• Hullo guys,

    Sinds een aantal maanden zit ik er aan te denken om een piercing te nemen in één van mijn oren. Ik heb al twee gaatjes aan iedere kant en wil dat graag nog uitbreiden met of een helix of een regulier derde gaatje. Ik ga het sowieso laten piercen, ongeacht voor welke optie ik ga. Nou is mijn moeder er nogal op tegen en wilde graag dat ik in ieder geval aan mijn accupuncturist zou vragen of er nog dingen waren waar ik rekening mee moest houden.

    En jawel, vanmiddag toen ik weer vol naaldjes bij de accupuncturist lag vroeg ik hem er naar. Zo ben ik er achter gekomen dat je bij een Helix 'prikt' in het gebied wat gelinkt is aan de prefrontale cortex, en bij een derde gaatje die van de kleine hersenen. Nu legde hij mij uit dat oor accupunctuur niet direct een wereld van verschil is, dus je krijgt geen acute gekkigheid, en dat er eigenlijk alleen een verschil is als er geprikt wordt als er al iets mis is. Het grootste ding is dat het een stimulans kan geven die het herkennen van klachten (bijvoorbeeld bij een hersentumor) soms kan vermoeilijken.

    The final verdict was: Als therapeut raadde hij het niet aan, maar hij begreep dat ik het graag wilde en dat ik daar mijn eigen keuze in moest maken. De gevolgen zijn dus niet accuut en heel groot maar het geeft toch wel stof tot nadenken.

    Nu is mijn vraag aan jullie: Zouden jullie het nog steeds doen, ondanks de bovenstaande informatie? Hebben jullie ook een oorpiercing, en hoe ging dat? En dan ook, wat is leuker; een helix of een derde regulier gaatje?


    The truth is out there.

    Ik zou me daar persoonlijk niet al te druk om maken. Het is misschien cliché, maar je leeft maar één keer. Als je dan rekening moet houden met alles wat ook maar enigszins gevaarlijk zou kunnen zijn, loop je heel veel leuke dingen mis, denk ik.
    Heb zelf laatst voor mijn verjaardag een piercing (of oorbel, het is niet echt een piercing bij mij geloof ik) in mijn helix laten zetten, qua pijn viel het bij mij ontzettend mee. De eerste paar nachten had ik wat moeite met slapen op mijn oor, maar het heeft me niet wakker gehouden. Ik moet nu eerst drie maanden een knopje inhouden, en mag er daarna iets anders in doen als ik wil!

    Persoonlijk vind ik een helix leuker, omdat ik geen groot fan ben van heel veel sieraden naast elkaar. Maar dat is echt mijn eigen smaak.

    'Soms moeilijker kan maken'. Daar heb je je antwoord al; het kan soms moeilijker zijn. Ik ken je therapeut natuurlijk niet, maar vaak zijn oudere mensen er wat meer op tegen, en geloven ze dat soort dingen sneller. Ik heb wel een helix gehad ja, maar ik werd hem zelf al snel beu omdat mijn lange haren er constant in hingen, en dat vond ik niet fijn genezen. In één oor heb ik ook drie gaatjes. Zeer doet het zeker, maar kraakbeen is tóch een stuk pijnlijker.

    Oh, en als je voor oorpiercings gaat:

    Laat niets schieten, maar laat het piercen.

    Je veroorzaakt namelijk interne schade bij het wondje wanneer er een 'gun' gebruikt wordt, plus, bij de helix kan het kraakbeen zelfs gaan splinteren. Dus wanneer je bij een piercer zit die alleen schiet: wegwezen!


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik zou zeggen doen, Vee. Stiekem zou ik best een tweede paar gaatjes willen, maar ik draag nu al amper oorbellen. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Necro schreef:
    'Soms moeilijker kan maken'. Daar heb je je antwoord al; het kan soms moeilijker zijn. Ik ken je therapeut natuurlijk niet, maar vaak zijn oudere mensen er wat meer op tegen, en geloven ze dat soort dingen sneller. Ik heb wel een helix gehad ja, maar ik werd hem zelf al snel beu omdat mijn lange haren er constant in hingen, en dat vond ik niet fijn genezen. In één oor heb ik ook drie gaatjes. Zeer doet het zeker, maar kraakbeen is tóch een stuk pijnlijker.

    Oh, en als je voor oorpiercings gaat:

    Laat niets schieten, maar laat het piercen.

    Je veroorzaakt namelijk interne schade bij het wondje wanneer er een 'gun' gebruikt wordt, plus, bij de helix kan het kraakbeen zelfs gaan splinteren. Dus wanneer je bij een piercer zit die alleen schiet: wegwezen!


    Jaa zoals ik al zei ik laat sowieso piercen! En nee hoor, hij is een vrij jonge kerel die eigenlijk wel in is voor alles. Hij kijkt natuurlijk puur vanuit een medisch standpunt, maar zegt ook dat hij het echt snapt als ik er eentje wil. Mijn gezondheid is helaas al vrij slecht en ik wil daar natuurlijk niet bewust dingen aan toe voegen haha!

    Hoe zeer vond jij de Helix eigenlijk doen? Ik begrijp dat het tijdens het zetten flink zeer doet, maar heb je er daarna nog veel last van?

    @Gogh: Dankjewel! En klopt. Ik vind beide wel leuk. Natuurlijk kan ik er ook altijd nog voor kiezen om later de andere te laten zetten, haha. (:


    The truth is out there.

    Wasikowska schreef:
    Ik zou zeggen doen, Vee. Stiekem zou ik best een tweede paar gaatjes willen, maar ik draag nu al amper oorbellen. :'D


    Ik wil het ook echt graag. Ik twijfel alleen nog welke ik dus zal nemen. Helix is wel ontzettend stoer, maar ook wel wat langere heeltijd en wat pijnlijker.


    The truth is out there.

    Hag schreef:
    (...)

    Ik wil het ook echt graag. Ik twijfel alleen nog welke ik dus zal nemen. Helix is wel ontzettend stoer, maar ook wel wat langere heeltijd en wat pijnlijker.


    Ik vind een helix ook stoer, maar toch féminine, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je dan toch voor een piercing gaat, vind ik dat persoonlijk ook 'netter' dan een neus- of tongpiercing. (Don't shoot me. Ik ben zo conservatief om nog steeds niet helemaal voor piercings te zijn.)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Ik vind een helix ook stoer, maar toch féminine, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je dan toch voor een piercing gaat, vind ik dat persoonlijk ook 'netter' dan een neus- of tongpiercing. (Don't shoot me. Ik ben zo conservatief om nog steeds niet helemaal voor piercings te zijn.)


    Mijn ma vermoord me ook echt als ik het ergens anders doe dan mijn oren. En dat vind ze al gruwelijk. Ze wauwelt nu al de hele tijd over dat ik bloemkooloren ga krijgen hiervan. :'D

    Ik vind persoonlijk oorpiercings ook het mooist. (:


    The truth is out there.

    Hag schreef:
    (...)

    Jaa zoals ik al zei ik laat sowieso piercen! En nee hoor, hij is een vrij jonge kerel die eigenlijk wel in is voor alles. Hij kijkt natuurlijk puur vanuit een medisch standpunt, maar zegt ook dat hij het echt snapt als ik er eentje wil. Mijn gezondheid is helaas al vrij slecht en ik wil daar natuurlijk niet bewust dingen aan toe voegen haha!

    Hoe zeer vond jij de Helix eigenlijk doen? Ik begrijp dat het tijdens het zetten flink zeer doet, maar heb je er daarna nog veel last van?

    @Gogh: Dankjewel! En klopt. Ik vind beide wel leuk. Natuurlijk kan ik er ook altijd nog voor kiezen om later de andere te laten zetten, haha. (:


    Een piercing kan weinig gezondheidsrisico's geven, tenzij je hem niet schoonhoudt en hem gewoon compleet verwaarloost. Wat de pijn betreft viel het zetten zelf op zich wel mee. Als je nooit eerder een 'heftigere' piercing hebt zetten, kan de pijn een beetje schrikken zijn, maar het is nu niet dat je in tranen uitbarst of flauwvalt. Als het goed is, gebeurt het in een oogwenk, en zodra het juweel erin zit, voelt het alleen een beetje beurs en warm. De dagen erna kunnen wel hell-ish zijn omdat, zoals Gogh zegt, het slapen lastig kan zijn omdat je er niet op kunt liggen. Duurt maar een paar dagen en dan is het weer goed. Het kan ook een beetje zeer doen wanneer je hem ontsmet.

    Voor de rest rest eigenlijk de LITHA-regel: Leave it the hell alone! En als je er dan toch aan moet zitten omdat je hem bijvoorbeeld schoonmaakt, desinfecteer je handen dan goed. Dan is 'ie zo genezen. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Kan je een derde gaatje beter niet laten schieten dan? Aangezien ik dat ook graag wil in één oor.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Necro schreef:
    (...)

    Een piercing kan weinig gezondheidsrisico's geven, tenzij je hem niet schoonhoudt en hem gewoon compleet verwaarloost. Wat de pijn betreft viel het zetten zelf op zich wel mee. Als je nooit eerder een 'heftigere' piercing hebt zetten, kan de pijn een beetje schrikken zijn, maar het is nu niet dat je in tranen uitbarst of flauwvalt. Als het goed is, gebeurt het in een oogwenk, en zodra het juweel erin zit, voelt het alleen een beetje beurs en warm. De dagen erna kunnen wel hell-ish zijn omdat, zoals Gogh zegt, het slapen lastig kan zijn omdat je er niet op kunt liggen. Duurt maar een paar dagen en dan is het weer goed. Het kan ook een beetje zeer doen wanneer je hem ontsmet.

    Voor de rest rest eigenlijk de LITHA-regel: Leave it the hell alone! En als je er dan toch aan moet zitten omdat je hem bijvoorbeeld schoonmaakt, desinfecteer je handen dan goed. Dan is 'ie zo genezen. :Y)


    Thanks voor de awesome tips. (: Ik dacht dat je ze juist veel moest draaien ivm vastgroeien?


    The truth is out there.

    Hag schreef:
    (...)

    Thanks voor de awesome tips. (: Ik dacht dat je ze juist veel moest draaien ivm vastgroeien?


    Dit werd vroeger heel veel gezegd. Nu is het voldoende om maximaal één keer per dag tijdens het schoonmaken met ontsmette handen even voorzichtig te draaien, anders heb je kans op een geïrriteerde piercing en daar zit niemand op te wachten. (;

    En geen probleem hoor, als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag! :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Necro schreef:
    (...)

    Dit werd vroeger heel veel gezegd. Nu is het voldoende om maximaal één keer per dag tijdens het schoonmaken met ontsmette handen even voorzichtig te draaien, anders heb je kans op een geïrriteerde piercing en daar zit niemand op te wachten. (;

    En geen probleem hoor, als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag! :Y)


    Waar kun je het best mee ontsmetten? Mijn vriend zegt dat Sterilon een echte no-go is. D:

    @ Nynk: Huh, bedoel je wel of niet? :')


    The truth is out there.

    Hag schreef:
    (...)

    Waar kun je het best mee ontsmetten? Mijn vriend zegt dat Sterilon een echte no-go is. D:

    @ Nynk: Huh, bedoel je wel of niet? :')


    Sterilon is inderdaad een no-go! Producten zoals Sterilon en Betadine zijn veel te agressief voor een genezende piercing. Het is het beste om een zoutoplossing te gebruiken. Deze kun je gewoon kopen bij AllOverPiercings.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Hag schreef:
    (...)

    Waar kun je het best mee ontsmetten? Mijn vriend zegt dat Sterilon een echte no-go is. D:

    @ Nynk: Huh, bedoel je wel of niet? :')

    Ja, wel. :'D

    Of je gaatje beter kan laten schieten of piercen? Want mijn 3e gaatje komt niet echt door kraakbeen dan.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2016 - 21:16 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Necro schreef:
    (...)

    Sterilon is inderdaad een no-go! Producten zoals Sterilon en Betadine zijn veel te agressief voor een genezende piercing. Het is het beste om een zoutoplossing te gebruiken. Deze kun je gewoon kopen bij AllOverPiercings.


    Thanks! De rest ga ik dinsdag wel horen bij de piercer! (:

    @ Nynk: Schieten is een veel groter trauma dan piercen voor je lichaam. Ook komt het bij mij nog akelig dicht bij het kraakbeen. Ik wil het risico dan niet nemen. (:

    [ bericht aangepast op 24 maart 2016 - 21:21 ]


    The truth is out there.