• Hallo iedereen!
    Ik ben toe aan een nieuwe laptop, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. En afgezien ik in een afgelegen dorpje woon, spring ik niet zomaar een computerwinkel in. Wie weet is er iemand hier die mij verder kan helpen!

    In ieder geval wil ik animaties kunnen maken en hiervoor ben ik wel wat programma's nodig. Zoals Photoshop.
    Ik heb eigenlijk geen idee wat voor soort laptop hiervoor geschikt is en wat voor prijs hieronder moet vallen. Ook heb ik vrij weinig kennis over laptops. Zijn er bepaalde functies waarop ik moet letten?

    Is er iemand hier die een laptop kan aanraden, en die er ook mee kan photoshoppen (of animaties ermee maakt)? Dat helpt mij ook een stukje verder (:

    In ieder geval bedankt!

    Volgens mij kan je op een mac heel veel editing doen. Mijn nicht die in de filmindustrie werkt heeft allersinds een mac.
    En persoonlijk kan ik zeggen dat ik die erg fijn vind.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je krijg op de kunst-school waar ik naartoe wil gaan een mac. Dus ik denk dat je wel ver met die dingen komt.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 14:06 ]

    Mac is indd echt voor editten, maar wel prijzig. Heb je een budget?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Jaa klopt, een mac is een goede optie alleen wordt dat nog even sparen (A)! Als er nog andere opties zijn hoor ik het graag :)

    Tot nu toe geen budget, ik heb namelijk geen idee van een prijsklasse. Natuurlijk zou goedkoop geweldig zijn, maar ik moet ook realistisch blijven. Het merk maakt me eigenlijk niet uit, als er iemand is die een laptop heeft waarvan diegene best wat programma's op kan hebben is het al goed. (: Tot nu toe heb ik 700 euro bij elkaar geschraapt (:

    Wat dacht je van de Acer Aspire 573g?

    Ik neem aan dat je met "geschikte" programma's vooral het Adobe pakket bedoeld? Photoshop, flash, enz? Als je met 3D Max gaat werken heb je namelijk een wat zwaardere laptop nodig, omdat je ook met het renderen zit, enz (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik adviseer minimaal 12 GB RAM en een goeie processor in je laptop (ik heb i7 van Intel maar ik ben niet echt up to date).

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 21:34 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Ik adviseer minimaal 12 GB RAM en een goeie processor in je laptop (ik heb i7 van Intel maar ik ben niet echt up to date).


    Een i7 is prima ervoor! Inderdaad, veel RAM is hiervoor heel handig. Een laptop met 4 GB is hiervoor niet aan te raden. Ook is het handig om een goede videokaart te hebben, maar daarvan zijn zoveel merken en uitvoeringen dat het is lastig is om advies te geven.


    Your make-up is terrible

    Ik zit op de HKU waar ook Animatie zit en daar gebruikt iedereen Macbook Pro's omdat die gewoon de programma's gewoon heel goed aan kunnen. Ik gebruik ook apple en ik raad het zeer aan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ahh oké! Dan schuif ik in ieder geval de Macbook niet af. Valt daarnaast een I5 aan te raden?