• Zoals sommige dan wel weten, omdat ik het er best vaak over heb. Werk ik bij een border collie kennel.
    Nou goed 4 x per jaar hebben wij dus een nest met puppy's, en afgelopen dinsdag was het dan zover mijn beste vriendinnetjes Tess kreeg voor het eerst puppy's. 9 stuks waren er in totaal geboren.
    Een aantal waren echt groot en wogen al ruim 300 gram, daar maakte wij ons geen zorgen over.
    De kleinste weegt 168 gram wat zorgwekkend laag is.
    We dachten dat ze de nacht niet eens ging halen, maar goed we hebben haar toch een boost gegeven door bij te voeden.
    Daarna elke 2 uur weer, ook in de nacht en verbazingwekkend genoeg heeft ze de nacht overleefd. Gisteren ging het ook goed ze was ruim 7 gram aangekomen!

    Maar vanmorgen was ze afgevallen ze zat zelfs onder haar geboorte gewicht, mijn baas vond het niet meer nodig om de nacht te voeden
    Vervolgens heb ik haar vandaag elke 2 uur weer gevoed en ze dronk super! ze was actief, niet zeurderig of zwak maar gewoon net zoals de rest.
    Toen ik weg ging om half 3 een laatste fles, niks aan te merken. En om half 6 kreeg ik een berichtje dat ze dood in het hokje lag!

    Ik ben nu ff helemaal van slag, en verwijt mezelf nu of ik bepaalde kenmerken niet heb gezien of iets over het hoofd heb gekeken. Vooral heb ik altijd het idee dat mijn werkgever het mij kwalijk neem, terwijl hij zelf met zijn neus boven mij stond toen ik de laatste fles gaf. nha ik voel me nu gewoon ff kut, je doet zo je best voor zo'n beestje en het ging opeens zo goed....
    Ik werk er nu 4 maanden en kom daar al sinds 2013, maar dit is de eerste keer dat ik meemaak dat er een puppy dood gaat, en ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan, vooral omdat ik er de verantwoordelijkheid over heb.

    ik moest dit even kwijt... sorry

    [ bericht aangepast op 11 feb 2016 - 19:57 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Oh no, wat erg! Dit moet echt heel rot voor je zijn, maar het is niet jouw schuld. Het klinkt alsof je er alles aan gedaan hebt.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Je hebt echt superveel voor dat beestje gedaan, dat is echt niet jouw schuld! Soms gebeurt het gewoon... das de natuur denk ik.... Snap wel dat t vervelend is hoor maar daar heb jij niks aan kunnen doen <3


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio