zijn. Ik heb het niet zo op kerst en nieuwjaar, dus ik vind het fijn om dan wat tijd voor mezelf te hebben. (:


    The truth is out there.

    Onze 'kerst' vullen we meestal op kerstavond, dat is dan ook wanneer het eigenlijke feest is. Dinner, pakjes, al dat gedoe. Op Kerstdag gaan w naar mijn familie in Aalst en daar wat gezellig doen ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kerstavond zelfgemaakte worstenbroodjes eten als mama en oma terugkomen uit de kerk, met Eerste Kerstdag naar familie in Limboland en dan lekker eten en gezellig doen, en Tweede Kerstdag werken. :c


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Lekker veel eten! We hebben altijd een kerststalletje onder de kerstboom staan. Wij doen ook meestal de cadeautjes 's avonds.


    Don't believe the lies you've been told

    Dat is heel verschillend bij ons. De ene keer vieren we het niet en is het is het eigenlijk zoals elk andere dag, maar de andere keer staat er zowat de hele inhoud van de supermarkt op de tafel lol. En heeft m'n vader glühwein gekocht. Yammie.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb een beetje een hekel aan Kerstmis, dus ik ga proberen dit jaar me zo koest mogelijk te houden en te hopen dat die drie dagen (yep, drie, want blijkbaar is mijn familie zo groot dat we een derde kerstdag moesten inroosteren om ervoor te zorgen dat ik dit jaar aan geen enkel vermoeiend familielid ontkom) zo snel mogelijk weer over zijn. We doen ook niet aan pakjes oid, alleen aan elkaar ondervragen over je toekomst, relaties en school en zo veel eten dat je buikpijn krijgt en chagrijnig wordt. Yay. :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik heb een beetje een hekel aan Kerstmis, dus ik ga proberen dit jaar me zo koest mogelijk te houden en te hopen dat die drie dagen (yep, drie, want blijkbaar is mijn familie zo groot dat we een derde kerstdag moesten inroosteren om ervoor te zorgen dat ik dit jaar aan geen enkel vermoeiend familielid ontkom) zo snel mogelijk weer over zijn. We doen ook niet aan pakjes oid, alleen aan elkaar ondervragen over je toekomst, relaties en school en zo veel eten dat je buikpijn krijgt en chagrijnig wordt. Yay. :W


    Haha, wij hebben ook altijd een derde kerstdag

    [ bericht aangepast op 13 dec 2015 - 0:59 ]


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    Wij doen altijd een Lord of the Rings marathon en we hebben heel veel lekker eten. :')


    Caution first, always.

    Met eerste kerstdag gaan we altijd naar onze oom (vaders broer) en tante, waar mijn oma ook komt. En daar eten we altijd en doen we cadeautjes. En tweede kerstdag gaan we naar onze oom (moeders broer) en tante en neven, waar mijn opa en oma ook komen, en dan eten we daar. ^^

    Kerstavond niets, eerste kerstdag gourmetten we met familie en tweede kerstdag werk ik de klok rond. Al met al niet heel spannend dus, haha.


    She's imperfect but she tries