• Een tijd geleden, om wel te verstaan op de middelbare school kreeg ik een beste vriendin. We deden alles samen en we spraken ook heel veel af. Ik zat op het VMBO dus dat duurde vier jaar.
    Na het diploma uitreiking scheidden we allebei ons eigen weg en dat is meer het punt waar mijn verhaal begint. Jaren waren we beste vrienden geweest en plotseling begon ze sinds het MBO te zeggen dat ze me nooit aardig gevonden had en dat ze nooit haarzelf bij mij kon zijn. Er zijn ook wel ergere dingen benoemt en gezegd van haar zijde, maar dat ter zijde. Het was ook zo bizar dat ze het op Whatsapp moest melden dan in mijn gezicht. Natuurlijk werd ik daar ook boos op gezien we vier jaar onafscheidelijk waren. Beide partijen. Ze wilde zelfs liever bij mij zijn dan bij haar ouders, aldus haar.
    Ik ben door haar gedumpt omdat ze beter kon, althans mijn mening. Ik ben toen in een enorme depressie geraakt en vertrouwde niemand eigenlijk meer. Nu begint eindelijk na een hele tijd alles weer goed te komen. Ik kan weer iets positiefs in het leven zien en ik laat weer mensen toe in mijn leven die ik als mijn 'nieuwe vrienden' beschouw, gezien ik ook mijn oude vrienden door mijn depressie verloren had.
    Echter kreeg ik vandaag een appje van mijn ex-beste vriendin. Hierin meldde ze dat ze bij mij in het dorp ging worden en ging ze allemaal dingen vragen met de opmerking of we konden afspreken.
    Ik heb hierop niet gereageerd en ik weet ook totaal niet of ik haar kan vertrouwen door onze geschiedenis. Ik heb het mijn moeder verteld, die het hele verhaal wist van ons en dat ze hier komt wonen. Ze wilde niet dat ik meer met haar om zou gaan omdat ze de vorige gevolgen ervan wist, maar toch iets in mij mist haar en wilt haar weer een kans geven.

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en alvast bedankt voor het lezen. Ik weet gewoon echt niet wat ik er mee moet.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Wat een naar verhaal, zeg! Ik vind het echt heel erg wat ze tegen je heeft gezegd, zeker omdat jullie zo close waren. Ik ben altijd erg pro tweede kansen, maar ik zou zelf echt niet zomaar met haar afspreken. Ik vind dat ze eerst wel heel erg hard haar best mag doen om je vertrouwen terug te winnen en daarnaast lijkt het me dat ze nog behoorlijk wat te verklaren heeft. Ik zou zelf toch wel vragen waarom ze nu opeens wel wil afspreken.

    Dat gevoel dat er vroeger tussen jullie bestond, zal hoe dan ook niet meer terugkomen en ik weet niet, misschien is het beter om jezelf ook geen hoop meer toe te staan. Ze heeft je echt ontzettend gekwetst en iemand gewoon weer een berichtje sturen als dat je uitkomt vind ik echt niet oké.Ik zou er zelf niets mee doen. Ik heb een paar maanden geleden iets soortgelijks meegemaakt toen mijn beste vriendin (die twee jaar geleden opeens niets meer van me moest hebben) opeens vroeg of we weer konden afspreken. Ik vroeg mezelf toen af of ik zin had om úren in die vriendschap te steken en kwam toen tot de conclusie dat ik die tijd liever besteedde aan mensen die ik wel vertrouwde en waar ik me wel bij me op mijn gemak voel. Misschien heb je er iets aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blokken die handel voor je je zelfbeheersing verliest en er alsnog op ingaat. Dat soort mensen maken alleen maar misbruik van je. Als ze je nodig hebben omdat er verder weinig anderen zijn, dan willen ze je beste maatje zijn en anders dumpen ze je gewoon kei hard. Been there, done that. Je verdient zoveel beter. Richt je op die nieuwe vrienden. Dat is veel verstandiger dan dat soort mensen je weer laten breken. Het is heel goed dat je weer mensen durft toe te laten, maar dit persoon is dat duidelijk niet waard.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2015 - 12:11 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Blokken die handel voor je je zelfbeheersing verliest en er alsnog op ingaat. Dat soort mensen maken alleen maar misbruik van je. Als ze je nodig hebben omdat er verder weinig anderen zijn, dan willen ze je beste maatje zijn en anders dumpen ze je gewoon kei hard. Been there, done that. Je verdient zoveel beter. Richt je op die nieuwe vrienden. Dat is veel verstandiger dan dat soort mensen je weer laten breken. Het is heel goed dat je weer mensen durft toe te laten, maar dit persoon is dat duidelijk niet waard.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Niet doen. Natuurlijk mis je haar want jullie heb een leuke tijd samen gehad. Ik denk dat je ook meer jullie vriendschap mist dan haar zelf.
    Maar wat zij heeft gedaan bij jou kan niet. Zij heeft je gekwetst en zulke mensen moet je niet in je leven willen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Nope, niet aan beginnen. Kijk, iedereen maakt fouten en verkeerde keuzes. Maar als iemand zo duidelijk is (en kwetsend), dan verdient hij of zij geen tweede kans. Want mensen veranderen in principe niet. Dus zij zal je zo weer 'gebruiken' om je vervolgens aan de kant te zetten wanneer het haar uit komt.

    Ik snap dat je ergens nog de mooie kanten van haar koestert, en dat terug wilt, maar doe maar niet. Voor je eigen mentale gesteldheid. Mensen veranderen niet echt, vroeg of laat kom je waarschijnlijk weer met haar in de problemen. Haar positieve kanten zijn is al de negatieve tumult echt niet waard. En zoals iemand hierboven zei: het wordt toch nooit meer zoals vroeger. Soms 'breekt' het gewoon tussen mensen, en krijg je het niet meer als voorheen. Dus waarom zou je nog. Je hebt er nu al stress van. Hou haar op afstand en laat haar op geen enkele manier meer toe.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2015 - 15:03 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Afschudden die handel ze lijkt me niet helemaal honderd
    vermijden!!

    Ik zou of haar negeren (soms zegt zwijgen meer dan duizend woorden ;D) of eerlijk zeggen waarom je dit niet wil doen. Immers, waarom zou ze naar jou gaan als ze toch zo nodig vindt dat ze beter verdient. In mijn geval zouden er een paar lelijke sneren vallen XD.
    Maar sterkte bro, honestly verdoe je tijd niet aan die scumbag.


    No growth of the heart is ever a waste