• Jep, ze zijn weer bezig. In mijn klas ben ik altijd het still type. Ik zit altijd alleen en ik heb nauwelijks vrienden. Omdat ik allergisch ben voor pindas, noemen jongens uit mijn klas me wel eens pinda. Op een pestmanier. En ik zat ook een keer in de schoolbus. Een van de pestkoppen zat naast me, want er was geen plek meer. Eenmaal uitgestapt zeiden de pestkop zn vriendjes: zat je lekker, M? Lekker zoenen zeker!

    Ik heb het al tegen de directeur gezegd, die gaat er morgen werk van maken. In de klas ban mn BFF zeiden ze took, maar das nu gestopt. Ik hoop dat ht zin heeft.

    Wat kan k verder ng dioen?

    Wat vervelend en naar om dat te horen, pesten is zo'n onzin. Slaat helemaal nergens op. Knap van je dat je gewoon naar de directeur bent gestapt. Ik hoop dat het verandering brengt. Je zou eventueel kunnen vragen of je bij je BFF in de klas zou mogen, dan zijn jullie samen en dan voel je je misschien minder alleen. Of dat je zelf natuurlijk weg gaat bij die pesters. Ze hebben gewoon wat stoere praat, als ze ouder worden gaan ze zelf ook wel inzien dat het nergens op slaat. Als het te ver gaat mag je best wel grenzen trekken en voor jezelf opkomen. Verder gewoon negeren en niet verlagen naar hun niveau.

    Vervelend. Zelf had ik zulke problemen en men zei me het te negeren, maar alleen mensen die zelf slachtoffer zijn weten dat dat niet kan. Wat als je eens zou ruilen...


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Coatlicue schreef:
    Jep, ze zijn weer bezig. In mijn klas ben ik altijd het still type. Ik zit altijd alleen en ik heb nauwelijks vrienden. Omdat ik allergisch ben voor pindas, noemen jongens uit mijn klas me wel eens pinda. Op een pestmanier. En ik zat ook een keer in de schoolbus. Een van de pestkoppen zat naast me, want er was geen plek meer. Eenmaal uitgestapt zeiden de pestkop zn vriendjes: zat je lekker, M? Lekker zoenen zeker!

    Ik heb het al tegen de directeur gezegd, die gaat er morgen werk van maken. In de klas ban mn BFF zeiden ze took, maar das nu gestopt. Ik hoop dat ht zin heeft.

    Wat kan k verder ng dioen?


    Echt waar, dat die rotmensen jou nog gaan zitten pesten ook! Maar je kan de enzo knol manier gebruiken: hij werd gepest om z'n familienaam. Maar hij bedacht om met de grapjes die ze maakte te lachen. En ze waren gestopt.

    Xoxo me


    You are my piece of paradise.

    O well. Sounds horrible. I've been there.

    Ik kan twee dingen doen. Ik kan a) een heel verhaal lullen over hoe down ik nu wel niet ben als gevolg van mijn bijzonder lage zelfvertrouwen, maar ik kan ook b) zeggen dat het vanzelf over gaat. Ik weet hoe moeilijk het is. Ik weet hoe kut je je kan voelen als mensen denken grappig te zijn maar jou alleen maar pijn doen. En pijn dóet het. Maar weet je, als je zelf een keer je bek opentrekt en een van hen aan z'n haren mee naar buiten trekt, is het gauw over. Echt. Het is niet erg om een keer goed woest te worden. Niet gaan huilen daarbij, natuurlijk, want dan lok je alleen maar meer reacties uit en "dat is grappig". Op een gegeven moment word je volwassener en fladder je overal maar wat tussendoor zonder je ergens wat van aan te trekken. Wat je ook kan doen is een keer een gekke bek trekken, je tong uitsteken en ze daarna de rug toekeren. Niet ingaan op hun reactie daarna, natuurlijk. En dat is lastig. Maar loop weg. Distantieer je van hen en als je ze aanleiding geeft tot een lullige kutopmerking, so be it. Jij weet wel beter. Die verrekte kleuters komen zichzelf nog wel een keer tegen.

    Heel verhaal hierboven, maar de essentie is: probeer het niet persoonlijk op te vatten (ook al weet ik wel hoe verdomd lastig dat is). Word een keer goed kwaad, laat zien dat je niet zomaar over je heen laat lopen, en laat het daarna van je afglijden. Maar neem niet de slachtofferrol aan. De directeur doet niets, jíj bent de enige die het kan oplossen. Kwaad worden is goed voor je, voor jou en je zelfvertrouwen. Je groeit ervan als persoon. Jij kan dit. Echt.


    Slightly drunk.

    Wauw, wat verschrikkelijk kinderachtig van die jongens, zeg.
    Je hebt er in ieder geval goed aan gedaan om het te vertellen aan de directeur, dat is echt moedig van je! Pesten moet je niet verzwijgen, het beste is als je het ook vertelt aan de mensen die dichtbij je staan. Zodat je je ei kwijt kunt, het is belangrijk dat je het nooit opkropt.

    Verder wil ik je nog op het hart drukken dat je er niet alleen voor staat. Je lijkt me een geweldig lief persoon en het zou zonde zijn als je jezelf zo naar beneden laat halen door die pesters. Als je ooit zou willen praten, dan kun je mij altijd een berichtje sturen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Negeren alleen gaat niet helpen, je moet daadwerkelijk geloven dat ze kleine smerige snotjochies zijn die niet eens het aankijken waard zijn. Dat begint met een goed zelfbeeld. Nu is het zo dat als je gepest wordt dat vaak samengaat met een laag zelfbeeld, maar probeer hier toch aan te werken. Denk elke keer als ze hun bek opentrekken, 'Goh, ik luister nog liever naar een olifant aan de diarree'. Wat ook kan helpen is gewoon eens een heerlijk sarcastische lullige opmerking terug maken, het gaat dan misschien niet over maar je voelt je in elk geval beter over jezelf.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Val schreef:
    Negeren alleen gaat niet helpen, je moet daadwerkelijk geloven dat ze kleine smerige snotjochies zijn die niet eens het aankijken waard zijn. Dat begint met een goed zelfbeeld. Nu is het zo dat als je gepest wordt dat vaak samengaat met een laag zelfbeeld, maar probeer hier toch aan te werken. Denk elke keer als ze hun bek opentrekken, 'Goh, ik luister nog liever naar een olifant aan de diarree'. Wat ook kan helpen is gewoon eens een heerlijk sarcastische lullige opmerking terug maken, het gaat dan misschien niet over maar je voelt je in elk geval beter over jezelf.


    Yap. Of iets terugzeggen als 'liever dat jij het zegt dan iemand met het volle verstand' ;3


    26 - 02 - '16

    Wat kinderachtig. Dat zijn echt van die opmerkingen waarvan ik denk dat ze zelf een pinda in hun hoofd hebben zitten, in plaats van een goed stel hersenen.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2016 - 21:31 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heel jammer om te horen. Pesten is verschrikkelijk! Je hebt er zeker goed aan gedaan om naar de directeur te gaan! Als je ouders er niet van weten, dan kan je hen dat best even vertellen. Een leerkracht vertrouwen hierover is zeker ook nooit verkeerd. Steun je BFF en hopelijk steunt zij jou ook, samen zijn jullie sterker. Men kan wel zeggen, negeer ze en probeer dat ook gewoon te doen, maar laat je ook vooral niet doen! Zij hebben het recht niet om lelijke dingen over je te zeggen, dus je mag er gerust wat van zeggen, je moet niet altijd zwijgen. En wat ze ook zeggen, weet dat jij veel beter weet en boven hen staat! Veel succes nog! Stiekem hoop ik dat pesters ooit zelf gepest worden, dan kunnen ze ervaren hoe rot het was voor hun slachtoffers.


    16 - 09 - '17

    Zoek de mobiele nummers op van de jongens hun ouders en bel/sms hun ouders. Garantie voor 5000 jaar.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Zoek de mobiele nummers op van de jongens hun ouders en bel/sms hun ouders. Garantie voor 5000 jaar

    Tenzij je een rechercheur bent met net zoveel macht als Interpol, gaat dat je niet zomaar lukken. Wish you luck.


    Slightly drunk.

    ^ Volgens mij krijg je toch ook gewoon het huisnummer van je klasgenoten om dingen door te geven? Dat kreeg ik wel altijd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat betekend dat ze zelf heel zwak en zielig zijn en een ander kleiner willen maken dan hun al zijn. Gewoon glimlachen of negeren. Ik weet dat het heel moeilijk is want ik werd zelf gepest.

    Negeren is makkelijker gezegd dan gedaan. );

    Uso schreef:
    Heel jammer om te horen. Pesten is verschrikkelijk! Je hebt er zeker goed aan gedaan om naar de directeur te gaan! Als je ouders er niet van weten, dan kan je hen dat best even vertellen. Een leerkracht vertrouwen hierover is zeker ook nooit verkeerd. Steun je BFF en hopelijk steunt zij jou ook, samen zijn jullie sterker. Men kan wel zeggen, negeer ze en probeer dat ook gewoon te doen, maar laat je ook vooral niet doen! Zij hebben het recht niet om lelijke dingen over je te zeggen, dus je mag er gerust wat van zeggen, je moet niet altijd zwijgen. En wat ze ook zeggen, weet dat jij veel beter weet en boven hen staat! Veel succes nog! Stiekem hoop ik dat pesters ooit zelf gepest worden, dan kunnen ze ervaren hoe rot het was voor hun slachtoffers.


    Queer zijn is gewoon alles