• In het LJH topic hadden we het over gezond leven, voornamelijk sporten en minder snoepen en aangezien ik zelf al wat doelstelling heb voor de komende maand, leek het mij wel leuk om een topic aan te maken en zo alles met elkaar te delen en elkaar misschien te steunen. Dus, wie doet er mee met een maand meer sporten en veel fruit eten in plaats van snoepen (of misschien heb je wel een hele andere gezonde doelstelling voor de volgende maand)?!
    Het hoeft niet per se om af te vallen te zijn. Ikzelf wil bijvoorbeeld daarnaast voornamelijk ook mijn conditie verbeteren en mijn spieren trainen. Daarnaast is het gewoon heel gezond goed te sporten, buiten te zijn en fruit en groente te eten. Houd ook altijd in de gaten dat je bmi niet te laag wordt. Mensen die juist meer willen leren eten of aan willen komen zijn hierom ook zeker welkom in dit topic, want ondergewicht is ook niet je van het natuurlijk en misschien hebben andere users daar ook nog wel leuke tips voor! Kortom, alles wat te maken heeft met jouw leven gezonder maken is hier welkom! Misschien wil je wel een hele maand geen alcohol nuttigen of stoppen met roken bijvoorbeeld. Alles mag ^^

    Note: Plaats hier overigens geen gewichten. Dat is niet toegestaan op Q, omdat het mensen onzeker kan maken





    Users die meedoen aan de April Health Month:
    Username
    Dumbledory
    Gibbs
    Tabai
    Peccata
    Sable
    Wasikowska
    Spongekip
    Serenata
    Loebas
    Stingray
    Yata
    Anaklysmos
    Shazi
    Mignon
    Capybara
    Naam
    Anna
    Yolanda
    Laura
    Nikki
    Erieka
    Fren
    Jip
    Loïs
    Sofie
    Megan
    Xanthe
    Mieke
    Cheryl
    Lotte
    Qing
    Verbeteringen
    Zombies Run, MJ Experience, rekoefeningen, Planking challenge, fruit ipv snoep
    Wandelen (met hond), niet meer snoepen, normale eettijden, geen frisdrank
    1x per week wandelen, gezonder eten, minder water drinken
    Afvallen (Sonja Bakkeren), 2x per week sporten
    Geen frisdrank en energiedrank
    Meer Yoga en minder vlees
    Anderhalve liter water per dag, na het avondeten geen eten meer
    Dieet verbeteren/aanpassen
    Zeker voelen in lichaam/bikini klaar, zoveel mogelijk fietsen naar werk
    Buiten wandelen, rugoefeningen en meer vitaminen binnen krijgen
    Meer badmintontrainingen, minder snoepen, meer gezondere dingen, meditatie oppikken, meer water
    5km achter elkaar hardlopen, afvallen
    Door de weeks geen snoep en frisdrank
    30 Days Shred
    Weer normaal kunnen lopen



    Algemene tips:

    • Voor mensen die te lui zijn om écht te sporten is Yoga een perfecte oplossing, misschien dus een poging waard?
    • Er bestaan talloze health apps en sport apps, je kan altijd kijken of daar iets voor je tussen zit!
    • Afvallers kunnen alcohol het best zoveel mogelijk vermijden.
    • Haal Opkikkertjes in huis. Heb je honger of ben je bang te gaan snaaien, neem dan zo eentje en die is zo zout, dat je daarna wel even twee keer nadenkt om iets te pakken. Ideaal voor het vier-uursdipje. Een soort cup a soup maar dan simpeler.
    • De app MyFitnessPall
    • Gezonde snacks (komkommer, tomaat, wortel paprika, rijstwafel)

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 9:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Peccata schreef:
    O, een tweede tip van mij, waar ook veel mensen de fout in gaan; alcohol is het slechtste wat je kan doen. Je vetverbranding gaat dan op standje nul, nog afgezien van het feit dat er heel veel calorieën en vet in zitten. Dus alcohol het liefst volledig bannen.

    Zegt degene die vanavond in de stad gaat borrelen met huisgenoten....


    Ik krijg rillingen van de geur van alcoholische dranken alleen al. Bier, wijn, etc. Dát wordt dus geen probleem. (:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Haha, dan wordt dat voor jullie twee in elk geval niet zo moeilijk (:


    Slightly drunk.

    Ik drink ook bijna nooit alcohol #theeverslaafd


    Happy Birthday my Potter!

    Oh, dit vergeet ik nog. Minder vlees eten. Voor de dieren, voor het milieu, voor mezelf. Dus als er mensen zijn met yummie vegetarische gerechten, shoot.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Lily_Evans schreef:
    Ik drink ook bijna nooit alcohol #theeverslaafd

    Ik ook bijna nooit, maar dus wel als we met z'n vieren iets leuks gaan doen :') Thee is inderdaad heel lekker, maar ja, dan moet je wel de suiker achterwege laten natuurlijk. Is wel wennen, maar het is voor mij al gewoonte om thee zonder suiker te drinken.

    Overigens, mijn eerste tip op pagina 1 staat er nog niet bij :3 Was een edit, vandaar dat je 'm misschien niet hebt gezien.


    Slightly drunk.

    Ikikikikikik! ik had er al laatst een topic over gemaakt, maar pasen en twee verjaardagen hebben mij niet veel goeds gedaan.
    Ik heb trouwens een persoonlijke aanrader waar ik veel te veel mee spam, maar het werkt écht (als je eraan houdt): de app MyFitnessPall. Kun je een streefgewicht + aantal kilo's die je per week wilt verliezen. Je kunt ook aangeven dat je dit gewicht wilt behouden, waardoor je leert wat je precies moet eten, wil je niet aankomen.
    Je kunt zelfs aangeven dat je wilt aankomen, wat ik persoonlijk een erg goede optie vind ^^

    Overigens; mijn snacks heten weer tegenwoordig weer komkommer, tomaat en wortels. Bevatten veel water, weinig calorieën en vullen toch heel goed. Paprika is ook goede, maar vind ik persoonlijk niet zo lekker.

    Mijn doel is trouwens mijn me zeker voelen in mijn lichaam en bikini/badpakready zijn :3
    En zoveel mogelijk fietsen naar mijn werk


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    Ikikikikikik! ik had er al laatst een topic over gemaakt, maar pasen en twee verjaardagen hebben mij niet veel goeds gedaan.
    Ik heb trouwens een persoonlijke aanrader waar ik veel te veel mee spam, maar het werkt écht (als je eraan houdt): de app MyFitnessPall. Kun je een streefgewicht + aantal kilo's die je per week wilt verliezen. Je kunt ook aangeven dat je dit gewicht wilt behouden, waardoor je leert wat je precies moet eten, wil je niet aankomen.
    Je kunt zelfs aangeven dat je wilt aankomen, wat ik persoonlijk een erg goede optie vind ^^

    Overigens; mijn snacks heten weer tegenwoordig weer komkommer, tomaat en wortels. Bevatten veel water, weinig calorieën en vullen toch heel goed. Paprika is ook goede, maar vind ik persoonlijk niet zo lekker.

    Mijn doel is trouwens mijn me zeker voelen in mijn lichaam en bikini/badpakready zijn :3
    En zoveel mogelijk fietsen naar mijn werk


    OMG HAAAIII!!! *springt enthousiast op en neer*

    O ja, wat snacks betreft; als je echt iets hartigs wilt, neem dan een rijstwafel of een zakje Snack-a-Jacks. Wordt zelfs door Sonja Bakker ook wel eens voorgeschreven om te eten als tussendoortje.


    Slightly drunk.

    Wasikowska schreef:
    Oh, dit vergeet ik nog. Minder vlees eten. Voor de dieren, voor het milieu, voor mezelf. Dus als er mensen zijn met yummie vegetarische gerechten, shoot.


    Ik mag geen aardappelen dus ik eet mijn spinazie tegenwoordig altijd in een wrap met pesto, tomaten, kaas, kruiden, etc. Je kan er eigenlijk alles indoen wat je wil, maar ik doe daar dus nooit vlees in. Ik vind het super lekker c:
    Verder ben ik ook fan van vier soorten kaas pasta met pijnboompitten en rucola. Dat kan btw ook met spinazie. Oh en ik ben een kaasburger fan. Ik ben sowieso niet zo'n vlees fan. Soms eet ik gewoon alleen groenten en pasta/zoete aardappelen (die mag ik blijkbaar wel, dat is iets heel anders dan gewone aardappelen c: ).


    Happy Birthday my Potter!

    Wat een goed topic!

    Ik wil in april wat meer buiten wandelen en oefeningen voor mijn rug doen, en wat meer vitaminen binnen krijgen. Misschien dat ik me door dit topic een beetje gedwongen voel om er echt wat aan te gaan doen, dus mag ik op de lijst? (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik wil ook op de lijst! :Y) Ik wil minder vet eten en komkommer als tussendoortje nemen. En als ik voldoende tijd heb ga ik ook meer bewegen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Schuyler schreef:
    Wat een goed topic!

    Ik wil in april wat meer buiten wandelen en oefeningen voor mijn rug doen, en wat meer vitaminen binnen krijgen. Misschien dat ik me door dit topic een beetje gedwongen voel om er echt wat aan te gaan doen, dus mag ik op de lijst? (:


    Yes, het wordt hier al lekker gezellig.

    Ik ga denk zaterdag maar meteen beginnen met hardlopen/zombies run spelen, want ik krijg er zo echt zin in. Helaas kan ik morgen nog niet beginnen daarmee. Wel al met het mijden van snoep though :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Escapism schreef:
    Count me in!

    Ik ga meer lopen met de hond, niet meer snoepen en op normale tijden eten zodat ik tussendooe geen trek meer hoef te hebben. Verder de frisdrank weer vervangen door water en eens kijken of er leuke challenges zijn. Aanraders qua challenges, iemand? ^^


    Planking, Squat, Wall sit, something like that?


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb mijn portie frisdrank inmiddels al omgeruild voor een glaasje water. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    Ik heb mijn portie frisdrank inmiddels al omgeruild voor een glaasje water. :Y)

    Goed bezig! Wat je ook kan doen is thee, daar zit net even iets meer smaak aan.


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    (...)
    Goed bezig! Wat je ook kan doen is thee, daar zit net even iets meer smaak aan.


    Ik hou niet van thee/koffie. ;x En met water heb ik geen problemen mee om te drinken. c: Alleen ik deed het de laatste tijd iets veelste weinig, hahaha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •