• Het verhaal
    Door bezuinigingen word er een aantal scholen gesloten, voornamelijk speciaal onderwijs scholen. Zo dreigt ook een dovenschool gesloten te worden, maar de directeur steekt hier een stokje voor. Samen met de docenten en vrijwilligers bedenken ze een project, ze hopen dat door dit project de school open kan blijven. Dit project is nog in de begin fase en ze willen het uitproberen. Het project is een groep tieners bij de groep doven te plaatsen. Op de school krijgen ze gewoon les zoals op een normale school alleen dan in gebarentaal. De dovenleerlingen van de school zijn allemaal verschillend, sommige leerlingen Postlinguaal doof, andere Prelinguaal. Postlinguaal wil zeggen dat de leerlingen niet vanaf hun geboorte doof zijn, maar pas later. Dit kan door een hersenvliesontsteking of een ongeluk. Prelinguaal betekend letterlijk 'voor de taal'. Deze leerlingen zijn doof geboren of voor hun 3de levensjaar doof geworden. Sommige leerlingen kunnen praten, andere niet. De directeur en de anderen die aan het project hebben gewerkt hopen dat de dove leerlingen, horende leeftijdsgenoten kunnen inspireren met hun levensstijl. De directeur zegt voor het project te zijn, omdat het via meerdere wegen goed uit kan pakken. De jongeren kunnen geïnspireerd raken, de autoriteiten krijgen een beter kijk op de wereld binnen een dovenschool en misschien realiseren ze zich dat hij belangrijk is en als laatste door dit project te doen komt het onder de aandacht, mensen gaan na denken over het belang van dovenscholen en misschien komen er donaties

    De overheid kreeg, zoals de directeur hoopte, lucht van het project. Daarom werd een groep onhandelbare jongeren die anders naar de (jeugd)gevangenis moesten door de rechter een bijzondere taakstraf opgelegd. Het gaat om jongeren tussen de 15 en de 20 die onhandelbaar zijn geworden: hun ouders kunnen hen niet meer aan en ze zijn meerdere keren in aanraking gekomen met de politie. Ze doen waar ze zelf zin in hebben. Ze knokken er op los, stellen als ze iets leuks vinden en houden van zuipen.

    In een oud schoolgebouw, een die eerder dit jaar gesloten werd door de bezuinigingen, word tijdelijk weer geopend. Niet voor school, maar voor het project. De groep onhandelbare jongeren worden samen met een groep doven in de school geplaatst. 4 weken lang blijven ze hier. De jongeren zowel de dove als niet dove, mogen het pand niet verlaten en hebben geen toegang tot elektronica(tv, mobiel, etc.) Ze gaan hier van maandag tot vrijdag gewoon naar school, op de beneden verdieping. Ze zitten zijn allen in het lokaal, samen met de begeleiders, via een tv scherm krijgen ze les. Na school moeten ze weer naar boven. Zondag middag mag er bezoek komen. De zaterdag hebben ze activiteiten. Elke zaterdag worden er tweetallen gevormd en word er een activiteit gegeven. Soms bied de activiteit een privilege, zoals toegang tot elektronica of even uit het schoolbouw. De school en de activiteiten zijn verplicht. Er zijn twee begeleiders, een mannelijke agent, die is er vooral voor de onhandelbare en een vrouw die voornamelijk dient als tolk, voor de doven.

    Dit is het schoolgebouw. Met op de begaande grond zulke lokalen en op de 1ste verdieping een gemeenschappelijke kamer en zulke slaapzalen.Één voor de jongens en één voor de meiden.

    Rollen
    VOL!
    Jongens:
    - Doof - Balder -Michael ‘Mike’ Collins - 18 - 1.7
    - Doof - tirzaj - Mark Tyler Smit - 19 - 1.4
    - Onhandelbaar - Chlorisse - James Rafael Carter - 17 - 1.4
    - Onhandelbaar - PanicChannel - Joshua Kane Smith - 19 - 1.4

    Meisjes:
    - Doof - Ice_Queen - Catherina Avonleah Evans - 19 - 1.6
    - Doof - Necessity - Freya Lynn Sugetti - 19 - 1.3
    - Onhandelbaar - tirzaj - Samantha Vos - 18 - 1.1
    - Onhandelbaar - aethereal - Sophia Sage Simons - 18 - 1.5

    Invullijsje
    Naam:
    Leeftijd(tussen de 15 en de 20):
    Innerlijk:
    Uiterlijk(met foto):
    Doof/onhandelbaar + uitleg:
    Extra:

    Regels
    — Je reservering blijft 2 dagen staan. Als je meer tijd nodig hebt, kan je dit aangeven.
    — Minimaal 300 woorden per post.
    — Er zijn 8 rollen beschikbaar. 2 dove meisjes, 2 dove jongens, 2 onhandelbare jongens en 2 onhandelbare meisjes. Dit is ook het maximum.
    — Ik hou niet van buitensluiten, dit wil ik dus ook niet hebben in dit RPG.
    — Niemand is perfect.
    — Als je meedoet, wil ik ook echt dat je actief meedoet, en dus niet dat je een eendagsvlieg bent.
    — Het liefst wil ik dat iedereen een relatielijstje maakt. Dus gewoon wat je indruk is van ieder personage.
    — Geen andere personages besturen, mits dit besproken is.
    — Alleen ik maak topics, mits ik iemand aanwijs om dit te doen.
    — Maximaal twee personages.

    Start
    De RPG begint op het moment dat de jeugd voor het eerst het gebouw betreed. Dat is op een zondag, deze dag is er geen programma. Ze leren elkaar kennen.Die maandag gaan ze gewoon naar school

    Afzeggingen
    PanicChannel - 6april tot 22 april - Voorbereiding examens * Weinig reageren
    Chlorisse - 18 t/m 23 april - Uitwisseling * Kan niet reageren
    Ice_Queen - 25 april tot 25 mei - Vakantie in de Filipijnen * Kan niet reageren

    Examens - 12 tot 25 mei
    aethereal * Weinig reageren
    tirzaj * Weinig reageren
    PanicChannel * Weinig reageren

    Topics
    Rollentopic #1
    Praattopic #1
    Speeltopic #1


    Het vereist uiterlijke moed om te sterven,
    het vereist innerlijke moed om te leven.

    [ bericht aangepast op 2 april 2016 - 15:25 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 maart 2019 - 14:39 ]


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    PanicChannel schreef:
    Sorry dat het zo lang duurt voor ik iets post maar heb totaal geen inspiratie en druk met school. Ook nog steeds ziek en dat werkt ook nier zo goed.

    Snap ik , beterschap.


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ik weet niet wanneer ik ga schrijven, ik ben nog niet aan de beurt dat scheelt. Ik ben nu in het ziekenhuis, mijn opa heeft een hersenbloeding gehad en word waarschijnlijk niet meer wakker.


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    tirzaj schreef:
    Ik weet niet wanneer ik ga schrijven, ik ben nog niet aan de beurt dat scheelt. Ik ben nu in het ziekenhuis, mijn opa heeft een hersenbloeding gehad en word waarschijnlijk niet meer wakker.


    Heel erg veel sterkte!


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    aethereal schreef:
    (...)

    Heel erg veel sterkte!


    Dankje!


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    tirzaj schreef:
    Ik weet niet wanneer ik ga schrijven, ik ben nog niet aan de beurt dat scheelt. Ik ben nu in het ziekenhuis, mijn opa heeft een hersenbloeding gehad en word waarschijnlijk niet meer wakker.


    Awh shitt... Dat gaat zeker voor! Neem de tijd en veel sterkte!


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Chlorisse schreef:
    (...)

    Awh shitt... Dat gaat zeker voor! Neem de tijd en veel sterkte!


    Dankjewel! <3


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Tirzaj --> Golden_Ratio


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Dit is maar een suggestie. Voor dove wanneer ze praten in gebarentaal doen we dit hallo

    Zo is her verschil beter tussen gewoon praten 'hallO' doven praten :)


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    Dit is maar een suggestie. Voor dove wanneer ze praten in gebarentaal doen we dit hallo

    Zo is her verschil beter tussen gewoon praten 'hallO' doven praten :)


    Je bedoelt dat als je iets zegt in Gebarentaal het onderstreept is? Want dat vind ik opzich wel een goede!


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Golden_Ratio schreef:
    (...)

    Je bedoelt dat als je iets zegt in Gebarentaal het onderstreept is? Want dat vind ik opzich wel een goede!


    Ja dat bedoel ik, want dan is er een goed verschil te zien in gebarentaal en gewoon praten eigenlijk.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    (...)

    Ja dat bedoel ik, want dan is er een goed verschil te zien in gebarentaal en gewoon praten eigenlijk.


    ja is wel goed denk.

    wat vind de rest?


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Wat vind de rest van mijn birljante suggestie :)


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ik vind het prima hoor. Ik ga het alleen heel vaak vergeten denk ik :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Het hoeft ook geen verplichting te zijn? Gewoon iets wat makkelijker is! Dan is het ook niet zo erg als het eens vergeten wordt!


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Chlorisse schreef:
    Het hoeft ook geen verplichting te zijn? Gewoon iets wat makkelijker is! Dan is het ook niet zo erg als het eens vergeten wordt!


    ja precies!

    Dus als je er aan denkt: onderstreept gebarentaal en andere niet xd


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!