• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Voor heel even schoot Vienna spottend in de lach. "Ik hoop dat ik niet zo erg als Dezi ben," zei ze, terwijl ze een mondhoek optrok. Voor een moment keek Vienna aarzelend naar het meisje naast haar. Ze kende Safira niet, wist helemaal niet wie ze was. Ze had tot Dezi behoord, al leek niemand daar iets om te geven. En toch... Toch had Vienna de behoefte om bij iemand aan verhaal te doen. Ze moest het aan iemand kwijt en behalve Darian had ze geen idee naar wie ze anders moest stappen. Ze had gewoon behoefte aan een vriendin. Vooral aan haar beste vriendin.
          Verdrietig wendde Vienna haar hoofd af en keek naar haar handen op haar schoot. "Het is Fayr. We... we zijn al beste vriendinnen sinds haar eerste jaar. Nooit een dag apart van elkaar geweest. Afgelopen donderdag was ze opeens verdwenen, had Zebediah haar meegenomen. Ik was zo bang... Zo bang dat er iets met haar gebeuren, dat ik haar nooit meer terug zou zien." De eerste traan liep alweer over haar wangen heen. "Gelukkig was ze vrijdag al terug, maar ze is... anders. Niet de Fayr die ik ken, maar heel erg afstandelijk. Ik dacht, misschien heeft ze iets naars meegemaakt. Dus ik laat haar wel even. Maar toen gebeurde ook nog eens dat... met Yrla van het weekend en was ik ook hem bijna kwijt! In drie dagen tijd was ik bijna mijn allebei mijn beste vrienden kwijt."
          De tranen begonnen nu rijkelijk te vloeien en ze was haast opgelucht toen Safira haar een zakdoekje toe stak. "Ik probeer er voor allebei echt zo goed mogelijk te zijn. Maar Yrla had een soort paniekaanval, die hij op mij afreageerde en Fayr... Fayr wil me niet eens spreken. Ik wilde vandaag gewoon even wat leuks met zijn tweeën doen. Ik had gewoon even behoefte aan een van mijn beste vrienden om iets normaals te doen, om even tegen te praten. Want de een was zomaar verdwenen en de ander bijna dood. Maar zelfs toen ik aan Fayr vertelde dat ik haar gewoon even nodig had, wimpelde ze me gewoon af. Ze wil me gewoon niet spreken." Vienna huilde nu echt. "En ik snap maar niet wat ik verkeerd doe."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Nou, ik hoopte dat je meer te weten kon komen over die band. Misschien een tijdelijke blokkade erop kan zetten?"Of hem misschien wel helemaal kan verbreken. "Ik kan Fayr vragen om haar gave te gebruiken, zodat ik kan oefenen. Maar het is niet genoeg om de controle die ik nu al heb te testen. Dan moet ze echt veel van haar gave gebruiken en ik zou niet weten hoe. En ik wil niet weer voor het punt staan dat ik per ongeluk dingen opblaas, misschien volgende keer wel per ongeluk iemand opblaas." Het was een klein beetje de waarheid toch? Dat Fayr niet genoeg haar gave kon triggeren, behalve als ze mensen uit de dood moest redden misschien? Al was de hele reden dat Fersephone naar Sarah was gestapt dat ze gewoon niet naar Fayr toe wilde gaan. Fayr wilde toch niet helpen en ze had geen zin in gezeur. Fersephone wilde dit doen zonder haar zus. Misschien straks wel voor altijd.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 15:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    Oh help, nu ging ze huilen. Daar was Safira niet echt handig mee. Fox huilde zelden en nou ja, met de rest van haar vrienden kwam het nooit zo dichtbij. Onhandig drapeerde ze een arm om Vienna heen. Zoiets?
          ‘Ik kan me niet voorstellen dat je wat verkeerd doet. Maar… het klinkt alsof Fayr even genoeg aan zichzelf heeft. En als ze bij Zebediah is geweest, zal er ook vast wel wat gebeurd zijn, ja.’ Ze dacht even aan Kris. Niet echt een open boek, maar misschien wel als het over anderen ging. Ze waren samen teruggekomen. ‘Misschien weet Kris wat er gebeurd is en levert dat je wat begrip op?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Waarom zou ik met die klootzak willen praten? Ik denk dat hij blij mag zijn dat ik niet de hele inhoud van zijn kamer op zijn hoofd stort." Het voelde even goed om zich boos te voelen, waardoor Vienna haast zich wanhopig aan die emotie vast klemde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    ‘Omdat hij erbij was toen er wat dan ook met je vriendin is gebeurd,’ antwoordde Safira kalm. ‘Als Fayr je geen antwoorden wil geven, is hij de enige die dat misschien wel kan. Misschien heeft Zebediah haar zelfs wel opgedragen om de vriendschap af te breken. Je zal het maar raden met die gast.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Daar had ze nog niet eens over na gedacht. Misschien was dat ook wel zo! Al zou ze niet weten waarom Zebediah daar belang bij had. Ergens voelde ze schaamte, omdat ze Jester niet had willen laten checken op het feit of Fayr opdrachten in haar hoofd had. Maar goed, wat moest ze dan?! Ze vertrouwde Jester voor geen ene meter. En toch ging ze nog veel liever bij hem langs om dingen te checken dan bij Kris. "Misschien..." Met Kris praten was wel het laatste wat ze wilde, zeker na wat er gebeurd was met Yrla. Maar misschien kon ze het Fox vragen!
          Het feit dat ze er misschien iets aan kon doen, iets kon proberen om haar vriendschap te redden, luchtte Vienna al iets op. Ze veegde de tranen van haar wangen af en pakte haar iNet uit haar broekzak. Eerst stuurde ze een bericht naar Merrin met de vraag wanneer hij de ondervraging van Jester zou doen. Daarna stuurde ze een berichtje naar Fox. Of hij straks tijd had om met haar te praten.
          Vienna drukte een glimlach op haar gezicht. "Dankjewel," zei ze tegen het meisje naast haar. "D-dat had ik gewoon even nodig denk ik."

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 16:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Na de lessen


    Merrin begreep maar weinig van wat Nenya zei. Het klonk als een vreemde situatie. Hij kon zich niet voorstellen dat Adam midden in de week zomaar dronken was, maar misschien was er dan wel echt iets ergs gebeurd. Maar waarom was Yrla dan bij hem? En hij vroeg zich af of hij überhaupt wel in slaap kon vallen. Hij was wel moe, maar afgelopen nacht had hij echt slecht geslapen. Hij wilde liever niet slapen. Stel dat Adam terug kwam in de nacht? Dan moest hij daarbij zijn. Zou dat dan dingen wijzigen in het visioen, als hij wakker bleef? Zou hij zichzelf straks moeten dwingen om te slapen om dit te laten gebeuren, maar hoe dan? Merrin keek even naar Onyx of hij wijzer werd van het visioen. Het stelde hem nu niet echt gerust.


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah



    Bedenkelijk trommelde Sarah met haar vingers op haar arm. 'Ik heb nog nooit met blokkades gewerkt,' zei ze, om maar meteen ter zake te komen. 'Maar ik kan alleszins wat voor je proberen. Jullie hangen met elkaar in balans, toch? Wat zij doet voedt jou en wat jij doet voedt haar? Waarom ging jouw gave rogue toen ze er niet was dan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Adam verklaart je dus de liefde en Yrla – tja, geen idee wat Yr in hemelsnaam in je kamer moet. Misschien vonden we het een goed idee als je niet alleen zou slapen?’ Al was Fox dan een logischere keuze dan Yrla. ‘Nou ja, volgens je visioen komt Adam dus in elk geval terug vannacht.’ Onyx legde even een hand op Merrins schouder en gaf een kneepje. ‘Daar valt weinig verkeerd aan te interpreteren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Safira



    Safira trok een mondhoek op. 'Dat dacht ik al.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Dat is waar ik achter wil komen. Misschien doet die band meer voor ons dan we denken." Fersephone baalde ergens dat Sarah nog nooit met blokkades had gewerkt, maar hee. Voor alles was een eerste keer. Ze konden het proberen toch? Dat leek haar beter dan meteen cold turkey gaan en proberen de band tussen haar en Fayr te slopen. Als ze dat al kon.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Na de lessen


    Merrin wist niet of hij het wel durfde te geloven dat Adam terug kwam deze nacht. De avond ervoor had Nenya ook gezien dat hij terug zou komen, maar hij was er niet geweest... De hele avond niet. "Dat hoop ik dan maar," zei Merrin met een zucht. Hij keek even naar Nenya, bedankte haar voor het proberen en liep toen de kamer uit met de mededeling dat hij even alleen wilde zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah



    'Ik kan er voor je naar kijken,' knikte ze. 'Wat oefenen met blokkades enzo, en wat gaan prikken in jullie band, kijken wat dat doet en hoe dat voelt?' Ze vond het niet zo erg om wat met blokkades te gaan experimenteren, het leek haar eigenlijk best interessant. Ze zou haast overwegen of ze daar het verslag met Onyx over zou kunnen doen, behalve dat het haar onwaarschijnlijk leek dat het stuk chagrijn er zin in had om met een onderwerp bezig te zijn dat zo om haar gecentreerd lag.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx had wat op zijn iNet zitten scrollen, op zoek naar onderwerpen die hij interessant genoeg vond om een essay over te schrijven. Dan kon hij die morgen aan Sarah voorleggen, dat scheelde weer stom gedoe. Hij veerde overeind toen deur openging. Even hoopte hij dat Adam terecht was, maar daar leek Jesters gezicht te bedrukt voor. Zijn meeting met Emil was over en dat betekende dat het tijd was om de brief van z´n moeder te openen.


    Jester Madcap



    ‘Hé,’ zei Jester, terwijl hij zijn tas op het bureau deponeerde. De hoopvolle uitdrukking die over Onyx’ gezicht was gegleden vertelde hem eigenlijk al genoeg, maar hij stelde de vraag alsnog maar hardop. ‘Enig nieuws van Adam?’

    Onyx


    ‘Alleen weer een visioen van Nenya. Die zag Adam vannacht in hun kamer, waar hij Merrin zo’n beetje de liefde verklaarde.’ Hij fronste. ‘Hij had gedronken – en Yrla was er. Die wilde voorkomen dat de jongen Merrin wakker maakte.’ Hij schudde zijn hoofd, alsof hij daarmee de vreemdheid van het visioen af kon schudden.

    Jester Madcap



    Jester fronste. ‘Nou, da’s lekker duidelijk.’ Hij liep naar zijn vriend en drukte een zachte kus tegen zijn lippen.

    Onyx


    ‘Hmja.’ Onyx zuchtte zacht, hij durfde het niet zo goed toe te geven, maar hij was blij dat Jester weer in de kamer was. Gelukkig trokken ze bijna ieder uur met elkaar op, maar hij vond het echt lastig om Jester alleen te laten, zeker nu Adam ook verdwenen was. Hij verschoof zijn been iets toen Jester naast hem kwam zitten, zodat hun bovenbenen elkaar raakten. Het verwonderde hem nog altijd hoe een simpele aanraking er soms voor kon zorgen dat hij zich zo veel meer gesterkt voelde. ‘In elk geval op de campus. Als hij nu weer niet komt opdagen is er wel echt wat raars aan de hand met Nens gave.’

    Jester Madcap



    Jester knikte. ‘Ben je zelf een beetje oké?’

    Onyx


    ‘Een beetje,’ mompelde hij. De zucht die volgde, kon hij onmogelijk binnenhouden en verraadde dat een beetje misschien nog flink minder dan een beetje was. Hij liet zijn arm om Jesters middel glijden en verborg zijn gezicht even in zijn krullen. ‘Een week zonder vermisten of stervenden is blijkbaar te veel gevraagd. Eén fucking dag lukt al niet eens.’

    Jester Madcap



    Jester trok zijn vriend dicht tegen zich aan. ‘Misschien morgen,’ bood hij aan. ‘Misschien morgen.’

    Onyx


    ‘Misschien,’ gaf Onyx toe. Hij hief zijn hoofd weer en wachtte tot Jester naar hem opkeek. ‘Ben je er al klaar voor om de brief van je ma te lezen? Wat positieve vibes zijn best welkom.’

    Jester Madcap



    ‘Mmm,’ zei Jester. ‘Generatietrauma. Als we zulke vibes aan je broertje opvoeren issie over een jaar nog high.’

    Onyx


    Onyx grinnikte. ‘Zo’n high kan ik anders ook best gebruiken.’

    Jester Madcap



    ‘Blijkt dat je het met mij moet doen. Jammer jammer.’ Hij stond op en greep zijn tas van het bureau, en haalde het gele boekje eruit. ‘Kan jij het hebben om met deze shit te dealen?’ vroeg hij, voor hij het ding opensloeg.

    Onyx


    ‘Uhu. Het eerste contact met mijn toekomstige schoonmoeder. Ik sta te popelen.’ Hij grijnsde scheef naar zijn vriend en wierp toen een nieuwsgierige blik op de brief. ‘Papieren moederliefde is nog steeds meer dan de rest van ons heeft, dus koester het, zou ik zeggen.’

    Jester Madcap



    Daar moest hij dan toch wel weer een beetje om lachen, en hij was er blij om. Jester plofte naast Onyx neer en deed het boekje in één keer open, zodat hij ook niet meer zenuwachtig hoefde te worden voor alleen dat al.
          Er zat een wit velletje papier in het midden gestoken. Jester pakte het eruit. Hij had gedacht dat hij de inkt wel zou zien doordrukken naar de andere kant, maar het papier was kraakhelder. Toch een beetje fronsend vouwde hij het uit om uiteindelijk…
          Met een leeg vel papier in zijn handen te staan.
          ‘Goh,’ zei hij, na een paar tellen stilte. ‘Het stroomt wel over van die moederliefde ja.’

    Onyx


    ‘Heh?’ Onyx boog zich over het briefje heen, maar er stond echt niks op. Hij geloofde echter niet dat Cackle zo lame was om een geintje uit te halen. ‘Een geheime boodschap dus. Zou jij dat ook niet doen?’

    Jester Madcap



    Jester moest toegeven dat dat wel in-character klonk. En hij herinnerde zich niet dat ze ooit in code hadden gesproken, dus aan een vel volgeschreven met schijnbare onzin had hij ook niet zoveel. Maar of niets nou zoveel beter was…
          Jester tikte met zijn teen tegen de grond. ‘Mag ik je aansteker eens,’ vroeg hij toen.

    Onyx


    Onyx graaide in zijn zak, maar gaf het ding niet meteen aan zijn vriend. ‘Wat ga je doen?’ Er was maar één versie, dus die in de fik steken en hopen dat er wat in de ruikpluimen te zien was, leek hem een tikkeltje dramatisch.

    Jester Madcap



    ‘M’n moeder blijft een wetenschapper,’ zei Jester. ‘Sommige onzichtbare inkten komen tevoorschijn met hitte.’

    Onyx


    Onyx klakte met zijn tong. ‘Dope.’
          Fires hitte leek hem iets veiliger, maar iemand die niet kon liegen bij zoiets persoonlijks en fucking gevaarlijks betrekken was ook wel weer heel dom. En nou ja – als het niet lukte kon dat mens nog altijd een nieuwe brief schrijven. Hij gaf Jester de aansteker en keek gespannen toe.

    Jester Madcap



    Hij klikte de vlam aan en hield hem voorzichtig onder het papier. Heel veel ervaring had hij hier niet mee, maar als het goed is zouden de woorden zichtbaar worden als je lang genoeg— Ja, daar!
          Met ontiegelijk veel geduld richtte Jester zich eerst op het onthullen van de woorden voordat hij ook ging proberen ze daadwerkelijk te lezen en daarbij vervolgens het ding per ongeluk in de fik stak. Uiteindelijk moest hij de smeulende randjes een paar keer vlug uitblazen en waren sommige vlekken in het papier wel heel donkerbruin geworden, maar het velletje papier was onherroepelijk in een brief veranderd.
          ‘Nou,’ zei Jester. ‘Tada.’

    Onyx


    Onyx voelde toch wel een vlaagje trots dat ze hier zo makkelijk weer uit waren gekomen. Misschien moesten ze ooit maar een detectivebureau oprichten ofzo. Voor hij zich door die fantasie kon laten meesleuren, focuste hij zich op Jesters gespannen gezicht – een gespannen gezicht waar hij weinig aan kon veranderen. Niet zolang ze de inhoud van de brief wilden weten, in elk geval.
          ‘Wil je ‘m eerst zelf lezen? Of wil je dat ik mee lees? Of hem eerst lees?’ Hij haalde zijn schouders op – hij had geen idee wat hij zelf in deze situatie prettig zou vinden. Waarschijnlijk het laatste; dat was ook de reden dat hij zelf nooit een blik in zijn dossier had geholpen. Maar Jester was anders – hij had het idee dat die veel meer lef had om zijn verleden onder ogen te zien.

    Jester Madcap



    ‘Lees maar mee.’ Jester kneep gespannen zijn tenen samen en begon te lezen, Onyx’ hoofd leunend op zijn schouder. Ze noemde hem Noah. Dat was het eerste wat hem opviel. Cackle had daar meer moeite mee gehad, of misschien had zij gewoon meer tijd gehad om dit te schrijven. Het voelde wel vreemd, om zo aangesproken te worden. Zelfs Onyx zei het niet vaak.
          De brief was niet heel lang. Ze klonk wel lief, als hij er niet te lang over nadacht en zelfs de woorden “mijn lieve jongen” bitter begonnen te voelen. Ze schreef dat ze geschrokken was dat hij ineens zijn geheugen alweer terug bleek te hebben en dat ze nooit gedacht had deze brief te schrijven, maar dat het ergens ook enorm opluchtte. Te weten dat ze hem niet kwijt was.
          Niet de huid verkopen voor de beer geschoten is, hmm?
          Jester vond het meteen een nare gedachte, maar toen had hij hem natuurlijk al gedacht en hoe langer hij er daarna nog meer aan dacht, hoe vaster hij in zijn hoofd zou gaan zitten, dus hij probeerde dat prompt niet meer te doen. De brief stond vol met spijt en zorgen, en ook trots en wat als bemoediging zou kunnen lezen.
          Jester wist niet zo goed wat hij met dat laatste moest. Aan de ene kant wilde hij de brief heel dicht tegen zijn hart drukken alsof hij zo nog de knuffel van zijn moeder kon voelen, aan de andere kant stonden vijf jaren op Experium, beroofd van zijn identiteit.
          Hij gaf de brief aan Onyx toen hij klaar was, en wreef ongemakkelijk in zijn handen. ‘Ze zegt niet eens wat over jou.’

    Onyx


    Onyx vouwde de brief dicht. De woorden spookten nog door zijn hoofd. Bij hem waren ze al hard binnengekomen, bij Jester moest dat nog tien keer zo erg zijn. Hij wist dan ook niet zo goed wat hij moest zeggen – en aan Jesters reactie te horen, wist hij dat zelf ook niet. Het was gewoon… een hoop. Spijt, verdriet, hoop, angst, trots… Zo’n beetje alle emoties schenen er wel in door. Het was duidelijk dat zij hier ook niet voor gekozen had, maar of dat echt zó was of dat ze bang waren voor een wraakzuchtige Zebediah 2.0 viel onmogelijk te zeggen.
          ‘Wat had je verwacht dat ze over mij zouden zeggen dan?’ vroeg Onyx met licht gefronste wenkbrauwen. ‘Dat ze blij was dat je kamergenoot zo’n ontzettend warme persoonlijkheid heeft dat die het gemis wel zou vullen?’

    Jester Madcap



    Jester stootte tegen Onyx’ schouder aan. ‘Nouja, is waar, toch?’ zei hij, met een vage glimlach. ‘Nee, ik weet het niet. Gewoon iets. Cackle weet dat we een relatie hebben en dat heeft hij vast wel verteld.’ Hij haalde zijn schouders op en vouwde de brief weer dicht. Hij wist nou niet echt wat hij er verder mee moest. Een brief terugschrijven? Hij zou niet weten wat hij erin moest zetten, laat staan of hij dat überhaupt wel wilde.
          ‘Goden, ik heb de mentale band-width niet om hier vandaag mee te dealen,’ zei hij, terwijl hij opstond. Hij liep naar zijn bureau en schoof de brief ergens tussen alle andere honderden notitieblaadjes. Daarna plofte hij naast Onyx languit op het bed.

    Onyx


    Onyx betwijfelde of dat nou iets was waar vaders over willen zouden opscheppen, zeker omdat docenten toch wel een vrij eenzijdig beeld van hem hadden. Opperen dat iemand zich toch best zou kunnen schamen voor zo’n schoonzoon was echter toch niet wat Jester zou willen horen en hij wist dat het zijn vriend niet echt zou opvrolijken. Hij boog zich over zijn vriend heen en streek langs de boze frons op zijn voorhoofd, waardoor zijn gezicht meteen wat leek te ontspannen.
    ‘Dat hoeft ook niet vandaag,’ vond hij. ‘Zij heeft anders ook fucking lang met die brief gewacht.’ Hij streek met zijn vingertoppen door Jesters krullen, daarna liet hij zijn gezicht tot vlak boven dat van Jes hangen en plaatste een paar kusjes langs zijn kaaklijn. ‘Maar ik zal je even helpen ontstressen.’

    Jester Madcap



    Jester glimlachte. ‘Kan je dat, denk je?’ vroeg hij plagend, opgelucht om zijn aandacht op iets anders—en veel fijners te kunnen richten. Hij hief zijn hand en streek zachtjes langs Onyx’ kaak.

    Onyx


    ‘Als ik zo’n falend vriendje blijk moeten we er maar een punt achter zetten, denk ik,’ zei Onyx met een scheve grijns, nu een kus vlak onder Jesters oor drukkend.

    Jester Madcap



    ‘Nah, je zit heel overtuigend op het goede spoor.’ Jester duwde zich op zijn elleboog overeind en streek zijn lippen heel licht langs die van Onyx, vragend.

    Onyx


    'Hmm, mooi zo,' wist hij nog te antwoorden, voordat hij zich overgaf een Jes' veel te verleidelijke mond.
          Door de manier waarop zijn vriend hem terug kuste, proefde hij wel iets van diens frustratie, maar hij deed zijn best om het nu om te vormen naar passie. Zijn hand schoof bij onder Jesters shirt, zijn warme huid voelde uitnodigend. Flitsen van zaterdagnacht schoten door hem heen en brachten zowel een berg opwinding als zenuwen met zich mee.
          Hij beet even uitdagend in Jes' lip, voor hij hem aankeek en zich door het warme bruin liet verdrinken, wetend dat er op dit moment niets was wat hij niet voor die jongen zou doen. Gave of niet, op dit moment maakte het geen bal uit. Niet lang geleden zou hij dat zo beklemmend hebben gevonden dat hij zijn kamergenoot meteen weer van zich af zou stoten, maar daar was geen enkele nood meer aan. Hij wist dat er niets was wat hen nog uit elkaar zou drijven, geen Maaya, geen Zebediah, helemaal niemand. Daar hadden ze zelf voor gezorgd en ergens, diep vanbinnen, was hij hen misschien wel dankbaar, niet wetend of hij zonder hun bemoeizucht wel zou zijn geweest wie hij nu was. Iemand die eindelijk blij met zichzelf was, die misschien wel van zichzelf was gaan houden.

    [ bericht aangepast door een moderator op 4 jan 2023 - 16:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nathaniël



    Nathaniel zei geen woord, ook niet toen de jongen hen terug geflitst had naar de auto. Hij reed hen terug naar het hotel en pas toen de deur achter hen dicht viel, opende Nathaniel zijn mond. "Ik vertrouw die gast voor zo ver ik hem kan gooien," zei Nathan donker. "Ik weet niet hoe Lukas aan die gast is gekomen, maar het is geen zuivere koffie."


    It's never gonna happen, Guys.