• Hoi allemaal,

    Ik heb al eerder een topic geopend met de informatie dat mijn beste vriendin (17) verliefd is op iemand van (35) en dit niet los kan laten.
    Dit is nog steeds zo. Ze is zo over dr oren verliefd op hem dat ze weer contact heeft gezocht via whatsapp en ze wil het liefst afspreken, dan wel met een groepje, maar gelukkig wil hij dit niet (niet duidelijk waarom niet). Zo ver ik weet heeft hij haar ook leuk gevonden maar hij besefte dat ze echt te jong was, zij zelf weet dit ook maar niet hoe ze hem los kan laten, ze kan het gewoon echt niet en hoopt in haar hart nogsteeds op een toekomst met hem ook al weet ze in haar hoofd dat het niet kan. Daarbij heeft die man ook nog eens gewoon een vriendin sinds kort. Waar ze natuurlijk stikjaloers op is, de vrouw doet niks, maar oh echt alles wat ze doet is verkeerd.

    Nu is het dus zo ver dat ze tegen die man wil gaan zeggen: DAT ZE HEM LEUK VINDT. Nou heb ik echt al 10000 keer gezegd dat dat dom is en dat je jezelf alleen maar verder in de nesten helpt. Die man heeft er toch ook niks aan? Hij zal er alleen maar meezitten en hij kan haar echt niet helpen ofzo, het maakt het alleen maar ongemakkelijk.

    Maar ze luistert maar half en ik weet echt niet meer wat ik moet zeggen om haar te stoppen.

    Wat vinden jullie?
    Moet ze het zeggen tegen die man? of wat moet ik tegen haar zeggen om haar ervan te overtuigen dat het extreem dom is dat naar hem te sturen?


    Ik ben echt radeloos.


    nothing is true, everything is permitted.

    Het is echt een lastige situatie tbh. Het is heel erg afhankelijk van haar, maar het is sowieso handig om duidelijk te maken dat of ze het vertelt of niet dat ze hem moet vergeten en verder moet gaan (hoe moeilijk het ook is). Als zij denkt dat zij verder kan gaan met leven en hem vergeten, wat ze moet doen en extreem lastig is, dan moet ze het vertellen. Als jij denkt dat nadat ze het vertelt heeft, het alleen maar erger wordt, dan zou ik ervoor zorgen dat ze op een andere manier haar verdriet verwerkt. Weten, bijvoorbeeld, haar ouders dit?

    Persoonlijk denk ik dat praten ontzettend belangrijk is, aangezien het niet echt een dagelijkse situatie is en zij hier vrijwel alleen voor staat. In haar ogen werkt namelijk iedereen haar keuzes tegen, dit is simpelweg omdat zij hoog in de wolken zit. Een vriendin had/heeft precies hetzelfde probleem en het is ontzettend moeilijk om die gedachten weg te praten, maar het is ontzettend belangrijk. Ik zou kijken of je vriendin de consequenties van haar keuze (zeggen dat ze hem leuk vindt of niet) aankan en vooral op emotioneel vlak. Praten, praten, praten is echt heel belangrijk. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Vertel haar de consequenties van haar keuze, de consequentie waarin ze zich alleen maar dieper laat zakken. Het klinkt heel hard, maar vertel haar dat ze door moet gaan, hem moet vergeten, aangezien hij dat al heeft gedaan.

    Ze ziet de waarheid niet of ze wilt hem niet zien, maar het is belangrijk dat ze dat in gaat zien.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik moet hierin met Standal meegaan. Praten is een erg belangrijk iets.


    Don't walk. Run, you sheep, run.