• In het LJH topic hadden we het over gezond leven, voornamelijk sporten en minder snoepen en aangezien ik zelf al wat doelstelling heb voor de komende maand, leek het mij wel leuk om een topic aan te maken en zo alles met elkaar te delen en elkaar misschien te steunen. Dus, wie doet er mee met een maand meer sporten en veel fruit eten in plaats van snoepen (of misschien heb je wel een hele andere gezonde doelstelling voor de volgende maand)?!
    Het hoeft niet per se om af te vallen te zijn. Ikzelf wil bijvoorbeeld daarnaast voornamelijk ook mijn conditie verbeteren en mijn spieren trainen. Daarnaast is het gewoon heel gezond goed te sporten, buiten te zijn en fruit en groente te eten. Houd ook altijd in de gaten dat je bmi niet te laag wordt. Mensen die juist meer willen leren eten of aan willen komen zijn hierom ook zeker welkom in dit topic, want ondergewicht is ook niet je van het natuurlijk en misschien hebben andere users daar ook nog wel leuke tips voor! Kortom, alles wat te maken heeft met jouw leven gezonder maken is hier welkom! Misschien wil je wel een hele maand geen alcohol nuttigen of stoppen met roken bijvoorbeeld. Alles mag ^^

    Note: Plaats hier overigens geen gewichten. Dat is niet toegestaan op Q, omdat het mensen onzeker kan maken





    Users die meedoen aan de April Health Month:
    Username
    Dumbledory
    Gibbs
    Tabai
    Peccata
    Sable
    Wasikowska
    Spongekip
    Serenata
    Loebas
    Stingray
    Yata
    Anaklysmos
    Shazi
    Mignon
    Capybara
    Naam
    Anna
    Yolanda
    Laura
    Nikki
    Erieka
    Fren
    Jip
    Loïs
    Sofie
    Megan
    Xanthe
    Mieke
    Cheryl
    Lotte
    Qing
    Verbeteringen
    Zombies Run, MJ Experience, rekoefeningen, Planking challenge, fruit ipv snoep
    Wandelen (met hond), niet meer snoepen, normale eettijden, geen frisdrank
    1x per week wandelen, gezonder eten, minder water drinken
    Afvallen (Sonja Bakkeren), 2x per week sporten
    Geen frisdrank en energiedrank
    Meer Yoga en minder vlees
    Anderhalve liter water per dag, na het avondeten geen eten meer
    Dieet verbeteren/aanpassen
    Zeker voelen in lichaam/bikini klaar, zoveel mogelijk fietsen naar werk
    Buiten wandelen, rugoefeningen en meer vitaminen binnen krijgen
    Meer badmintontrainingen, minder snoepen, meer gezondere dingen, meditatie oppikken, meer water
    5km achter elkaar hardlopen, afvallen
    Door de weeks geen snoep en frisdrank
    30 Days Shred
    Weer normaal kunnen lopen



    Algemene tips:

    • Voor mensen die te lui zijn om écht te sporten is Yoga een perfecte oplossing, misschien dus een poging waard?
    • Er bestaan talloze health apps en sport apps, je kan altijd kijken of daar iets voor je tussen zit!
    • Afvallers kunnen alcohol het best zoveel mogelijk vermijden.
    • Haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.
    • De app MyFitnessPall
    • Gezonde snacks (komkommer, tomaat, wortel paprika, rijstwafel)

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 9:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Yoga. Yoga is zo ontzettend gezellig. Zelf doe ik aan Pralaya (geloof ik. Lol.) en het is rustgevend, maar tegelijk een serieuze workout. Perfect voor luie mensen zoals ik die gruwen van echte sporten.

    Ik ben van plan me er wat meer op toe te leggen in april.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 21:17 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Count me in!

    Ik ga meer lopen met de hond, niet meer snoepen en op normale tijden eten zodat ik tussendooe geen trek meer hoef te hebben. Verder de frisdrank weer vervangen door water en eens kijken of er leuke challenges zijn. Aanraders qua challenges, iemand? ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wasikowska schreef:
    Yoga. Yoga is zo ontzettend gezellig. Zelf doe ik aan Pralaya (geloof ik. Lol.) en het is rustgevend, maar tegelijk een serieuze workout. Perfect voor luie mensen zoals ik die gruwen van echte sporten.


    Ah nice, zal ik anders een lijst met tips maken en deze daar als eerste tip opzetten? ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Ah nice, zal ik anders een lijst met tips maken en deze daar als eerste tip opzetten? ^^


    Ik ga je niet tegenhouden. Lijkt me een goed idee.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Oh, ik doe mee. Ik wil minstens 1 keer in de week een flink stuk wandelen om mijn conditie langzaam weer een beetje op te bouwen na maanden niets doen. Ik wil in het algemeen gezonder gaan eten en ik wil vooral meer meer meer water drinken.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    I'm in!

    Mijn naam is Nikki voor degene die dat nog niet wist (wat dus iedereen is :')) en mijn doelstelling.... is afvallen, maar dit doe ik verspreid over drie maanden, dus niet alleen april. Ik ben nu in mijn derde (of vierde inmiddels?) week bezig met Sonja Bakker, wat vooral gericht is op meer zuivel, minder snoepen, meer fruit. Dus tja, maak daar maar mijn doelstellingen van. Overigens wilde ik altijd ook mijn buikspieren meepakken, maar dit laat ik altijd na één keer alweer vallen, haha.
    O ja, ik wil ook voortaan twee keer per week sporten, in plaats van het slappe één keer per week. Die tweede keer heb ik vaak geen zin maar ik weet dat ik daar wel even doorheen moet.

    + Tip van mijn kant: haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 21:22 ]


    Slightly drunk.

    Wasikowska schreef:
    Yoga. Yoga is zo ontzettend gezellig. Zelf doe ik aan Pralaya (geloof ik. Lol.) en het is rustgevend, maar tegelijk een serieuze workout. Perfect voor luie mensen zoals ik die gruwen van echte sporten.

    Ik ben van plan me er wat meer op toe te leggen in april.


    Zal ik je dan ook op de lijst zetten met "meer yoga"?


    Happy Birthday my Potter!

    Count me in, ik ga ook proberen gezonder te leven. Ik wil frisdrank/energie opzij zetten en in plaats daarvan ranja, thee en water drinken.


    26 - 02 - '16

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Zal ik je dan ook op de lijst zetten met "meer yoga"?


    Dat klinkt wel heel erg flowerpower. Hahaha. Doe maar.

    Aan degene die de buikspieren wilde trainen. Volgens mijn leerkracht yoga is de vuurademhaling heel erg goed om die te versterken. Eens zien of ik ergens een linkje naar een tutorial vind.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Dat klinkt wel heel erg flowerpower. Hahaha. Doe maar.

    Aan degene die de buikspieren wilde trainen. Volgens mijn leerkracht yoga is de vuurademhaling heel erg goed om die te versterken. Eens zien of ik ergens een linkje naar een tutorial vind.


    Flowerpower is altijd goed though :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Oeh, count me in! Ik ga het simpel houden, want gezond leven is iets waar ik al zeventien jaar moeite mee heb, maar voor de maand april wil ik iedere dag minstens anderhalve liter water drinken en na het avondeten niets meer eten, want ik geloof dat dat de twee punten zijn waar ik momenteel het meest de fout in ga. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Count me in! Ik ben eigenlijk al bezig sinds begin januari en dat is niet echt om mijn 'gezondheid' te verbeteren, maar om mijn PDS onder controle te houden (uiteindelijk toch beter voor mijn gezondheid) . Ik ben langzaam bezig met aanpassingen in mijn dieet, dus ik ga gewoon door in April :Y).


    Seasons will change, but I shall remain

    O, een tweede tip van mij, waar ook veel mensen de fout in gaan; alcohol is het slechtste wat je kan doen. Je vetverbranding gaat dan op standje nul, nog afgezien van het feit dat er heel veel calorieën en vet in zitten. Dus alcohol het liefst volledig bannen.

    Zegt degene die vanavond in de stad gaat borrelen met huisgenoten....


    Slightly drunk.

    Wiarda schreef:
    Oeh, count me in! Ik ga het simpel houden, want gezond leven is iets waar ik al zeventien jaar moeite mee heb, maar voor de maand april wil ik iedere dag minstens anderhalve liter water drinken en na het avondeten niets meer eten, want ik geloof dat dat de twee punten zijn waar ik momenteel het meest de fout in ga. :'D


    Dat lijken mij al twee hele goede doelstellingen. Vaak helpen dat soort kleine dingen al heel goed, vooral omdat 's avonds veel eten helemaal niet zo heel gezond is ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Peccata schreef:
    O, een tweede tip van mij, waar ook veel mensen de fout in gaan; alcohol is het slechtste wat je kan doen. Je vetverbranding gaat dan op standje nul, nog afgezien van het feit dat er heel veel calorieën en vet in zitten. Dus alcohol het liefst volledig bannen.

    Zegt degene die vanavond in de stad gaat borrelen met huisgenoten....


    Dat wordt voor mij niet al te moeilijk. Ik slik medicijnen en mag sowieso niet veel alcohol hebben ;3


    26 - 02 - '16