• In het begin vond ik de titel wel wat hebben, maar nu ik alles rond heb, vind ik hem niet meer toepasselijk. Zouden jullie me kunnen helpen?
    Ik plaats hier alleen de samenvatting die ik hier op Q heb, maar als jullie de echte samenvatting willen zien, (alles wat erin gaat gebeuren) wil ik het best in een pb sturen.

    Hij mag zowel in het Engels als Nederlands. Graag heb ik een korte titel.


    Ivy woont samen met haar vader, moeder en zus Maren in een knus dorpje, genaamd Adin. Daar verloopt alles rustig en wel, totdat er op een dag een peloton van de koningin binnenvalt. Deze nemen Ivy mee. Daar aangekomen blijkt Ivy haar lang verloren dochter te zijn. Helaas gaat de hereniging niet zonder slag of stoot.
    Dit is geen ''And they lived Happily ever after'' sprookjesverhaal.
    De koningin wordt op brute wijze vermoord en Ivy is troonopvolgster. Alleen is niet iedereen het daarmee eens en als topje op de ijsberg, breekt er ook nog de lang verwachte oorlog uit.


    Alvast bedankt voor het meedenken :)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    The Heir
    De Troonopvolgster
    Erfgenaam

    Dit is wat me als eerste te binnen schiet, maar ik ga nog wat nadenken (:


    The soul needs autumn.

    Born to be a queen
    Oorlog door mij
    Long lost queen
    Kroonprinses
    ...

    Klinkt misschien stom, maar alleen daar kwam ik op (;


    I wanna be a wizard!

    Hier zitten wel al mooie tussen! Bedankt voor het meedenken. :)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik ben zelf niet heel goed in titels te bedenken, maar ik vind "Erfgenaam" en "Oorlog door mij" echt heel mooi ^-^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Inhuman schreef:
    Ik ben zelf niet heel goed in titels te bedenken, maar ik vind "Erfgenaam" en "Oorlog door mij" echt heel mooi ^-^


    Erfgenaam vind ik inderdaad mooi. Oorlog door mij ook wel, maar vind ik niet zo goed bij het verhaal passen.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2016 - 7:46 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Zelf vind ik één-woord-titels/korte titels erg leuk, dus hier nog enkele suggesties:
    The Queen/Koningin
    Oorlogstijd
    Oorlog en Vrede (toen ik dit typte besefte ik dat het eigenlijk dezelfde titel is als een van Tolstoy zijn werken. Je zou het woord vrede dus ook door andere woorden kunnen vervangen zoals bijvoorbeeld macht.
    Onverwachte storm (je hoeft niet altijd letterlijk het woord oorlog te gebruiken natuurlijk)
    The New Queen
    Machtsstrijd
    Schaakspel (Deze vind ik echt leuk, aangezien ze in een machtsstrijd terecht komt en waarschijnlijk zelf nog niet weet welke zetten ze kan en mag zetten. En schaken kan je als een soort van oorlog voeren zien. Al zou ik, als je voor deze zou gaan, misschien wel in de korte samenvatting iets schrijven in de aard van 'Al snel beseft Ivy dat ze meer moet zijn dan een pion in het grote schaakspel. Zij is namelijk de koningin', zodat je toch ergens even kort naar een schaakspel verwijst en dan beseffen de lezers meteen dat het om een metafoor gaat.)

    En je originele titel vind ik eigenlijk ook wel leuk, gewoon simpelweg Ivy.

    Als ik meer over het verhaal en de oorlog wist, zou ik vast betere titels kunnen verzinnen... Maar aangezien ik je verhaal lees is het misschien niet zo'n goed idee om mij een uitgebreide samenvatting te geven^^


    The soul needs autumn.

    cherish schreef:
    Zelf vind ik één-woord-titels/korte titels erg leuk, dus hier nog enkele suggesties:
    The Queen/Koningin
    Oorlogstijd
    Oorlog en Vrede (toen ik dit typte besefte ik dat het eigenlijk dezelfde titel is als een van Tolstoy zijn werken. Je zou het woord vrede dus ook door andere woorden kunnen vervangen zoals bijvoorbeeld macht.
    Onverwachte storm (je hoeft niet altijd letterlijk het woord oorlog te gebruiken natuurlijk)
    The New Queen
    Machtsstrijd
    Schaakspel (Deze vind ik echt leuk, aangezien ze in een machtsstrijd terecht komt en waarschijnlijk zelf nog niet weet welke zetten ze kan en mag zetten. En schaken kan je als een soort van oorlog voeren zien. Al zou ik, als je voor deze zou gaan, misschien wel in de korte samenvatting iets schrijven in de aard van 'Al snel beseft Ivy dat ze meer moet zijn dan een pion in het grote schaakspel. Zij is namelijk de koningin', zodat je toch ergens even kort naar een schaakspel verwijst en dan beseffen de lezers meteen dat het om een metafoor gaat.)

    En je originele titel vind ik eigenlijk ook wel leuk, gewoon simpelweg Ivy.

    Als ik meer over het verhaal en de oorlog wist, zou ik vast betere titels kunnen verzinnen... Maar aangezien ik je verhaal lees is het misschien niet zo'n goed idee om mij een uitgebreide samenvatting te geven^^


    Schaakspel is inderdaad erg leuk, maar omdat een ander SOTY verhaal ook zo heet, denk ik dat het wel wat verwarribg gaat scheppen. Machtsstrijd vind ik dan ook erg toepasselijk en ook leuk. Deze ga ik zeker onthouden! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Oké ik ga gewoon een aantal ideetjes hieronder zetten die spontaan in me opkomen na het lezen van de samenvatting die je me hebt doorgestuurd.

    Oorlogskroon
    In tijden van oorlog
    Koningin van de oorlog
    Koningin van oorlogsland
    Warland
    Oorlogsheerser
    War ruler
    Oorlogsgezind en vredelievend
    Oorlogslievend en vredegezind
    (hahah oké dit zijn zowat al mijn oorlogingevingen)
    Als ik nog ideeën heb dan zal ik ze er bij zetten


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Misschien
    Oorlogsprinses?


    i wanna die with you once or twice.

    Scribe schreef:
    (...)

    Schaakspel is inderdaad erg leuk, maar omdat een ander SOTY verhaal ook zo heet, denk ik dat het wel wat verwarribg gaat scheppen. Machtsstrijd vind ik dan ook erg toepasselijk en ook leuk. Deze ga ik zeker onthouden! (:


    Dat is misschien wel waar, maar langs de andere kant moet je vooral een titel kiezen die voor jou verhaal past en niet echt al te veel rekening houden met anderen. Maar natuurlijk is het altijd wel leuker als je titel een beetje uniek is (:


    The soul needs autumn.

    Daar zitten ook al leuken tussen! Ik heb nog eens nagedacht en wil liever niet het woord Queen/prinses in de titel.
    Zelf kwam ik nog met: De strijd om de kroon.
    Deze vind ik ook leuk, alleen is de titel veel langer.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2016 - 11:31 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Kronenspel?
    Daar kwam mijn hoofd op :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    Kronenspel?
    Daar kwam mijn hoofd op :'D


    Heeft opzich ook wel weer wat. Hmm. Gaat alweer wat moeilijker worden haha.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wat vinden jullie van Bloedkroon of Kroon van bloed?

    [ bericht aangepast op 9 feb 2016 - 15:09 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Daar zitten ook al leuken tussen! Ik heb nog eens nagedacht en wil liever niet het woord Queen/prinses in de titel.
    Zelf kwam ik nog met: De strijd om de kroon.
    Deze vind ik ook leuk, alleen is de titel veel langer.


    In het Engels is het korter: War of Crowns


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh