• Mijn ervaring, mijn logboek, mijn eerste opdracht.

    • OPDRACHTEN:
    • OPDRACHT 01: TOPIC KLAAR
    Je maakt een topic waarin je elke gemaakte en ingeleverde creatie plaatst, als een logboek (link naar creatie). Dit is overzichtelijk voor jezelf, de andere deelnemers en de juryleden. Links naar de topics van de deelnemers zet ik in de bijbehorende story zodat iedereen makkelijk bij andermans topics kan komen. Dit topic komt in het sub-fora 'overige promoten' te staan.
    Klik hier om mijn eerste opdracht te bekijken.


    • OPDRACHT 02: SIGNATURE KLAAR
    Je stelt een nieuwe signature in en houdt die voor de gehele duur van de wedstrijd (daarna mag je weer instellen wat je wil). Natuurlijk mag je het veranderen als er iets gebeurt waardoor je liever iets anders in je signature zet (denk aan steunbetuiging naar een overledene). Geef alleen wel door dat je je signature wil veranderen. Hier krijg je geen puntenaftrek voor, mits je het aangeeft. Je mag zelf een signature bedenken, maar ook een tekst van internet gebruiken.
    Klik op de spoiler om mijn nieuwe signature te zien.


    • OPDRACHT 03: STELLING KLAAR
    Je bedenkt een stelling en plaatst die in je blog (zie hoofdstuk 'regels' voor meer informatie). De stelling mag gaan over wat je maar wil. Het mag je mening zijn, maar dat hoeft zeker niet. Het mag accuraat zijn (niet verplicht). Inleveren in blog.
    Klik hier om mijn stelling te zien!


    • OPDRACHT 04: LIJSTJE NOG NIET BEGONNEN
    Je maakt een lijstje over een door jou gekozen onderwerp. Probeer gebruik te maken van afbeeldingen en geef een beetje uitleg bij elk item van je lijstje. Het hoeft niet lang te zijn, maar één zin is wel een beetje kort.


    • OPDRACHT 05: TEMPLATE NOG NIET BEGONNEN
    Voor dit onderdeel moet je een template maken (je huidige gebruiken mag niet). Het is het mooiste als de kleuren niet met elkaar vloeken en de tekst nog te lezen is. Je stelt de template in op je profiel en maakt er een screenshot van (let er wel op dat links en tekst te zien is zodat het goed beoordeeld kan worden), de screenshot plak (ctrl+v) je in Paint of een ander bewerk programma en slaat het op. Upload het via een upload site als Imgur of Tinypic of je zet de afbeelding in je fotoboek.


    • OPDRACHT 06: STORY NOG NIET BEGONNEN
    De opdracht is een losstaand verhaal schrijven dat tussen de 300 en de 800 woorden heeft. Natuurlijk mag je er iets meer hebben, maar niet meer dan 100 extra woorden. Als je geen onderwerp weet, mag je mij voor onderwerpen vragen. Genres moeten bij het hoofdstuk vermeldt worden (minimaal 2 genres). Bij deze opdracht is het niet toegestaan gebruik te maken van beta-readers!


    • OPDRACHT 07: POLL NOG NIET BEGONNEN
    Bij deze opdracht maak je een poll. Het onderwerp maakt niet uit en het mag wel en niet accuraat zijn.


    • OPDRACHT 08: QUIZ NOG NIET BEGONNEN
    Je ontwerpt een quiz met een door jou gekozen thema. Vereisten: minstens 5 vragen en 2 uitkomsten. Het hoeft geen serieuze quiz te zijn, maar maak er ook geen complete 'ja/nee' of 'onzinquiz' van.


    • OPDRACHT 09: GEDICHT NOG NIET BEGONNEN
    Schrijf een gedicht. Het hoeft niet te rijmen of lang te zijn. Het onderwerp mag je zelf kiezen.


    • OPDRACHT 10: VRAGENLIJST NOG NIET BEGONNEN
    Op Quizlet is er een optie om vragenlijsten te maken. Je kan de link naar de vragenlijst verkrijgen door bij 'een vragenlijst invullen' naar 'eigen vragenlijst invullen' te gaan en daar kan je de url van de pagina kopiëren. Verwijder de vragenlijst na de wedstrijd pas, anders kunnen anderen hem niet meer zien.


    • OPDRACHT 11: FOTO
    Met deze opdracht maak je een foto van iets wat je zelf wil. Er zit geen onderwerp aan vast. Als je een mooie wolk ziet maak je daar een foto van, of van het enge steegje waar je altijd langsloopt. De foto zet je in je fotoboek. Bij deze opdracht is het niet toegestaan gebruik te maken van filters of photoshop!


    • OPDRACHT 12: COLUMN NOG NIET BEGONNEN
    Een column is iets anders dan een story. In een column kan je je mening geven over een onderwerp dat je aanspreekt of juist afkeer van hebt. Ook kan je het gebruiken om anderen te informeren of over te halen. Het kan een leuk verhaaltje zijn over iets dat je meegemaakt hebt, of juist iets wat niet vrolijk is. Inleveren als story hoofdstuk of als blog. Bij deze opdracht is het niet toegestaan gebruik te maken van beta-readers!


    • OPDRACHT 13: PROFIEL NOG NIET BEGONNEN
    Dit is de laatste opdracht. Hierin ga je je een nieuw profiel maken. Hoe je het doet mag je helemaal zelf weten. Afbeeldingen/video's zijn niet verplicht, tekst is ook niet verplicht. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je profiel leeg laat. Denk er wel aan dat je je oude profiel ergens opslaat (met ubb-codes en al) zodat je het na de opdracht weer kan gebruiken. Je mag je profiel opmaak als blogbericht zetten. Een screenshot mag ook (en die uploaden net als bij de template en foto opdrachten).


    • SCHEMA:
    • Week 01:
    Topic, signature & stelling.

    • Week 02:
    Lijstje

    • Week 03:
    Template

    • Week 04:
    Story

    • Week 05:
    Poll

    • Week 06:
    Quiz

    • Week 07:
    Gedicht

    • Week 08:
    Vragenlijst & foto

    • Week 09:
    Column

    • Week 10:
    Profiel

    • Week 11:
    Uitloopweek

    • Week 12:
    Extra uitloopweek indien nodig, anders uitslag

    • Week 13:
    Uitslag


    • CREATIES VAN ANDEREN DIE IK LEUK VIND:
    Nog geen.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2016 - 19:30 ]


    You are my piece of paradise.

    Mijn topics om het sneller te vinden (: