• Voor een hele lange tijd speelt al het idee in mijn hoofd om een hobbit fanfiction te schrijven waarin Fili en Kili dwergenvrouwen zijn, omdat er niet genoeg vrouwen zijn in Tolkien's werk naar mijn mening. Vandaag ben ik begonnen met het schrijven aan een eerste hoofdstuk, maar ik durf nog steeds niet goed in te schatten of dit iets is waar ik mee door kan/wil. Laat me even in het kort uitleggen waar het verhaal over gaat, dan laat ik het aan jullie oordeel over:

    Fili en Kili zijn vrouwen in dit verhaal, net als Ori, Dori en Nori. Thorin is echter niet blij met het feit dat zijn erfgenamen vrouwen zijn en hij is eigenlijk nog steeds niet overtuigd van het nut van de zussen in zijn queeste. Kili wil zich dolgraag bewijzen, maar Fili is wat cynischer en vind dat helemaal niet nodig. Zij houdt zich meer bezig met het beschermen van haar jongere zus. Ik wil grotendeels hetzelfde plot volgen, met eventuele veranderingen aan het einde. Het conflict draait dan vooral om die met Thorin, die zich gedraagt als een seksistische a-hole. Fili en Bilbo worden vrienden, omdat Thorin niet in ze gelooft en dat hebben ze gemeen. Kili doet af en toe domme dingen om zichzelf te bewijzen. Het plot dat ik wil volgen is die van het boek!

    Dus, wat denken jullie? Mijn persoonlijke angst is dat ik straks eigenlijk het boek ga zitten overschrijven, maar er is een mogelijkheid dat het wel werkt.

    Edit: wow, enthousiaste reacties! Ik heb zelf gedacht aan de namen 'Filia' en 'Kilia' voor de zussen, maar ik ben zelf niet heel enthousiast over de naamsverandering, omdat ik denk dat Fili en Kili toch best neutrale namen zijn (hoewel ik wel heel goed begrijp dat het even wennen zal zijn!)

    Edit2: nu een vraag aan wat meer ervaren fanfiction-schrijvers: hoe voorkom je dat je verhaal een kopie van het originele verhaal wordt (met of zonder kleine veranderingen)?

    [ bericht aangepast op 4 maart 2016 - 18:01 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Voor een hele lange tijd speelt al het idee in mijn hoofd om een hobbit fanfiction te schrijven waarin Fili en Kili dwergenvrouwen zijn,

    omfg HAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHA *O*
    Ik heb een veel te goede verbeelding :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik vind het compleet geweldig, en zou dit verhaal zonder enige twijfel volgen!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Het lijkt me heel leuk, al zou ik in het begin wel moeite hebben om ze als vrouwen voor te stellen omdat ik hun namen zo mannelijk zie (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik hoop echt dat je dit gaat schrijven *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Galavant schreef:
    Het lijkt me heel leuk, al zou ik in het begin wel moeite hebben om ze als vrouwen voor te stellen omdat ik hun namen zo mannelijk zie (:

    This haha. Misschien moet je ze Kíla en Fíla noemen, dat helpt vast xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik lees zelf geen The Hobbit fanfics, maar ik vind het idee wel super leuk bedacht :'D


    The soul needs autumn.

    Wow, enthousiaste reacties! Ik heb zelf gedacht aan de namen 'Filia' en 'Kilia' voor de zussen, maar ik ben zelf niet heel enthousiast over de naamsverandering, omdat ik denk dat Fili en Kili toch best neutrale namen zijn (hoewel ik wel heel goed begrijp dat het even wennen zal zijn!)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Wow, enthousiaste reacties! Ik heb zelf gedacht aan de namen 'Filia' en 'Kilia' voor de zussen, maar ik ben zelf niet heel enthousiast over de naamsverandering, omdat ik denk dat Fili en Kili toch best neutrale namen zijn (hoewel ik wel heel goed begrijp dat het even wennen zal zijn!)


    Ik vind ze best neutraal genoeg. En ook bij de andere drie kan ik me prima een vrouw voorstellen :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oké, nu een vraag aan wat meer ervaren fanfiction-schrijvers: hoe voorkom je dat je verhaal een kopie van het originele verhaal wordt (met of zonder kleine veranderingen)?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Daarbij hebben de dwergvrouwen toch baarden ;p Het klinkt heel leuk^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    HAHAHA dit idee verdient een prijs :')


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    SonOfGondor schreef:
    Wow, enthousiaste reacties! Ik heb zelf gedacht aan de namen 'Filia' en 'Kilia' voor de zussen, maar ik ben zelf niet heel enthousiast over de naamsverandering, omdat ik denk dat Fili en Kili toch best neutrale namen zijn (hoewel ik wel heel goed begrijp dat het even wennen zal zijn!)

    Ja, de namen zijn wel neutraal, maar dat maakt voor mijn beeld niet uit. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oeps, ik heb al een cover gemaakt.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Ja, de namen zijn wel neutraal, maar dat maakt voor mijn beeld niet uit. :')


    Oké, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik denk er sowieso nog even over na.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Oké, nu een vraag aan wat meer ervaren fanfiction-schrijvers: hoe voorkom je dat je verhaal een kopie van het originele verhaal wordt (met of zonder kleine veranderingen)?

    Ehmm goeie haha. Ik zorgde er vaak gewoon voor dat er iets gebeurde waardoor het niet meer kon gaan zoals het origineel (zoals heel extreem Bilbo al in het begin laten sterven :')) of ik zorgde ervoor dat ik dusdanig krachtige personages had dat het niet logisch was als alles hetzelfde zou zijn. Dus ja, als je er bijvoorbeeld voor zou zorgen dat Gandalf om wat voor reden dan ook niet meegaat, dan denk ik dat het verhaal al compleet anders gaat lopen. Dan kun je je afvragen of ze wel langs Rivendell en Beorn zouden gaan en dat zijn al best belangrijke stukken.


    Every villain is a hero in his own mind.