• Voor de mensen die Over Mijn Lijk niet kennen:
    Over Mijn Lijk is een tv-programma van BNN dat ik zelf al vele seizoenen volg. In het programma wordt voor langere tijd een vijftal ongeneeslijk zieke jongeren gevolgd. Inmiddels zijn vijf series van het programma uitgezonden en het zesde seizoen begint vanavond, met Valerio Zeno die Patrick Lodiers opvolgt als presentator.

    Ik weet dat veel mensen moeite hebben om naar dit heftige programma te kijken. (Wat helemaal niet raar is!) Maar wat Over Mijn Lijk - althans, voor mij - zo bijzonder maakt is dat het niet zo is dat je alleen maar toekijkt naar hoe mensen dood gaan. Deze mensen willen hun leven niet zonder slag of stoot afstaan aan de dood. Ze willen dat laatste restje dat er nog in zit er helemaal uit halen. Je ziet in dit programma wat écht belangrijk is.

    Over Mijn Lijk wordt iedere donderdag avond om 22:15 uitgezonden op BNN (Nederland 1). Afleveringen van eerdere seizoenen zijn terug te kijken op de website; Over Mijn Lijk


    Vanavond begint het nieuwe seizoen van Over Mijn Lijk en ik heb mijn doos zakdoekjes al langs me liggen. Ik ben benieuwd (en bang) naar de verhalen van deze dappere mensen. Door Over Mijn Lijk heb ik gehuild, geschreeuwt, gelachen en gepiekerd. Maar Over Mijn Lijk heeft me ook verbaasd, want ik had nooit verwacht dat ik mensen zou gaan missen die ik nooit heb gekend.

    Ik ben benieuwd wie deze serie vanavond ook gaan kijken en welke gevoelens daarbij naar boven komen. Ik zit in ieder geval klaar, benieuwd naar de mooie mensen die ik deze keer mag ontmoeten.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2016 - 22:15 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Prachtig programma, maar ik kan het echt niet kijken. Ik ben al na het janken na de eerste acht minuten van Up en kan me dagen slecht voelen na een goed boek (met een slecht einde), dus als ik zoiets ga kijken word ik echt een wrak.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik kan dat niet meer kijken. Terwijl ik 't voorheen altijd wel keek.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Adara schreef:
    Prachtig programma, maar ik kan het echt niet kijken. Ik ben al na het janken na de eerste acht minuten van Up en kan me dagen slecht voelen na een goed boek (met een slecht einde), dus als ik zoiets ga kijken word ik echt een wrak.


    Ja, heel begrijpelijk hoor! Ik moet eerlijk zeggen dat als de afleveringen ten einde lopen ik ze meestal per 15 minuten moet kijken op afzonderlijke dagen omdat ik dan inderdaad er dagen mee zit.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Pff. Ik denk dat ik het ergens overdag terugkijk. Als ik dat 's avonds laat nog kijk dan wordt dat een slapeloze nacht vol gepeins. Zo'n mooi programma, maar zo pijnlijk en vol impact.


    She's imperfect but she tries

    Ik vind het inderdaad ook een prachtig programma, en ik vind het ook zo mooi om te zien hoe sterk die mensen blijven.
    en Natuurlijk moet ik af en toe wel een traantje wegpinken, maar ik voel me niet rot ofzo na het programma.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt