• Hullo guys,

    Sinds een aantal maanden zit ik er aan te denken om een piercing te nemen in één van mijn oren. Ik heb al twee gaatjes aan iedere kant en wil dat graag nog uitbreiden met of een helix of een regulier derde gaatje. Ik ga het sowieso laten piercen, ongeacht voor welke optie ik ga. Nou is mijn moeder er nogal op tegen en wilde graag dat ik in ieder geval aan mijn accupuncturist zou vragen of er nog dingen waren waar ik rekening mee moest houden.

    En jawel, vanmiddag toen ik weer vol naaldjes bij de accupuncturist lag vroeg ik hem er naar. Zo ben ik er achter gekomen dat je bij een Helix 'prikt' in het gebied wat gelinkt is aan de prefrontale cortex, en bij een derde gaatje die van de kleine hersenen. Nu legde hij mij uit dat oor accupunctuur niet direct een wereld van verschil is, dus je krijgt geen acute gekkigheid, en dat er eigenlijk alleen een verschil is als er geprikt wordt als er al iets mis is. Het grootste ding is dat het een stimulans kan geven die het herkennen van klachten (bijvoorbeeld bij een hersentumor) soms kan vermoeilijken.

    The final verdict was: Als therapeut raadde hij het niet aan, maar hij begreep dat ik het graag wilde en dat ik daar mijn eigen keuze in moest maken. De gevolgen zijn dus niet accuut en heel groot maar het geeft toch wel stof tot nadenken.

    Nu is mijn vraag aan jullie: Zouden jullie het nog steeds doen, ondanks de bovenstaande informatie? Hebben jullie ook een oorpiercing, en hoe ging dat? En dan ook, wat is leuker; een helix of een derde regulier gaatje?


    The truth is out there.

    Post je een foto als je hem hebt? C:


    26 - 02 - '16

    illaoi schreef:
    Post je een foto als je hem hebt? C:


    I will! (:


    The truth is out there.

    Hag schreef:
    (...)

    Thanks! De rest ga ik dinsdag wel horen bij de piercer! (:

    @ Nynk: Schieten is een veel groter trauma dan piercen voor je lichaam. Ook komt het bij mij nog akelig dicht bij het kraakbeen. Ik wil het risico dan niet nemen. (:

    Zal het nog eens bekijken. Tweede gaatje moet toch eerst nog helen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Aethelstan schreef:
    (...)
    Zal het nog eens bekijken. Tweede gaatje moet toch eerst nog helen.


    Hehe. Ik ben deze week helaas niet naar de piercer geweest. Ik had het veeeel te druk. Maar zodra ik er ben geweest geef ik het topic wel weer een bumpje.


    The truth is out there.