• Het spijt me van dit lange stuk tekst.


          Naar aanleiding van het huidige evenement met het zoeken van paaseitjes op de site, kwam ik (met de hulp van een paar anderen) op het idee iets dergelijks vaker te doen met bijvoorbeeld Valentijnsdag (hartjes en cupido's zoeken), Halloween (pompoenen, snoepjes, vleermuizen zoeken) en Kerst (sneeuwvlokken/ballen, kerstbomen/ballen en rendieren zoeken).

          Nu heeft dit evenement een prijs van 100 credits, en om dit elke keer te doen is natuurlijk best veel. Dus het lijkt me beter om elke keer een kleine prijs te hebben van rond de 20 tot 30 credits voor de eerste, tweede en derde user die alle verstopte dingen gevonden hebben. De prijs wordt verdeeld tussen de top 3. Of dit eerlijk verdeeld wordt, of aflopend verdeeld (#1 krijgt meer dan #2, #2 krijgt meer dan #3) wordt moet overlegd worden.

          Om elke keer een credit prijs te hebben lijkt het me handig dat iedereen die mee wil doen een aantal credits betaald als entree. Dat hoeft niet veel te zijn als er uitgegaan wordt van een prijzenpot is van bovengenoemd bedrag. Ik denk dat maximaal 2 of 3 credits per persoon genoeg is. Voor de mensen die niet met credits kunnen betalen kan er misschien een soort loting voor hen gehouden worden en kunnen een X aantal van hen gratis meedoen aan de evenementen. Natuurlijk moeten er elke keer eerst users gekozen worden die eerdere keren niet uitgekozen zijn/meegedaan hebben zodat iedereen een kans krijgt om mee te doen. Loting kan gedaan worden via een randomgenerator en als er teveel users zijn die nog niet eerder meegedaan hebben, krijgen zij voorrang op de users die al eerder meegedaan hebben.

          Er wordt een moderator aangesteld om de entree te ontvangen en bij het einde de prijs uit te reiken. De moderator zet de users die betaald hebben op een lijst (in het topic?) zodat het niet te rommelig wordt.

    Het lijkt me leuk om met deze evenementen wel een klassement te hebben met wie de meeste objecten heeft gevonden. Misschien kan dat een aparte vaste pagina onder het Overige menu worden, waar van elk evenement alles bijgehouden wordt zodat het later teruggekeken kan worden. Om niet een te lange pagina te krijgen zouden misschien spoilers of uitschuifbare balken (zoals bij profiel instellingen) gebruikt kunnen worden.

          Ook zouden er misschien badges toegekend kunnen worden aan iedereen die meegedaan heeft. Voor elk evenement een andere. Een Valentijnsthema, Halloweenthema en Kerstthema. Om niet je hele profiel vol te hebben zouden ze op een aparte pagina kunnen komen zoals bijvoorbeeld de pageviews of forumberichten pagina's. Via een linkje op het profiel kan je alle behaalde badges zien van jezelf, en anderen als je via hun profiel kijkt. Badges voor eerste, tweede en derde plek lijkt me iets teveel van het goede.

          Natuurlijk kan dit alles ook gedaan worden zonder prijzenpot en is het dan toegestaan te overleggen in de topics en de plekken bekend te maken, onder een spoiler zodat de users die zelf alles willen vinden het niet meteen zien.

    Als er geen prijzenpot is kan iedereen meedoen en hoeft er geen loting plaats te vinden.


    Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en wat jullie anders zouden willen zien of er aan willen toevoegen.



    Klopp schreef:
    Misschien in de plaats van een prijs voor elke actie, dat er op het einde van het jaar een grote prijs is voor degene(n) die de meeste dingen het hele jaar door gevonden heeft?

    Charbonneau schreef:
    Andere ideeën mogen hier ook wel gedropt worden! Bijvoorbeeld geen zoekactie, maar een ander soort actie met een ander thema. Bijvoorbeeld valentijnsdag of noem maar op. c:

    Escapism schreef:
    Paaseieren zoeken met Pasen. Gedichtjeswedstrijd met Sinterklaas of schoentje mogen zetten. Voor Cupido spelen met Valentijn en dat het (random uitgekozen) koppel met de meeste stemmen wint. Cadeautjes met Kerstmis.

    Is dat wat? c:

    Op deze reageer ik straks even (:

    [ bericht aangepast op 19 maart 2016 - 17:15 ]

    Leuk idee yay or nay?

    Ik zou vinden dat ze het gewoon zonder prijzen moeten doen, het is sws al leuk


    You are my piece of paradise.

    Hm, ik vind het eerlijk gezegd leuker zonder prijzenpot en met gratis aanmelding. (: Maar ik vind het een goed idee. Wel een ding, de *eieren* moeten wel iedere keer ergens anders verstopt zijn, anders is het niet meer leuk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou het wel leuk vinden, maar eigenlijk niet vaker dan 2 à 3 keer per jaar en dan met gratis aanmelding. Als we het te vaak doen ben ik bang dat het net als de Truth or Dare topics saai begint te worden, en dat zou zonde zijn!

    [ bericht aangepast op 19 maart 2016 - 18:07 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik zou het wel leuk vinden, maar eigenlijk niet vaker dan 2 à 3 keer per jaar en dan met gratis aanmelding. Als we het te vaak doen ben ik bang dat het net als de Truth or Dare topics saai begint te worden, en dat zou zonde zijn!


    Dit ook, inderdaad.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Misschien in de plaats van een prijs voor elke actie, dat er op het einde van het jaar een grote prijs is voor degene(n) die de meeste dingen het hele jaar door gevonden heeft?


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Ik ben tegen. Paaseieren zoeken is typisch iets voor Pasen, wat Pasen dus ook speciaal maakt. Waarom kerstballen zoeken bij kerst? Dat doen we in het echte leven toch ook niet? Want daar is het juist op gebaseerd.
    Ik denk dat het vier keer per jaar organiseren juist minder speciaal maakt.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Andere ideeën mogen hier ook wel gedropt worden! Bijvoorbeeld geen zoekactie, maar een ander soort actie met een ander thema. Bijvoorbeeld valentijnsdag of noem maar op. c:


    Pretty is just a pretty word.

    Ik denk dat als je het bij elke feestdag zou gaan invoeren, het mensen echt niet meer gaat aanspreken na een tijdje. Daarnaast, ik zou ook de drive niet hebben als er geen prijs achter zou zitten, ik zou het nogal doelloos vinden als er geen competitie - aspect is, ook al weet ik toch dat ik die nooit zal winnen, het zorgt toch voor een zekere druk, waardoor je het wilt doen. Anders zo ik me zo nutteloos voelen. Wat ik wel een goed idee zou vinden, is dat het elk jaar met pasen gedaan zou worden. Of 2x per jaar, maar ook niet té vaak. (:

    [ bericht aangepast op 19 maart 2016 - 17:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Paaseieren zoeken met Pasen. Gedichtjeswedstrijd met Sinterklaas of schoentje mogen zetten. Voor Cupido spelen met Valentijn en dat het (random uitgekozen) koppel met de meeste stemmen wint. Cadeautjes met Kerstmis.

    Is dat wat? c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Charbonneau schreef:
    Andere ideeën mogen hier ook wel gedropt worden! Bijvoorbeeld geen zoekactie, maar een ander soort actie met een ander thema. Bijvoorbeeld valentijnsdag of noem maar op. c:


    Kerst; Een grote "kerstboom" waarin iedere user iets kan hangen, gelijk een gedicht, een berichtje, een foto en die andere users kunnen bekijken?
    Valentijn: een hartje sturen in plaats van een kudo?
    I dunno, ik verzin het hier maar ter plaatse, haha. Ik zou nu beter paaseieren gaan zoeken, lol.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Escapism schreef:
    Paaseieren zoeken met Pasen. Gedichtjeswedstrijd met Sinterklaas of schoentje mogen zetten. Voor Cupido spelen met Valentijn en dat het (random uitgekozen) koppel met de meeste stemmen wint. Cadeautjes met Kerstmis.

    Is dat wat? c:


    Persoonlijk ben ik meer voor deze ideeën, want ze hebben meer variatie.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind het nogal oneerlijk dat mensen zonder credits niet mee zouden kunnen doen. Ja, er kan wel een loting zijn, maar het is dan goed mogelijk dat jij dan (bijvoorbeeld) vijf keer na elkaar net niet geloot wordt. Ik vind het ook gewoon niet leuk dat niet gewoon iedereen mee zou kunnen doen. Ik ken genoeg users die geen credits willen/kunnen kopen... Bovendien denk ik ook dat het na een tijdje een beetje saai zou worden, vooral omdat er steeds minder verstopplekken zullen zijn die niet mega voor de hand liggend zijn.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Escapism schreef:
    Paaseieren zoeken met Pasen. Gedichtjeswedstrijd met Sinterklaas of schoentje mogen zetten. Voor Cupido spelen met Valentijn en dat het (random uitgekozen) koppel met de meeste stemmen wint. Cadeautjes met Kerstmis.

    Is dat wat? c:

    Dit spreekt mij al wat meer aan (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nou, je weet wat ik ervan vindt :Y).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind de ideeën die genoemd zijn ook erg leuk.