• -

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 12:30 ]


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Hahaha, ik begrijp het! En dan de stress van 'omg misschien ben ik wel zwanger en ik ben nog maar zo oud' etc haha.

    Als je geen pil vergeten bent is het goed (: (in week twee maakt het niet uit, week drie moet je een strip doorslikken, dat is in ieder geval bij de mijne zo... Staat ook in de bijsluiter)

    SPECS schreef:
    Wacht, je moet de pil slikken op de eerste dag van je menstruatie om beschermd te zijn? Maar als je de pil slikt moet je deze toch juist niet slikken in je stop week. What is this crap.='d

    Ja je bent sowieso save als je hem op de eerste dag van je menstruatie inneemt. Wanneer je ongesteld word neem je de pil, daardoor stopt je menstruatie en slik je de pil 3 week lang. De 4e week is je stopweek en daar raak je weer ongesteld.
    In je stopweek neem je dus geen pil.


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Of je hebt een placeboweek.

    Trouwens:

    http://www.anticonceptie.nl/

    Deze site heeft als het goed is alle anticonceptie op een rij, ook 'veel gestelde vragen' en als het goed is ook alle bijsluiters.

    Puellae schreef:
    Hahaha, ik begrijp het! En dan de stress van 'omg misschien ben ik wel zwanger en ik ben nog maar zo oud' etc haha.

    Als je geen pil vergeten bent is het goed (: (in week twee maakt het niet uit, week drie moet je een strip doorslikken, dat is in ieder geval bij de mijne zo... Staat ook in de bijsluiter)

    Hahaha precies! Deze strips hebben 3 week vol met de pil. Daarna stop je een week en dan gewoon weer beginnen (: bedoel je dat ook? Haha.
    Maar ik ga denk ik gewoon voor de zekerheid wel een test halen. Dan ben ik tenminste helemaal rustig ;p

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:24 ]


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Ja die heb ik ook.

    Je hebt ook soorten pillen die dan een extra week hebben, dus de stop week, maar dat zijn placebo's. Dus je blijft wel slikken, maar je wordt toch ongesteld. Ik denk voor mensen die ritme erg prettig vinden (kan ik wel begrijpen).

    Je weet wel dat een test pas na een maand werkt?

    En het riep veel onzekerheid bij me op omdat ik nooit wat snap van mijn cyclus eisprong shit ;p aangezien ik door de prikpil toen heel veel last kreeg van onregelmatig ongesteld of soms zelfs wel een maand lang o.O toen heb ik gewoon op een random dag besloten de normale pil te gaan slikken na een paar maand geen pil te hebben gebruikt omdat ik toch niet zeker wist wanneer ik nou echt ongesteld was. Dus ik snap er niks van hahahaha


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Puellae schreef:
    Ja die heb ik ook.

    Je hebt ook soorten pillen die dan een extra week hebben, dus de stop week, maar dat zijn placebo's. Dus je blijft wel slikken, maar je wordt toch ongesteld. Ik denk voor mensen die ritme erg prettig vinden (kan ik wel begrijpen).

    Je weet wel dat een test pas na een maand werkt?

    Die clearblue weet het toch ook al met 2/3 weken? ;o
    En ik heb ook gewoon de pil nu zonder placebo. Ik hoop echt dat deze pil een keer goed is en ik geen migraine meer krijg in mijn stop week. Ik heb al zovaak moeten switchen van pil. Kunnen ze niet een pilletje maken voor de man?x)


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Ah das dan wel lastig inderdaad!
    En een maand lang ongesteld - omg, dat lijkt me verschrikkelijk.

    Maar ook na de prikpil was je heel onregelmatig ongesteld?

    ja clearblue weet het al snel (zijn wel duur hoor). Op internet staat; clearblue digitale zwangerschapstest met conceptie-indicator. Maar niet wanneer die het al kan zien.

    Als je het te vroeg doet kan 'ie negatief aangeven ook al is het niet zo....

    Maar zo naar wat ik hoor denk ik niet dat er iets aan de hand is. Je kunt ook de huisarts bellen, eventueel voor een telefonisch consult. Dan kunnen ze al advies en dergelijke geven.

    Ja een maand lang, dat was echt vreselijk gewoon. Ik kon me niet voorstellen dat ik zo lang kon bloeden hahah. Met de prikpil was ik eerst heel heftig ongesteld en daarna weer niet en bleef het ook een poos weg en toen ineens wel weer heel erg en kreeg er migraine van. Toen ben ik gestopt voor paar maand met de pil en toen was ik ook onregelmatig en ik kreeg ineens ontzettende pijnlijke borsten wat ik nu nog steeds heb :/ snachts word ik gewoon wakker van de steken als ik er dus perongeluk op ga liggen haha, of als ik naar de wc moet en ik stap uit bed voelen ze aan als lood en steekt! Dokter zei dat ik het nog een maand moet aankijken omdat het kan komen door hormoonschommeling ofzo ondanks ik nu weer aan de pil ben -.- zucht.

    Ja die testen zijn iets van in de 20 euro dacht ik ;o echt belachelijk! Dacht dat ik keer op reclame hoorde dat hij het kon aangeven als je 2/3 week zwanger zou zijn. Maar ik wacht gewoon nog maar even af ^^

    Mijn paniek was real joh hahah. Ik overal online zoeken naar een dokters chat kon niks vinden en toen bedacht ik me dat ik nog een quizlet account heb hahahahah x) oh wat slecht dit.

    Ik hoop inderdaad dat er niks aan de hand is!

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:45 ]


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    oh hoe vaak dat ik er zo bij zat met angst, en niemand om het aan te durven vragen haha, maar ja je bent als het goed is veilig, maar de pil is sowieso niet 100% veilig en de zus van me vriendin is ook zwanger geworden met de pil, en ken zo meer gevallen, dus ik zou echt sowieso altijd een condoom bij gebruiken, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

    (doeg)


    20'0815 ~ <3 Priscilla.

    Saloon schreef:
    (...)
    Die clearblue weet het toch ook al met 2/3 weken? ;o
    En ik heb ook gewoon de pil nu zonder placebo. Ik hoop echt dat deze pil een keer goed is en ik geen migraine meer krijg in mijn stop week. Ik heb al zovaak moeten switchen van pil. Kunnen ze niet een pilletje maken voor de man?x)

    Grappig dat je het vraagt: die hebben ze al! Volgens mij is hij alleen nog niet genoeg getest dat ze hem al willen gebruiken. Of zitten er nog complicaties tussen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Meeste testen weten het volgens mij na twee weken al,ipv een maand


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Theroux schreef:
    Meeste testen weten het volgens mij na twee weken al,ipv een maand

    Ik zit even te denken hoor. Als jij een bevruchte eicel in je baarmoeder hebt, gaat dat een hormoon produceren wat ervoor zorgt dat er geen menstruatie komt, HCG. Dat komt dat ook in je bloed, maar ook in je urine. Dat is dus ook wat ze meten met die test, of er HCG in je urine zit.
    Nog even doordenken: wanneer is HCG nodig? Een eisprong vind ongeveer op de 14e dag van je cyclus plaats (dag 1 begint met menstruatie, altijd). Een eicel blijft ongeveer 48 uur leven, als er dan een bevruchting plaatsvindt en daarna innesteling in de baarmoederwand, kan de eicel nog iets van minder dan twee weken leven omdat er nog geen menstruatie nodig is. Ik geloof dat het klompje cellen (er heeft inmiddels al wat delingen plaatsgevonden) dan pas HCG gaat produceren. En dan duurt het ook nog eventjes voordat het in je urine komt, omdat het teveel moet zijn, anders komt het niet naar buiten.
    Zoiets was het, correct me in I'm wrong.


    Deep inside, I've never felt alive

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Ik zit even te denken hoor. Als jij een bevruchte eicel in je baarmoeder hebt, gaat dat een hormoon produceren wat ervoor zorgt dat er geen menstruatie komt, HCG. Dat komt dat ook in je bloed, maar ook in je urine. Dat is dus ook wat ze meten met die test, of er HCG in je urine zit.
    Nog even doordenken: wanneer is HCG nodig? Een eisprong vind ongeveer op de 14e dag van je cyclus plaats (dag 1 begint met menstruatie, altijd). Een eicel blijft ongeveer 48 uur leven, als er dan een bevruchting plaatsvindt en daarna innesteling in de baarmoederwand, kan de eicel nog iets van minder dan twee weken leven omdat er nog geen menstruatie nodig is. Ik geloof dat het klompje cellen (er heeft inmiddels al wat delingen plaatsgevonden) dan pas HCG gaat produceren. En dan duurt het ook nog eventjes voordat het in je urine komt, omdat het teveel moet zijn, anders komt het niet naar buiten.
    Zoiets was het, correct me in I'm wrong.


    Volgens mij kon vrijwel elke test de verhoogde HCGwaarde al opmerken op de dag dat je normaal weer ongesteld zou worden. Als je ervan uit gaat dat de ovulatie op dag veertien is, is dat dus ongeveer twee weken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.