• Dit idee is lichtelijk gebaseerd op de Vampire Academy boeken van Rachelle Mead. Mijn idee is dan ook om het in zo’n soort setting te laten afspelen, maar dan meer universiteit-achtig. Als iemand anders een goed idee hiervoor heeft, laat maar horen c:

    Er zullen drie verschillende soorten weerwolven zijn.

    Koura
    Dit zijn de originele weerwolven. Zij kunnen alleen in een weerwolf veranderen tijdens volle maan. In hun menselijke vorm hebben ze geen verscherpte zintuigen en zijn ze ook niet sneller of sterker.

    De Koura bestaan uit de Alfa’s, Bèta’s, Ekenga’s en Omega’s. In tegenstelling tot bij een normaal weerwolfpack, zijn dit niet personen, maar families. De Alfa’s zijn de elite, en hebben daarmee vaak het meeste geld en de meeste macht. Net als in een gewone weerwolfpack zijn de Bèta’s de volgende in de rangorder, ze zijn nog steeds rijk en hebben invloed, maar minder dan de Alfa's. Hierna komen de Ekenga’s die je kunt zien als “het gewone volk” en onder aan staan de Omega’s. Zij hebben de minste invloed en zijn vaak arm. Het is mogelijk om van een Omega naar een Alfa te gaan, maar dit is zeer lastig.

    Kaitiaki
    Deze weerwolven komen in origine van een originele weerwolf en een mens, maar zijn later ook ontstaan uit de originele weerwolven en de Kaitiaki. Ze kunnen elke dag in een weerwolf veranderen en hoe dichter naar de volle maan toe, hoe sterker ze zijn en hoe beter hun zintuigen zijn. Dit betekend ook dat hoe verder van de volle maan af, hoe minder sterk hun zintuigen zijn.

    Pirau
    Dit zijn de weerwolven die je niet tegen wilt komen. Net als de Kaitiaki kunnen ze elke dag in een weerwolf veranderen, maar in tegenstelling tot de Kaitiaki, zijn ze juist zwakker dichter naar de volle maan toe en sterker verder er vanaf. Pirau ontstaan doordat hun spirit wolf vergiftigd is.

    Spirit wolf
    De spirit wolf is zo gezegd de ziel van de wolf. Bij de Koura is deze in zijn puurste vorm. Bij de Kaitiaki is deze nog steeds puur, maar wel minder puur. Bij de Pirau is hun spirit wolf vergiftigd. Dit kan gebeuren doordat een weerwolf en een andere weerwolf dood, of als ze gebeten worden door een Pirau. Wanneer een weerwolf een andere weerwolf dood, neemt hij zo gezegd de spirit wolf van zijn slachtoffer op, waardoor hij zelf sterker wordt.


    Dit is wat ik tot nu toe heb. Als er interesse is, dan ga ik het meer uitwerken hoe het precies werkt met de spirit wolf, hoe de Pirau vermoord kunnen worden, hoe iemand precies een Pirau wordt en waarom de Kaitiaki de Koura zouden beschermen en et cetera.

    Also, mocht ik hier iets over openen, is jullie voorkeur een RPG of MSV?

    [ bericht aangepast op 27 jan 2016 - 21:06 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    You know I'm so down for this.


    kindness is never a burden.

    This is so awesome!!!
    Ik weet alleen niet of ik er tijd voor zou hebben. :/
    MSV of RPG maakt me verder niet echt uit hoor. (;


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Oh damn, net nu ik zelf ook iets over weerwolven aan het uitwerken ben (': leuk idee tho (:


    Mhm?