• Sindskort hebben wij nieuwe buren. Ik woon in een twee-onder-een-kap-woning waardoor het bij de oude buren weleens voorkwam dat wij hun muziek hoorde, of dat zij mijn zus en mij van de trap af hoorde rennen toen we nog wat jonger waren. Maar meer dan dat ook niet. We hadden ook een best goede band met onze oude buren.
    Onze nieuwe buren zijn een stuk jonger, ongeveer rond de 30 jaar denk ik. Ik heb ze namelijk alleen nog maar gezien toen ik gisteren uit raam keek.
    Alleen ze praten super hard. Laatst zat mijn zus op de wc en kon een gesprek mee luisteren over wat de nieuwe buren van hun wc vonden. Ook kon ik gisteren mee luisteren met hun muziek alsof ik het zelf op had staan.
    Gisterenavond begonnen ze om half 10 's avonds opeens met boren en timmeren en vanmorgen gingen ze verder om 08.00.
    Ik ben ziek dus ik besloot vannacht om vijf uur op de bank te gaan slapen en toen hoorde ik ze nog steeds praten. Oh, en nu staat de muziek ook weer volop aan.
    Het zou allemaal wel meevallen als ze een goede muziek smaak zouden hebben maar dat is niet het geval.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Balen. Misschien hoor je het extra hard omdat ze nog meubels moeten plaatsen ofzo? Ik zou het als ik jou was een aantal dagen aankijken en er dan iets van zeggen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik hoop voor je dat ze snel stoppen, en anders moet je eens op een random tijdstip snachts muziek opzetten zodat zij het inzien.


    You are my piece of paradise.

    Eledhel schreef:
    Balen. Misschien hoor je het extra hard omdat ze nog meubels moeten plaatsen ofzo? Ik zou het als ik jou was een aantal dagen aankijken en er dan iets van zeggen.


    wat was dit ookalweer

    Chocoladekoekje schreef:
    Ik hoop voor je dat ze snel stoppen, en anders moet je eens op een random tijdstip snachts muziek opzetten zodat zij het inzien.


    Dit raad ik je heel sterk af. Zo ontstaan vetes. Ga liever eens mey ze praten als het blijft aanslepen en probeer (zeker de eerste keer) vriendelijk maar kordaat te blijven. Als het dan toch nog op een ruzie uitloopt, ben jij tenminste niet in fout.


    Mhm?

    Asriel schreef:
    (...)

    Dit raad ik je heel sterk af. Zo ontstaan vetes. Ga liever eens met ze praten als het blijft aanslepen en probeer (zeker de eerste keer) vriendelijk maar kordaat te blijven. Als het dan toch nog op een ruzie uitloopt, ben jij tenminste niet in fout.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Inderdaad, geen muziek opzetten. (:
    Je kunt wel vriendelijk eens gaan vragen of ze eventueel het boren 's ochtends zouden willen laten, en willen letten op de muziek. Omdat de geluidisolatie zo slecht is. Die mensen weten misschien helemaal niet dat jullie daar last van hebben. Ze wonen er ook nog maar pas. In hun vorige woning waren de muren misschien wat dikker en ze zijn het misschien gewoon niet gewend daaraan te denken. Best is, denk ik, eens assertief maar gewoon vriendelijk gaan mededelen dat jullie er last van hebben en of ze daar alsjeblieft rekening mee zouden willen houden. (:

    [ bericht aangepast op 27 maart 2016 - 15:04 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.