• Op dit (niet zo heel) late uur moet ik toch even wat van me afschrijven, want ik ben niet in de stemming er met iemand over te praten. Ik ben alles beu - maar vooral mezelf. In de eerste plek omdat ik geen reet doe voor school als ik moet. We hebben regelmatig hopen werk tegen bepaalde dagen en dan begin ik zo te stressen dat het uiteindelijk neerkomt op niets doen. Niet omdat ik niets wil doen, maar omdat ik er gewoon niet aan begin uit stress dat ik niet klaar ga raken (want dat is natuurlijk logica). Daarnaast omdat ik momenteel gewoon schijt heb aan alles - aan mijn leven (en dat niet op de manier dat het klinkt, by the way, ik ben niet van plan zo'n drastische maatregelen te nemen), aan de normen van de samenleving, aan alles. Ik wil mezelf kunnen zijn, ik wil kunnen uitvliegen. Ik ben niet het type dat veel uitgaat en eigenlijk altijd thuis achter mijn computer zit, maar ook dat ben ik kotsbeu. Ik wil (op z'n minst voor een tijd) weg van alles, van mijn gezin (dat ik doodgraag zie, don't get me wrong, ik heb gewoon tijd nodig voor mezelf) en gewoon op mezelf kunnen zijn. Ergens ver weg, ergens waar ik tot mezelf kan komen. En dan komt het besef dat ik op z'n minst nog een jaar en een half op zo'n verdomde middelbare school zit (niet de school, maar het concept school) waar ik niet verder kan gaan dan dit freaking hol van Pluto. Ik ben het beu om naar de normen van de samenleving te moeten leven, om perfect te zijn - goede punten, er mooi uitzien, altijd happy, geen last van ook maar iets, nooit kwaad worden. IK BEN EEN MENS, GEEN MACHINE!
    Het klinkt misschien vreemd, maar ik voel me opgesloten in mijn eigen lichaam. Ik wil kunnen doen wat ík wil doen, maar ik zit hier vast. Ik kan hier niet weg, want ik ben nog geen zestien, "heb geen enkele ervaring in het leven" en moet maar leven met de dingen die er zijn sinds mijn geboorte en "die ik niet kan veranderen". Maar hoe verwacht men dat mensen ervaring opdoen, als ze je het eerste vierde/vijfde van je leven laten afhangen van anderen, opleiden tot goed zijn voor een f*cking economie in plaats van naar de mens te kijken. Neen, hoor, want alles draait om geld. "Als je nu niet goed studeert en dan later geen hoge studie gaat doen ga je niet veel geld verdienen, bijgevolg geen goed leven hebben en niet goed zijn voor de maatschappij." Ik heb het schijt aan die economische gedachtegang, aan het feit dat mensen worden gekneed om enkel aan luxe en welzijn te denken, aan de economie, terwijl er zoveel belangrijkere dingen zijn in het leven.
    Ik heb daar geen nood aan - ik heb nood aan zekerheid, aan iets permanent. Aan iets dat niet van me weggenomen kan worden, iets dat ík wil en dat goed is voor mij, en voor de mensen die ik graag zie en voor de mensen die het nodig hebben (denk aan zieken, oude mensen, arme mensen, et cetera). Niet voor "de maatschappij" waar ik geen grip op heb - ik wil mijn volwassen leven niet gaan spenderen aan iets dat van bovenaf bepaald voor me wordt en waar ik maar moet mee leven. En hoewel heel veel mensen nu wellicht gaan denken "je bent nog maar vijftien, wat weet jij daarvan?", vraag ik me af in welke klotemaatschappij wij leven als iemand van vijftien zich daar inderdaad al druk om maakt.

    Goed, sorry voor het storen en heel erg bedankt voor het lezen. I'm hugging you all in my mind.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ah, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Voor mij hielp het om te weten wat ik na de middelbare school wilde gaan doen. Maar ik kan je eigenlijk geen advies geven, want je hebt eigenlijk wel gelijk over wat je hier zegt. Ik kan je alleen vertellen dat je je wel beter zult voelen als je een beetje weet welke richting je uit wilt.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ah, dat moment, ik geloof dat ik dat nu ook ongeveer doormaak, maar weet je wat je moet doen; doe wat je wilt. Dat doe ik ook, doe waar je je goed bij voelt. Fuck de rest, mensen zijn slecht.

    Soms denk ik echt van "IK HEB LIKE NU, NU, NU EEN PERIPETIE NODIG IN M'N LEVEN OK." Maarja die komt niet, lol.

    Houd je vast aan de leuke dingen en zo en geniet van je leven (; de maatschappij is schitty, maar we kunnen er geen fuck aan veranderen. Doe waar je je goed bij voelt, je bent verstandig genoeg om dat voor jezelf uit te maken, maar natuurlijk gee al te gekke dingen doen (:


    HUUUUUUUG

    [ bericht aangepast op 14 feb 2016 - 22:55 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Herkenbaar, en goed ook dat je het opschrijft ook.

    Heb even geen wijze woorden, maar misschien even mee blèren op boze liedjes? Ik heb hier eventueel een suggestie, ik moest daar aan denken toen ik je post las: Klik


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Het is tot op zekere hoogte herkenbaar en vooral begrijpelijk. Op dit moment heb ik last van andere struggles, maar ik voel je wel. Dus eh, wat ik zou zeggen... Geniet van de kleine dingen in het leven, ga om met de mensen die je blij maken, vind rust voor jezelf (blijf goed slapen, ook al moet ik dat nodig zeggen), en schrijf/teken/praat/zing/dans/schop/watjijdanookmaarfijnvindt inderdaad de dingen van je af. Probeer je natuurlijk niet te veel zorgen te maken over de toekomst, ook al weet ik dat dat moeilijk is, en blijf bij jezelf. Eh, nou meer kan ik niet verzinnen, denk ik. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    God, dit is zo herkenbaar. Ik zou ook niet weten hoe je het kunt oplossen, want die gedachtegang duikt af en toe ook weer bij mij op. Maar ik begrijp je in ieder geval wel.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ellaria schreef:
    God, dit is zo herkenbaar. Ik zou ook niet weten hoe je het kunt oplossen, want die gedachtegang duikt af en toe ook weer bij mij op. Maar ik begrijp je in ieder geval wel.


    + ik heb altijd al eens gezegd dat als ik ben afgestudeerd dat ik wil gaan reizen, een wereldreis maken of iets dergelijks.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2016 - 1:02 ]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Het doet me in de eerste plaats heel veel deugd om te zien dat ik niet de enige ben die dit gevoel heeft. Hoewel ik gisteren dus extreem gefrustreerd was (intussen ben ik al wat rustiger, haha), doet het echt goed om dat te weten. Daarnaast wil ik jullie ook bedanken voor de tips, ik zal er zeker rekening mee proberen houden. c: Super bedankt aan iedereen die de moeite genomen heeft dit te lezen en te reageren.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ook ik herken dit. We worden idd geacht om mee te draaien in alles. Om normaal te zijn en vooral niet af te wijken. Ik heb daar persoonlijk ook geen zin in.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ja... ik weet precies wat je voelt en ik word er zo moe van dat telkens wanneer ik zoiets ook maar durf te zeggen hier, ik iets terug krijg in de zin van 'maar zo werkt de maatschappij nu eenmaal'. Een keer was ik er zo klaar mee en heb ik gezegd: luister eens even, ik bén de maatschappij. Jij en ik ook.
    Ik heb het zo moeilijk met school en het heeft me zo veel stress en ellende opgeleverd dat ik me nu afvraag: waarom doe ik dit nog? Om iedereen ervan te overtuigen dat ik een goeie HBO'er ben? Op een gegeven moment ben ik een erestrijd met mezelf gaan houden met heel hoge offeringen.
    Hoe langer en hoe meer ik dingen probeer te doen die ik niet kan en waar ik moe en niet blij van word, hoe meer ik me realiseer dat eenvoud me blijer maakt dan ingewikkelde bullshit omgeven van ruis en losgeraakt van de echte essentie. En wat die essentie is, moet iedereen voor zichzelf uitmaken maar ik ben ervan overtuigd dat het niet is om slaafs van 9 tot 5 te werken in die baan die je haat en uit te kijken naar die paar weken vakantie per jaar die je hebt. Dan heb je toch echt iets verkeerd aangepakt. Maar ja, 'zekerheid' he?
    Wake up bitches, zekerheid is een facade. Een van de meest nuttige dingen die mensen kunnen leren is in een tijd van constante verandering een model te vinden dat hen gelukkig maakt. En daar komt zelfkennis bij kijken. In mijn geval betekent dat, dat ik waarschijnlijk verder wil met koken of bakken ondanks dat ik een mediaopleiding heb gedaan. Voor mij is een stukje van die 'essentie' zoeken naar de schoonheid in pure dingen zonder ruis en nutteloze toevoegingen. Op het HBO verpakken ze dingen het liefst zo ingewikkeld mogelijk zodat ik tussen de regels door maar moet uitvissen wat belangrijk is. En waarom?
    Afijn... Zo bak ik ook het liefst zonder pakjes baksels die ik met zorg helemaal zelf heb gemaakt en wil ik aardappelpuree van echte aardappels in plaats van stukjes gemalen gruis. Een stukje uitdaging en toewijding komt erbij en dat vind ik dus echt gaaf. En ja, ik maak ook zelf knoflooksaus (tip: gebruik Turkse yoghurt ipv normale, anders wordt ie wat slappig). It's absolutely epic. Ik heb met m'n verkouden lijf uren in de keuken gestaan afgelopen weekend, was helemaal kapot achteraf maar ik heb geen spijt.
    En ik raad iedereen aan om zo lang als nodig is de tijd te nemen om jezelf af te vragen: waarvoor zou zelfs ik met een grieperig lijf m'n bed uit komen?

    [ bericht aangepast op 15 feb 2016 - 20:51 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Misschien benader je het verkeerd. Iedereen is nuttig op zijn of haar eigen manier. En daar kan je gewoon veel plezier in hebben. Ik vond veiligheid altijd leuk, en ik heb daar leuk werk in gevonden, dus ik neem aan dat ik nuttig ben voor de samenleving en voor mezelf geeft het ook een fijn gevoel.
    Ik snap dat het als een verplichting kan voelen. Maar als je een ding doet dat je zelf leuk vindt, dan is het leven toch wel oke? Binnen die tijd voor je gaat werken heb je ook genoeg tijd om even weg te zijn van alles, maak dan een mooie reis etc.
    V.b. ik zie genoeg vrienden/vriendinnen die op dit moment gewoon voor een jaar in het buitenland zijn. Ieder zn ding

    Leah, je zou toch fanmail aan mij typen?


    Sarah = ongewoon sexy

    Het is raar om zulke woorden eens van een ander te zien tegenkomen, omdat ik altijd heb gedacht dat ik het alleen had (vooral omdat ik ook inderdaad vaak heb gehoord dat 'zo het leven is' en ik word er echt depri van.) Al dat gezeik van je moet dit en je moet dat, maar nee ik móet helemaal niks. Ik bepaal wat ik doe met mijn leven en ik ben dat hele gezeik zat. Men is heus niet zo zelfstandig als ze denken, zonder geld kunnen we namelijk helemaal niks. Alles is te koop. Het is ook allemaal deprimerend en ik moet zeggen dat ik ergens wel opgelucht ben dat ik dit van een ander hoor, want iedereen lijkt zo goed mee te kunnen lopen. Ik had graag nog wat wijze woorden voor je erbij in willen toevoegen, maar ik heb zelf ook ervoor nog niet de formule gevonden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het probleem is dat eigenlijk niemand weet hoe ze precies moeten leven. Iedereen gaat met de kudde mee, want afwijken kan voor afstoting zorgen en afstoting kan voor eenzaamheid zorgen. Het is inderdaad stuitend dat de wereld zo in elkaar zit om zo perfect mogelijk over te komen. Iedere "afwijking" van het vaste patroon wordt als vreemd beschouwd en dat is toch best bizar met zeven miljard individuen. Het individu wordt vaak benadrukt, maar aan de andere kant is daar het massaplaatje waar je als mens aan moet voldoen. Je móét naar school, je móét succesvol zijn, je móét een partner vinden, je móét je voortplanten, want anders voldoe je niet aan de maatschappelijke norm. Ik hoop ook op een dag te ontsnappen aan de routine, maar ja, zonder geld kom je niet ver. Helaas, want geld en macht kunnen wrede mensen maken.
    Jij moet echter gewoon je eigen ding doen. Je hebt één leven, waarom zou je dat verkwisten aan dingen die mensen van je verlangen, maar niet overeenkomen met je eigen wensen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik snap hoe je je voelt, dat had ik ook op jouw leeftijd... Dat waait wel weer over en op een gegeven moment ga je toch met de sleur mee helaas en accepteer je dat dingen zo zijn, omdat je er niet veel aan kunt doen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik snap hoe je je voelt, dat had ik ook op jouw leeftijd... Dat waait wel weer over en op een gegeven moment ga je toch met de sleur mee helaas en accepteer je dat dingen zo zijn, omdat je er niet veel aan kunt doen.

    Dat is echt bullshit. Ik voelde me op m'n 14e zo en op m'n 22e is mijn drang alleen maar groter geworden en krijgt het ook steeds meer vorm omdat ik er ook daadwerkelijk iets mee doe. Er zijn zoveel mensen die niet met de massa meegaan en ik hoop dat steeds meer mensen voor zichzelf beginnen te denken, en zich ervan onttrekken.


    "Well, well. Look who we've got here!"