• Hallo mede-quizletters!

    Ik wil graag een vraag stellen waar ik ondertussen al ongelofelijk lang mee zit. Het gaat over de film Mulan. Iedereen kent natuurlijk de disney-versie die zo ongelofelijk populair is. Het probleem is alleen dat dat niet de film is die ik gezien heb toen ik klein was. Ik kan de film die ik gezien heb nergens meer vinden. Ik heb ook de video niet meer, omdat die na een tijdje kapot is gegaan en we die niet meer hebben.
    Ik ben ondertussen al enkele jaren op zoek naar die film, maar het lijkt echt onmogelijk om hem te vinden en ik zou hem zo graag nog eens terug zien. Het grootste verschil met de disney film is dat Mulan in deze film een klein broertje heeft. Er gebeurt ook iets slechts met haar familie, maar of ze allemaal sterven weet ik ook niet meer.
    Een ander detail dat ik me herinner is dat Mulan heel goed kon schrijven, maar haar overste kon dat niet. Zij heeft hem leren schrijven. De film begon ook met Chinese woorden op het scherm denk ik.

    Het is echt al geleden van toen ik heel jong was dat ik de film gezien heb, dus veel kan ik er niet meer over zeggen. Om eerlijk te zijn, weet ik zelf niet meer of het een animatiefilm was of een live play film. Ik heb hem op een oude video band gezien, dus het kan ook zijn dat het een film was die van origine Nederlands of Belgisch was. Het zou zelf kunnen dat het onder een andere naam was, maar dat het verhaal gewoon hetzelfde is, al denk ik niet dat dat het geval was.

    Google heb ik uiteraard al vaak geprobeerd! ;D Ik heb op de moment gewoon bevestiging nodig dat die film ook echt heeft bestaan en dat ik niet lichtjes gek aan het worden ben. Het was echt zo'n mooie film. Van wat ik me herinner was hij beter dan die van disney. Dus als iemand hem gezien heeft, of nog beter: de naam weet, laat het alsjeblieft weten! (:

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 31 dec 2015 - 0:18 ]


    What would Emma do?

    Eén van deze misschien? Waarschijnlijk heb je ze al gezien tho, maar ik weet niet waar ik anders moet kijken. ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Even op de wiki gekeken van Hua Mulan en dit zijn de verfilmingen:


    Hua Mulan Joins the Army (1927 film) – a silent film released by Tianyi Film Company and directed by Li Pingqian.

    Mulan Joins the Army (1928 film) – Mingxing Film Company production, directed by Hou Yao. The film was unsuccessful, in part due to the Tianyi film that was released the previous year.

    Mulan Joins the Army (1939 film) – popular Chinese film made during the Second Sino-Japanese War, directed by Bu Wancang and written by Ouyang Yuqian.

    Lady General Hua Mu-lan (1964 film) – Hong Kong opera film.

    Saga of Mulan (1994 film) - Film adaptation of the Chinese opera based on the legend.

    Mulan (1998 film) – Disney animated feature, and the basis of many derivative works. Disney's version of the Mulan character has subsequently appeared in other media and promotions.

    Mulan II (2004 film) – Sequel to Disney's 1998 film.

    Mulan (2009 film) – Live action film about the Chinese legend.

    Adara schreef:
    Eén van deze misschien? Waarschijnlijk heb je ze al gezien tho, maar ik weet niet waar ik anders moet kijken. ^^


    Nee, die heb ik inderdaad al gezien. Ik denk dat het misschien een film is die niet bekend is in Amerika / de rest van de wereld en er daarom niet bij staan. Toch heel erg bedankt! (:

    @Neala: Dat zijn inderdaad de films die Adara aangaf. Ik vind hem er niet tussen. :/

    Op het kleine broertje kan ik trouwens ook niet zoeken, omdat de hond van Mulan in de disney film 'kleine broer' noemt. :'D Hij mocht niet gaan in mijn film, omdat hij nog veel te jong was.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2015 - 0:28 ]


    What would Emma do?

    Heb wel een soort Mulan gevonden:


    Dat is hem! In mijn herinneringen zag die er beter uit :'D


    What would Emma do?

    Kerstdino schreef:
    Dat is hem! In mijn herinneringen zag die er beter uit :'D


    Het heet "De Legende Van Mulan" en is voor 8,99 op bol.com te koop!

    Handig dat die ook nog eens in hetzelfde jaar is uitgekomen. :') Heel erg bedankt!


    What would Emma do?