• De leeftijd van mijn personages kiezen vind ik altijd moeilijk omdat verschillende leeftijden verschillende mogelijkheden bieden. Iemand die jonger dan mij is, is echter, vreemdgenoeg, nooit een optie.
    Ik vraag me nu af hoe dat hier met jullie, Quizletters, zit. Vandaar dat ik er een poll over heb gemaakt. (:

    Dus, zorg jij er altijd voor dat de leeftijd van het hoofdpersonage aansluit bij de jouwe, of net helemaal niet?


    The soul needs autumn.

    Dat ligt bij mij volledig aan het verhaal dus mijn antwoord staat er niet tussen. Ik kies wat het beste past bij het verhaal en wat het personage moet kunnen dus het verschilt heel erg. Van mijn eigen leeftijd hangt het iig niet af.


    Happy Birthday my Potter!

    Het ligt een beetje aan het verhaal, maar vaak zitten ze er wel rond. Jonger bijna nooit, ouder af en toe wel. ^^


    What would Emma do?

    Ik heb eigenlijk nog nooit gewerkt met een personage van mijn leeftijdsfase. (:
    Meestal zijn ze jonger of ouder Dat ligt waarschijnlijk aan mijn manier van bedenken, ik ga niet echt tewerk van: eerst een verhaal bedenken en dan iemand verzinnen die het moet uitvoeren, maar bedenk het meer samenhangend eigenlijk: zo van dit is het verhaal van persoon X of dit is het verhaal / wat er zich afgespeelt tussen persoon X en Y, of het verhaal van persoon, X, Y, Z... (:
    En blijkbaar heb ik nog nooit iets bedacht over iemand van mijn leeftijd.

    -Zit je ook nu al aan het besluit, van de cursus Lindsey (;

    [ bericht aangepast op 27 jan 2016 - 18:31 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het verschilt een heel pak bij mij, soms schommelt het rond mijn eigen leeftijd (ik besef nog steeds niet dat ik bijna 18 ben :') ) en soms zijn ze 10,15 soms 20 jaar ouder dan mezelf.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Nedakh schreef:
    Mijn personages probeer ik qua leeftijd te laten verschillen, al is het vooral boven de 2O.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Histoire schreef:
    Ik heb eigenlijk nog nooit gewerkt met een personage van mijn leeftijdsfase. (:
    Meestal zijn ze jonger of ouder Dat ligt waarschijnlijk aan mijn manier van bedenken, ik ga niet echt tewerk van: eerst een verhaal bedenken en dan iemand verzinnen die het moet uitvoeren, maar bedenk het meer samenhangend eigenlijk: zo van dit is het verhaal van persoon X of dit is het verhaal / wat er zich afgespeelt tussen persoon X en Y, of het verhaal van persoon, X, Y, Z... (:
    En blijkbaar heb ik nog nooit iets bedacht over iemand van mijn leeftijd.

    -Zit je ook nu al aan het besluit, van de cursus Lindsey (;


    Ik doe het deels ook wel zo, maar automatisch denk ik over leeftijden na als ik het verhaal gedetailleerden ga uitwerken. Het heeft dan vooral met ervaringen en meningen etc van het personage te maken.

    En ja, maar het is nu ook niet zoveel hé (het heeft me zelfs inspiratie gegeven voor een nieuw verhaal, kan je dat geloven haha)


    The soul needs autumn.

    De meeste personages zijn mijn leeftijd of ouder, maar mijn hoofdpersonage is altijd een veertien/vijftien jarig meisje (ik gebruik hetzelfde hoofdpersonage voor meerdere verhalen haha)


    i put the fun in funeral

    Ik wil ze zeker niet jonger hebben eigenlijk , dat vind ik gewoon niet leuk.
    Meestal een paar jaar ouder.


    Aan niets denken is ook denken.

    cherish schreef:
    (...)

    Ik doe het deels ook wel zo, maar automatisch denk ik over leeftijden na als ik het verhaal gedetailleerden ga uitwerken. Het heeft dan vooral met ervaringen en meningen etc van het personage te maken.

    En ja, maar het is nu ook niet zoveel hé (het heeft me zelfs inspiratie gegeven voor een nieuw verhaal, kan je dat geloven haha)


    Dat snap ik wel, als het personage heel ver van mezelf afstaat, qua karakter enz. dan vind ik het zo moeilijk om het geloofwaardig te kunnen doen. Je hebt nooit de zekerheid of je in de fout gaat of niet. (:
    Haha, ja, dat ken ik. :'D
    Ik had ook zo'n moment gisteren: met die zin "de degeneratie en verandering in zijn karakter.'' Van tolerant man naar iemand die doodstraffen uitdeelde. Ik vond hem ineens zo'n grimmig kantje krijgen. Die cursus werd steeds duisterder. Maar een heel verhaal heb ik er wel niet van kunnen maken. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    De ene keer wel, de andere keer niet. Ligt net aan het context waarin ik het verhaal schrijf. Ik heb ze de ene keer mijn eigen leeftijd, maar de andere keer zijn ze ouder of jonger, het ligt er echt aan, hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vroeger veel meer dan nu eigenlijk. Mijn personages varieren in een plot dat ik waarschijnlijk nooit ga uitwerken van 11, 26, 32, 43 tot 65 meen ik. Het klopt wel dat ik me beter in kan leven in jongere personages maar ik vind het heerlijk om van rol te wisselen. Anders is een personage hetzelfde als een ander in mijn gedachten en dat wil ik voorkomen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn hoofdpersonages gaan van 14 tot 36 jaar, dat is immers het makkelijkste aangezien ik die leeftijden nog een beetje kan indenken hoe het is/was/zal zijn. Mijn bijpersonages gaan van 7 tot 70 jaar, simpelweg omdat je mensen met die leeftijden ook in het dagelijks leven om je heen hebt.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Bij mij verschilt het heel erg. Ik heb veel verhalen met zeventien/achtienjarig personage (dus zeker acht jaar jonger), maar in fantasyverhalen ligt leeftijd soms ingewikkelder omdat ze een andere leeftijdspanne hebben dan de mens. Maar ik houd wel van jonge personages, zo rond de volwassenheid. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmm, meestal zijn die van mij ouder, maar niet zo heel oud. De personages waar ik nu over aan het schrijven ben zijn midden twintig, ongeveer.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 10:42 ]


    Ex astris, sciencia