• Hoi allemaal,

    Ik ben opgeklommen van vmbo naar havo naar hbo.. tot ik daar helemaal vast liep. Ik gaf 200% en het resultaat was een dikke onvoldoende. Het heeft lang geduurd voor ik niet meer doodop was van een fietstochtje van 7,5 kilometer, waarna ik de rest van de dag aan het uitrusten was. (Inmiddels fiets ik 10 km naar school en 10 km terug). Conclusie was dat ik lange tijd te veel van mezelf had gevraagd. Ik ging mbo doen in een andere richting; eerst in een half jaar de theorie van een heel jaar er doorheen gewerkt, vervolgens op stage. Dat ging allemaal heel goed.

    Die stage is sinds eind januari voorbij en sindsdien verveel ik me dood. Bij de kernvakken waar deze opleiding uit bestaat, gaat het alleen nog maar om herhalen. 'Heb je nog vragen', nee.. want ik had voor mijn toetsen, over al die stof, eind januari al een 9. Ze willen aan het eind van dit jaar alle mensen die staan ingeschreven voor niveau 3, hun diploma kunnen geven. Ik sta ingeschreven voor niveau 4; ik zit in dezelfde klas als zij en krijg pas volgend jaar weer nieuwe stof. Het enige vak wat echt interessant is, is een nieuw vak; excel / spreatsheetvaardigheden (formules). Maar daar heb je ook niet echt veel opdrachten van die ik zou kunnen maken.

    Ik heb al snel kenbaar gemaakt bij mijn mentor dat ik me verveel. Ik mag nu een vak volgen op mijn vrije vrijdag, wat eigenlijk bedoelt is voor de goede studenten in het laatste jaar van niveau 4 (volgend jaar) 'Wees welkom'. Ik hoef niet naar de Nederlands lessen omdat ik al op het gewenste niveau zit (moet wel de toetsen maken) en ik heb het ook zo geregeld dat ik naar geen enkele les van donderdag hoef, zodat ik zo ook een dag vrij heb. Daar ben ik allemaal wel blij mee.. maar ik blijf nog steeds de uitdaging missen. Ik ga dingen voor me uitschuiven, want die examens zijn pas over anderhalve maand, waarom zou ik me daar nu al mee bezig houden? Ik krijg geen huiswerk meer mee, dus dat is ook niet iets wat ik moet doen zeg maar. Ik houd me niet meer strikt aan bedtijden die goed zijn voor mij, omdat ik toch pas rond een uur of 10 of zelfs half 1 pas op school hoef te zijn. Voor de meeste mensen van mijn leeftijd is dat geen probleem, maar ik merk de gevolgen lichamelijk wel.

    Dan zou je kunnen zeggen; zoek een baantje! Maar daar heb ik dan weer niet genoeg energie voor over in mijn week. Ja energie is een beetje een probleem bij mij helaas.

    Ik voel me echt ontzettend lui, waarna ik me weer schuldig voel en uiteindelijk merk dat ik een soort van aan het hyperventileren ben.

    Iemand die dit gevoel herkent? Iemand met tips?

    Liefs, Emma

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 19:55 ]

    Pfff, lastig ja. Mocht je echt een baantje willen, dan zeg ik: solliciteer bij de kruidvat, maar ja, je hebt daar geen energie voor (ik meestal ook niet hoor, maar als ik eenmaal aan het werk ben krijg ik daar zoveel energie van!)

    Misschien kun je een extra module ofzo ergens van volgen? Of een extra iets doen ipv al die vakken die je nu niet meer volgt? Ik zou bijvoorbeeld hartstikke graag gebarentaal willen leren, dat kan bij de HU als 'cursus' maar ik heb daar de tijd niet voor. Is er niet iets wat je ontzettend graag wilt leren wat je dan kan doen? Staat goed op je cv, je verveelt je minder op school ofzoiets en je hebt niet het gevoel lui te zijn? Of, aangezien je zo goed kan haken, geef haakcurssusen? Daar verdien je wat mee en je leert mensen iets, wat voldoening geeft (meestal wel) en je bent lekker ergens anders mee bezig?

    Wauw, m'n suggesties zijn echt slecht haha, ik weet niks, sorry. Heel veel succes!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    Pfff, lastig ja. Mocht je echt een baantje willen, dan zeg ik: solliciteer bij de kruidvat, maar ja, je hebt daar geen energie voor (ik meestal ook niet hoor, maar als ik eenmaal aan het werk ben krijg ik daar zoveel energie van!)

    Misschien kun je een extra module ofzo ergens van volgen? Of een extra iets doen ipv al die vakken die je nu niet meer volgt? Ik zou bijvoorbeeld hartstikke graag gebarentaal willen leren, dat kan bij de HU als 'cursus' maar ik heb daar de tijd niet voor. Is er niet iets wat je ontzettend graag wilt leren wat je dan kan doen? Staat goed op je cv, je verveelt je minder op school ofzoiets en je hebt niet het gevoel lui te zijn? Of, aangezien je zo goed kan haken, geef haakcurssusen? Daar verdien je wat mee en je leert mensen iets, wat voldoening geeft (meestal wel) en je bent lekker ergens anders mee bezig?

    Wauw, m'n suggesties zijn echt slecht haha, ik weet niks, sorry. Heel veel succes!


    Dankje Vincie.

    Ik volg al dat extra vak, maar daar in mag ik dit jaar nog geen examen doen (geldkwestie van school... het is uberhaupt al geweldig dat de school voor sommige mensen dat examen wil betalen, ipv dat je dat zelf moet doen). Dus is het geen moeten maar mogen, voor mij.

    En ik heb mijn Engels verbeterd op Duolingo, waarna ik nu ben begonnen met Duits. Maar ook daar zit geen deadline of een toets ofzo aanvast.
    Verder weet ik eigenlijk niet echt iets wat ik graag zou willen leren..

    Ik zit in het zelfde schuitje lol alleen ik moet verplicht alle lessen volgen waardoor ik te weinig tijd overhoudt voor mijn examens voor stage -_-


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zou willen dat ik meer tijd had.

    Is er misschien iets wat je graag nog had willen doen? Een cursus of iets anders? Anders kun je dat gaan doen.
    Je kan ook gaan sporten. Bij een fitness abonnement kan je vaak zelf beslissen wanneer je gaat en meestal krijg je van sporten meer energie.


    "Ignite, my love. Ignite."