• Zet hieronder in de reactie een link van je story en kort waar hij over gaat. Ik zal hem lezen en je tips geven. Als je een bepaald ding wil weten moet je het even erbij zetten. Groetjes

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 17:23 ]


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Sorry, maar volgens mij moet je toch ietwat goed de spelling beheersen. Dat je de verhaallijn verbetert is helemaal oke maar als je ook spelling gaat verbeteren, moet je het toch wat beter doen.


    Heaven is a place that we all have

    Ik kreeg wel wat met je te doen toen ik dit topic zag. Waarschijnlijk heb je gewoon een beetje een random karakter en heb je een DT - fout gemaakt. (:
    Ik denk ook dat mensen je aanbod zo hard afslaan omdat hun schrijfsels echt 'hun kinderen' zijn. Een creatie is echt iets uit jezelf, en het heeft altijd een persoonlijke lading en betekenis. Het is een beetje een kwestie van fierheid ook denk ik. Ik heb dat toch heel erg. Ik krijg niet graag commentaar van mensen die geen abo hebben. Van lezers is dat weer iets anders.
    Dat is niet omdat ik niet opensta maar eerder omdat ik al erg hard op mezelf ben. Bijvoorbeeld, ik heb een verhaal waaraan ik nu nog schrijf, dat tegelijk mijn eerste verhaal is. De interpunctie in het begin is echt slecht en er staan zelfs nog spellingsfouten in ook, maar ik heb gewoon de tijd niet om het aan te passen. Ik ben daar zelf gefrustreerd en onzeker over, dat dat daar nu nog in staat en mensen dat beeld aanreik van mijn "niveau''. Om eerlijk te zijn, het zou niet bepaald in het juiste keelgat schieten als random persoon X die geen volledig juist beeld heeft even aan mij komt vertellen dat ik niet goed kan spellen.
    Ik heb ook een periode gehad waarin het gewoon niet lukte, en ik wist dat het langdradig werd maar ik kon het niet meer rechttrekken. Uiteindelijk heb ik dan alles van tafel geveegd en ben ik opnieuw begonnen maar als mensen nu zijn van: wat een langdradig verhaal zonder spanning, dan vind ik dat ook niet aangenaam want die stukken liggen al lang in de vuilnisbak en nu krijg ik minstens één keer de reactie 'spannend' in elk hoofdstuk dat ik plaats. Dus daar zou ik ook niet tegen kunnen.
    Ook weet je als schrijver soms 'meer', stel: je hebt een personage die de slechterik is, en iemand komt langs en vertelt je dat je personages niet goed uitgewerkt zijn, terwijl daar een plan achter zit van: de karakterontwikkeling is een onverwachte plotturn. Een buitenstaander weet het niet altijd even goed.
    Zelf krijg ik alleen graag advies van lezers als ik voel dat er iets scheef zit, maar er de vinger niet goed op kan leggen. Of wanneer ik niet kan zien hoe het bij de lezer aankomt, om mezelf bij te sturen. Ik heb niet graag random commentaar van mensen omdat ik ook mijn eigen mening heb. Stel iemand zegt mij: dit hoofdstuk is slecht en er zit weinig actie in. Dan zou ik terug zijn van: ja maar ja, wacht, wacht, wacht, wacht voor je dat zegt, wànt: die zin in dat hoofdstuk, dat gaat belang hebben in hoofdstuk 10 ook al lijkt er nu totaal nog geen betekenis in te zitten. Zonder die zin kan dat geen effect hebben. En ik weet dat het nu daarom geen spannend stuk is, maar het moet zo worden geschreven en dan wel om reden X en reden Y. '' Ik denk dat het probleem met ''tips'' krijgen van iemand, een beetje de machtsverhouding is. De mening van degene die beoordeelt, wordt boven de mening van de schrijver geplaatst. En ik kan daar niet tegen, omdat ik daar ook wel iets op te zeggen heb. Het is een beetje het machtsverschil denk ik.
    Dus als je niet veel commentaar krijgt op je voorstel, zal dat wel een beetje de reden zijn ook (trots). Ik wilde het gewoon even zeggen want ik kreeg wat medelijden met je omdat je het zo goed bedoelt en er niemand op in wilt gaan. (:

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 20:00 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Als het de grammatica en Nederlandse taal niet is, dan zie ik er geen probleem in?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh ik kan wel hulp gebruiken met iets(: ik zal je even een pb'tje sturen!

    Edit: pb gedaan! Ik hoop dat je kan en wilt helpen(:

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 18:39 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Je mag mijn verhaal best lezen hoor, ik ben blij met elke tip die ik te pakken kan krijgen! :) Op het moment staat helaas alleen de proloog nog maar online, maar ik hoop dat dit spoedig meer mag worden. Link: Klik hier. Onder de spoiler heb ik de korte beschrijving gezet.

    In een laatste en desastreuze poging om verdere overbevolking van de aarde tegen te gaan is er een strikt regime van kracht geworden. De wereld is vol, zo vol, dat eenieder die een kind wil zich dient te registreren. Pas wanneer er iemand sterft wordt aan een nieuw koppel op de vaak ellenlange wachtlijst groen licht gegeven om hun kinderwens te verwezenlijken. Het is een regime dat met ijzeren vuist gehandhaafd wordt, maar desondanks niet vrij is van fouten: overtredingen ervan zijn talrijk.

    Kinderen die op illegale wijze verwekt zijn, worden geclassificeerd als zijnde 'No Names'. Hoewel in praktijk vaak wel degelijk met een naam bekroond, zijn No Names voor de overheid niet meer dan een doorn in het oog; voor de samenleving zijn zij niet meer dan een profiterende last. Er is geen register ter wereld dat hen kent en ze zijn al even ongrijpbaar als ongewenst.

    Vanaf het eerste moment dat Col Felix ontmoet, weet ze het zeker: hij is zo'n No Name. Hij verschijnt en verdwijnt wanneer het hem uitkomt en zijn hele leven lijkt gehuld in schaduwen en leugens. Geprikkeld door zijn mystieke verschijning probeert ze meer over hem te weten te komen, nog onwetend dat dit haar eigen leven volledig op zijn kop zal zetten. Het moment waarop ze erachter komt dat ze er met haar neus misschien maar beter uit had kunnen blijven, is ze al omgeven door alle duisternis en als haar eigen verleden dan ook nog op onverwachte wijze om de hoek komt kijken, lijkt er geen weg meer terug.

    Noneem gaat over twee personen die elk op een andere manier vechten tegen de schimmen uit hun heden en verleden. Een verhaal over oude littekens, de zoektocht naar identiteit en erkenning, verraad, maar bovenal over vechten voor datgene dat je dierbaar is.
    .


    She's imperfect but she tries

    Ik vind het altijd heel jammer als er op berichten met zo'n goede bedoelingen, zo negatief gereageerd wordt (gelukkig zijn er ook positieve reacties). Ik heb op dit moment niet echt een lopend verhaal, maar ik vind dit een heel leuk initiatief van je. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Square schreef:
    Ah, mensen, ze heeft het over tips geven. Ik krijg de indruk dat het meer over verhaallijn gaat dan spelling, en dat is iets wat in chattaal zou kunnen zonder dat het afbreuk doet aan hoe waardevol het commentaar is. :Y)

    Ik heb op dit moment geen verhalen waar ik hulp bij nodig heb, maar ik vind het erg leuk dat je je tijd zo wilt besteden. Meningen van andere mensen horen is altijd belangrijk voor schrijvers die willen groeien en het is soms moeilijk erom te vragen, dus het is lief dat je het zo aanbiedt. ^^


    Ik vind jouw opmerking erg raak trouwens. Stel nu, al zou ze super slecht zijn in spellen of zo. Ik zeg niet zomaar dat dit het geval is, maar stel... Dan nog kan die persoon misschien prima analyseren en advies opbouwen. (:
    Dat is en blijft een andere skill. :Y)
    Zo te zien, is ze er graag mee bezig en wilt ze waarschijnlijk gewoon verhalen of zaken ontleden. Dat is ook super leuk om te doen en als ze daar echt graag mee bezig wilt zijn, zal ze het waarschijnlijk goed en nauwkeurig doen en iets waardevol afleveren. (:

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 23:52 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Gandhi schreef:
    Ik vind het altijd heel jammer als er op berichten met zo'n goede bedoelingen, zo negatief gereageerd wordt (gelukkig zijn er ook positieve reacties). Ik heb op dit moment niet echt een lopend verhaal, maar ik vind dit een heel leuk initiatief van je. c:


    16 - 09 - '17

    Ah, wat leuk dat je dat wilt doen! Ik vind feedback over de verhaallijn doorgaans juist veel nuttiger dan dat iemand wat achtergebleven fouten eruit haalt. Ik vind het fijn om feedback over al mijn schrijfsels te krijgen, dus wat mij betreft mag je zeker gewoon een willekeurig verhaal van mij pakken. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen met een kritisch oog er wel wat uit kan halen. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nou, als je aanbod nog geldt, ik twijfel heel erg over iets in mijn verhaal en kan wel een kritisch oog gebruiken.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Wat lief dat je dit wilt doen! Mocht ik hulp nodig hebben, dan kom ik zeker naar jou toe.


    Physics is awesome

    Well, als je ideeën hebt mag je me altijd een bericht sturen. Ik ben momenteel enorm inspiratieloos ;c


    26 - 02 - '16

    Ik vind het super lief van jullie!! En jullie hebben gelijk, ik ben ERG slecht in spelling, maar de rest op mij rapport is wel prima :D ik zal iedereen die wil proberen te helpen (H)


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    MemeEHJK schreef:
    Ik vind het super lief van jullie!! En jullie hebben gelijk, ik ben ERG slecht in spelling, maar de rest op mij rapport is wel prima :D ik zal iedereen die wil proberen te helpen (H)


    Dat is graag gedaan van ons. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Montagnes schreef:
    Sorry, maar volgens mij moet je toch ietwat goed de spelling beheersen. Dat je de verhaallijn verbetert is helemaal oke maar als je ook spelling gaat verbeteren, moet je het toch wat beter doen.


    Als dit als kritiek is bedoeld aan de TS is het een beetje hypocriet in my honest opinion. Anders natuurlijk niet.

    1. Ietwat goed is grammaticaal incorrect. 'Een beetje goed' klinkt beter in de context.

    2. Oke moet oké zijn.


    Ik kan met mijn verhaal (leesbare bende) wel tips gebruiken eigenlijk. Betekent natuurlijk niet dat ik je advies altijd zal gebruiken natuurlijk, als een bepaalde zin of bepaald stuk relevant word in een later hoofdstuk laat ik het natuurlijk lekker zo staan, maar ik zal je advies zeker overwegen!

    [ bericht aangepast op 1 okt 2016 - 13:37 ]


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.