• .. dat ik het vervelend vind dat hij met zijn ex appt?

    Zucht. Ok, even kort uitgelegd:
    Het is niet zo, dat ik het erg vind dat hij met zijn ex appt en gewoon met haar kletst, maar... In het begin vond ik het vervelend, omdat het me gewoon heel onzeker maakte. Hij stuurde haar berichtjes als 'never gonna let you down' enz. Dit waren songteksten, maar toch; waarom? Ik vroeg het hem, waarom hij het nodig vond om met haar te appen en hij zei dat hij het gewoon fijn vond om met haar te kunnen praten, omdat ze toch wel veel voor hem heeft betekende.
    Prima. Maar bespreek dan geen persoonlijke dingen tussen óns.. Er is wat gebeurd en ik wilde dat zo min mogelijk mensen dat wisten, toch appte hij het zijn ex. En daarbij vind ik het vooral héél vervelend dat hij haar 's nachts appt.. En mij niet. :( IK ben toch zijn vriendinnetje? Dus elke keer als hij zo traag reageerde op mij, kwam dat omdat hij ook met haar appte? Dus als we 's avonds lekker op bed lagen te knuffelen en ik in slaap val, appt hij met haar?

    Elke keer als ik hem vraag waarom en hem erop aanspreek dat ik dat vervelend vind en het mij onzeker maakt, reageert hij heel chagrijnig en negeert me dan. Hij heeft me al eens gezegd dat ik me er niet druk om moet maken, dat het niets betekend, maar.. ik vind het écht heel vervelend!
    Niet zozeer dat hij met haar wilt kletsen, dat maakt me niet uit.. Maar waarom als hij bij mij is?

    Zoals gisteren.. Gisteren was de dag dat we zes maand hadden. We hebben elkaar wat kleins gehaald en het niet gevierd oid, want ik ging mijn aquarium even schoonmaken en herininrichten enz. en hij was ondertussen huiswerk aan het maken op de bank. Ik kletste constant tegen hem, stelde hem vragen, maar hij zat op zijn mobiel en hoorde me, zoals heel vaak niet (praat best vaak tegen de muur bij hem..). Ik liet het maar, omdat hij bezig was met huiswerk. Later maakte ik een foto met zijn mobiel en stuurde die naar mezelf (zijn camera is beter), toen zag ik toevallig dat hij kort daarvoor zijn ex had geappt.. Ze 'zongen' een liedje. - Dat was op het moment dat ik tegen hem praatte en hij me dus niet hoorde én.. dat liedje zong hij daarna de hele tijd.
    Toen brak ik weer even. Ik praatte dus gewoon weer tegen een muur omdat hij met zijn ex bezig was? Dat deed echt pijn hoor. Ik had hem gevraagd of hij me even snel wilde helpen om de laatste beetjes op te ruimen, een klein beetje werk, maar dan kon ik daarna lekker bij hem zitten. Alleen wilde ik dit niet meer. Ik was even super chagrijnig. Hij vroeg wat er was en toen heb ik hem voor de honderdste keer vertelt dat ik het vervelend vind dat hij zijn ex zoveel appt en doet.. En toen is hij chagrijnig/stil op de bank gaan zitten en eigenlijk was mijn avond toen verpest.

    Ik voel me er écht rot over, maar dat dringt niet tot hem door. - In het begin appte ik wel 'ns met mijn ex, we zijn ook gewoon nog vrienden, maar mijn vriend reageerde daar elke keer best jaloers op. Ik merkte vaak dat hij dan onze gesprekken teruglas en vaak meekeek met wat ik deed. Dus toen heb ik eigenlijk het contact met mijn ex verbroken (we reageren nog wel 'ns op elkaars dingen op Facebook, maar meer niet..), want ik wilde niet dat mijn vriend zich daar druk om zou maken; hij is veel belangrijker voor me dan die simpele gesprekken met mijn ex!

    En toch blijf hij het zelf wel doen.
    Wat me nu dus echt dwars zit;
    - hij app(te) midden in de nacht met haar;
    - hij noemde me constant 'a girl', niet zijn vriendin of bij naam (ze spreekt engels, hij zei datie dit later op TS (soort Skype) wel had gezegd en dat ze heus wist datie een vriendin heeft);
    - hij 'hoort' mij of 'ziet' mij niet, omdatie met haar appt..
    Hij heeft een soort plank voor zijn kop soms, dan doe ik iets onder zijn neus, zeg ik hem iets oid en dan merktie het niet.

    Goed, lang verhaal, het had misschien korter gekund, maar dit lucht op. Weet iemand wat ik moet doen?
    Het is nou niet datie direct alle contact verbreken moet (al zou ik dat héél fijn vinden!) en ik wil het absoluut niet uitmaken, maar..
    ik word hier zó onzeker van! En ik voel me er echt rot om. Ik wil niet zo'n vriendin worden die zijn mobiel doorspit en hem niet vertrouwt. Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen, maar dit kwetst me gewoon elke keer. :(

    Wat vinden jullie ervan? Overdrijf ik? - Wat kan ik doen om hem het duidelijk te maken?

    Bedankt! <3


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Man, hij zou de tijd niet hebben om pap te zeggen voordat ik 'm de deur zou wijzen. (Misschien ben ik dan ook gewoon een jaloers kreng.)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik vind het best hypocriet van hem dat jij niet met je ex mag appen, maar hij wel. Al helemaal als hij geen begrip lijkt te tonen voor je onzekerheid, sorry hoor, dat zijn voor mij al genoeg signalen dat het niet goed zit.


    26 - 02 - '16

    Hey, lieverd! Wat een verhaal!
    Ten eerste; goed dat je je verhaal doet. Dat lucht zeker op.
    Ten tweede; je overdrijft zeker niet. Je hebt alle recht om eventueel jaloers te zijn. Ik vind dat je zelfs nog heel erg geduldig bent. Ik kan me inbeelden dat het niet fijn is dat hij nog met haar appt terwijl jullie samen zijn. (Dat vind ik ook irritant als vriendinnen dat doen, want ik heb namelijk nog geen vriendje x))
    Ik weet het niet. Ik heb geen vriendje, maar ik zou zéker met hem praten en daarmee bedoel ik goed praten. Op een rustig moment, alle gsm's weg. Zet hem klem; want het lijkt precies of hij je telkens kan ontglippen.
    Maak het hem duidelijk dat hij je kwetst en kijk hij hij erop reageert. Jullie zijn zes maanden samen, jij kent hem vast wel goed genoeg om hem door te hebben. (:

    Veel succes!


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    illaoi schreef:
    Ik vind het best hypocriet van hem dat jij niet met je ex mag appen, maar hij wel. Al helemaal als hij geen begrip lijkt te tonen voor je onzekerheid, sorry hoor, dat zijn voor mij al genoeg signalen dat het niet goed zit.

    Dit inderdaad.
    Ik snap niet hoe hij dingeb over jullie met zijn ex kan bespreken en niet met jou, wat wel zo hoort.

    Dankjewel voor jullie reacties!

    Het is niet dat ik niet met mijn ex mag appen, hij zegt het zelf 'prima te vinden', maar zijn hele houding leek toen wat anders te zeggen en ik begon mezelf af te vragen wat ik belangrijker vond.. Mijn ex is niet voor niets mijn ex en ik wil niet dat mijn vriend nú ook mijn ex word, om zoiets simpels.
    Mijn vriend is erg slecht in gesprekken voeren. Hij voelt zich heel snel aangevallen en gaat dan over in de negeer-fase of de wat-kan-het-mij-schelen-fase, maar als we dan 's avonds een x samen op bed liggen, begint hij te huilen omdat hem dat spijt en dat vertelt hij éindelijk hoe hij zich voelt..

    Zoals ik al zei; hij hoeft niet te stoppen met appen. Zijn exen horen nou eenmaal bij hem en ik vind het ook helemaal niet erg om over ze te praten (wel met mate he, niet te vaak natuurlijk..), maar ik vind het vervelend datie zo met haar appt, als hij bij mij is. Of ook met mij kan appen..

    Hij loog er ook een keer over. Toen ik hem de eerste keer vroeg, waarom, zei hij; zij begint altijd, ik reageer alleen dom.. - Later zag ik bij toevallig dat hij een keer begon en vroeg ik waarom hij daarom loog. Het maakt me helemaal niet uit dát hij begon, dat doet er niet toe. Nee, hij lóóg erover, dat was wat me dwars zat! Vervolgens verwijderde hij het hele gesprek, alsof ik het niet lezen mocht. Dit deed hij voor mij.
    Sinds de eerste keer appen ze ook wel veel minder (geloof ik), maar nog altijd snap ik niet wáárom..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    "A girl"; dat zou ik persoonlijk heel naar vinden. Dat zou ie weleens mogen uitleggen, dus ik vind het wel terecht hoe je reageert. Helemaal omdat het eerder omgekeerd was - hij weet hoe het voelt, toch?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ik vind dat het tijd wordt dat hij eens voor jou moeite mag doen :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dan nog zou ik er goed over praten. Als hij je dan nog gaat negeren is hij je gewoon niet waard. Als mijn vriend dat zou doen hè? Ik zou hem keihard de deur wijzen. Wat ben je voor een asshole ben je als je continu met je ex gaat appen en je vriendin gaat negeren? Waarom mogelijk iets verpesten als je het al goed hebt? Bovendien is die ex van hem geen haar beter. Zij moet zich ook realiseren dat jouw vriend nu bij jou hoort en zij moet hem loslaten.

    Ik mag klinken als een enorm jaloers kreng, je mag zeggen wat je wil, maar ik heb gewoon het een en ander op dat gebied al meegemaakt dat maakt dat ik zo redeneer. Hij hoort gewoon respect te hebben voor jou en naar mijn mening heeft hij dat niet.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2016 - 17:55 ]


    26 - 02 - '16

    Deel dit gevoel met hem, ook al reageert hij chagrijnig. Zeg wat het met je doet, dat het je kwetst en dat je er onzeker van wordt. Je overdrijft totaal niet en ik zou echt heel pissig zijn.
    Als hij niet wil veranderen of jou niet gerust kan stellen, moeten jullie beiden eens nadenken over jullie relatie.


    I was an angel living in the garden of evil

    illaoi schreef:
    Dan nog zou ik er goed over praten. Als hij je dan nog gaat negeren is hij je gewoon niet waard. Als mijn vriend dat zou doen hè? Ik zou hem keihard de deur wijzen. Wat ben je voor een asshole ben je als je continu met je ex gaat appen en je vriendin gaat negeren? Waarom mogelijk iets verpesten als je het al goed hebt? Bovendien is die ex van hem geen haar beter. Zij moet zich ook realiseren dat jouw vriend nu bij jou hoort en zij moet hem loslaten.

    Ik mag klinken als een enorm jaloers kreng, je mag zeggen wat je wil, maar ik heb gewoon het een en ander op dat gebied al meegemaakt dat maakt dat ik zo redeneer. Hij hoort gewoon respect te hebben voor jou en naar mijn mening heeft hij dat niet.


    Heaven is a place that we all have

    Ik vind dat je niet overdrijft. Er zijn gewoon van die mensen die snappen niet dat iets vervelend is en dan blijven ze constant dezelfde argumenten herhalen. Misschien moet je hem er gewoon mee confronteren; als hij jou wil dan moet hij dat ook laten zien, en met je ex blijven appen is niet de goede manier.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Misschien is dit een radicale maatregel, maar ook sprekend uit een zekere ervaring, zou ik erover na te denken om het uit te maken. Ten eerste: hij kan geen rekening houden met je gevoelens, en jongens als dat zijn het laatste wat je in huis wilt halen, tenzij je vroeg of laat ongelofelijk gekwetst wilt eindigen.
    Hij heeft nog een veel te sterke connectie met haar: ze betekent te veel voor hem, en geloof me. Dat is niet goed. Ik spreek uit ervaring, al ben ik het meisje geweest die (zonder ik het doorhad) nu tweemaal een jongen met een vriendin op haar dak heeft gekregen. Ik kan je één iets zeggen: die jongens zijn echt verliefd op dat andere meisje, ipv van op hun vriendin, tot op een hoogte dat het echt shockerend is. Ik heb aan het andere uiteinde gestaan, en heb het ook altijd geminimaliseerd dat het gewoon vriendschappelijk bedoeld was. How, man, wacht maar af.... Natuurlijk zeg ik niet dat dit hetzelfde scenario is, maar ik vind het wééral aanvoelen als datzelfde liedje. Geef hem zeker niet het voordeel van de twijfel en neem het probleem zeker serieus! Dat is al wat ik je kan delen. Dit is geen normaal gedrag van die jongen. Hij zoekt haar te veel op. En de kans is gigantisch groot dat dit pijnlijk aflopen zal: voor haar, voor jou, voor hem.
    Ik zou er toch eens over nadenken of je wel echt met hem verder wilt, aangezien ik de indruk dat zijn liefde waarschijnlijk nog bij haar ligt, zelfs in de mate dat hij het contact niet kan verbreken. Je verdient een jongen die jouw liefde terug ten volle kan beantwoorden, en op zijn minst iemand die meer rekening houden kan met jouw standpunt en gevoelens. Zoals door iemand goed gezegd: hij toont echt geen respect. Blijf niet te lang hangen in situaties met mensen die je niet respecteren, hoe moeilijk het is ook is mensen los te laten, want net dat zal je echt kapot slopen, door je trouw aan hen en hun idiote gedrag. Zo, dat was mijn raad en levenservaring. (:

    [ bericht aangepast op 21 maart 2016 - 19:12 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Weet je zeker dat hij je expres negeert? Want niet om zijn gedrag goed te praten of iets dergelijks, maar ik kan niet twee dingen tegelijk. Ik heb daar zelf helaas ook al de nodige ruzies over gehad met mijn man, maar als ik met iemand aan het appen ben of chat of Facebook (of iets anders doe wat concentratie vergt) dan hoor ik anderen gewoon echt niet meer. Dan merk ik wel dat er iemand tegen me praat, maar dan dringt het somehow gewoon niet door.

    Verder vind ik dat je heel normaal hebt gehandeld en ik snap ook dat het je frustreert. Het is ook wel erg vreemd dat jij niet met je ex 'mocht' praten en dat hij dat vervolgens zelf wel gewoon doet. Ik ben alleen bang dat je niet veel meer kunt doen, behalve erover blijven praten, het accepteren of bij hem weggaan...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ten eerste, ik heb geen ervaring op het gebied van een relatie hebben. Maar ik weet wel dat je ook aan jezelf mag en moet denken. Je hebt al meerdere malen met hem erover gepraat wat jij ervan vind als hij met haar appt en aan zijn reactie te merken, geeft ie daar niet zoveel om. Als ik heel eerlijk ben, kan ik soms ook zo reageren, dat ik iemand ga negeren en/of chagrijnig ga doen. Waarom? Omdat ik het niet leuk vind wat diegene zegt, ook al bedoelt diegene het goed.

    Het geeft mij het gevoel dat hij het contact niet wil verbreken en daarom zo op jou reageert als je er over begint. Waarschijnlijk ben ik nu keihard, maar ik vind dat je best mag vragen dat ze minder contact hebben. Jij bent immers zijn vriendin en ik snap best dat misschien nog contact wil met zijn ex, maar aan de andere kant ze is niet voor niks zijn ex. En dat hij met haar praat terwijl jullie bij elkaar zijn, vind ik niet kunnen. Dat is tijd voor jullie twee, jij gaat toch ook niet een vriend of vriendin appen terwijl hij bij jou is? Dan vind ik niet dat hij dat wel kan doen.

    Daarnaast vind ik het raar dat hij "jaloers" reageert toen jij contact had met je ex. Nu doet hij immers hetzelfde en ik zou dan zo'n kreng zijn die het contact met mijn ex weer zou aanhalen. Want wat hij mag, mag jij ook. En als hij dan weer "jaloers" reageert, dan kan je gewoon zeggen, maar jij doet dat ook. Sommige mensen zien niet wat ze doen totdat je ze een spiegel voorhoudt, oftewel precies doen wat zij doen zodat ze zien dat het niet fijn is als iemand dat doet.

    Als ik jou was, zou ik het er nog eens met hem over hebben en dan met de ik-boodschap zeggen (ik krijg het gevoel, ik voel nu dit, omdat jij dat doet). Belangrijk is dat je vertelt wat het met jou doet en hem niet gaat beschuldigen, daarbij kan hij niet naar reageren, want het is jouw gevoel. En jouw gevoel is belangrijk, want hij wil toch dat zijn vriendin zich prettig voelt bij hem?


    Physics is awesome

    Oke, ten eerste is het volledig begrijpelijk wat je allemaal voelt en ben je echt niet jaloerser dan andere mensen (of hem blijkbaar), dus twijfel niet over jezelf.

    Het meteen uitmaken zoals hierboven gezegd, vind ik nogal drastisch. Jongens zijn niet zo slim, ze koppelen dingen niet. Hij heeft waarschijnlijk wél doorgehad dat je minder contact met je ex begon te hebben, maar hij heeft hoogstwaarschijnlijk niet bedacht dat dat kwam omdat jij merkte dat hij het niet fijn vond.
    ga nog een keer gewoon zitten om even goed te praten en alles duidelijk te maken. Probeer niet te beginnen met dat jij het vervelend vind dat hij met zijn ex appt als hij bij jou is, maar begin juist met het bovenstaande. Dat toen jij merkte dat hij het niet fijn vond dat jij met je ex appte, je daarmee gestopt was voor hem. Dat je het niet erg vind dat hij nog met zijn ex appt, maar dat je het heel fijn zou vinden en waarderen als hij het niet meer zou doen als jullie samen zijn.
    Vertel het zo duidelijk mogelijk en probeer het op deze toon. Maak geen verwijten, zeg niet wat je vervelend vind, maar juist wat je wilt. Dat is duidelijker voor hem als man zijnde.
    Merk je dat het dan doorgaat, vertel hem dan dat als hij toch nog blijft doorgaan, je de relatie nog eens wilt overdenken (en doe dat dan ook, is hij het op dat moment nog waard?). Beetje heet onder zijn voeten maken mag wel. Maar dreig niet meteen met bij hem weggaan, dan heb je kans dat hij juist weggaat.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2016 - 19:37 ]


    #WWED - What Would Emma Do?