• Hallo allemaal,
    De meivakantie staat weer voor de boeg! Dat betekend even lekker niks doen en genieten van het mooie lente weer! Om deze vakantie en de tijd er na wat op te fleuren organiseren wij 'The Quibbler Games'!

    The Quibbler Games is een allround wedstrijd waarin iedereen van jong tot oud aan mee kan doen. Vanaf de meivakantie tot begin juli kan je deelnemen aan de de wedstrijd!

    Deelnemers info

    Wij zoeken tussen de 6 en 12 enthousiaste en fanatieke deelnemers die 10 weken lang elke week een kleine opdracht willen uitvoeren met elke week een nieuw thema! Zo moet je bijvoorbeeld een quiz over het thema strand maken of een kort verhaaltje schrijven over een ander onderwerp!


    Algemene informatie

    Je hebt 6 dagen om elke opdracht in te leveren. Op de zevende dag geeft de jury voor elke ingeleverde opdracht een cijfer. Die cijfers worden dan bij elkaar opgeteld en dat is je totaalscore.

    Waar wij het cijfer op afrekenen en hoe vaak telt het mee:
    ~X~ Originaliteit x1
    ~X~ Hoe goed past het bij het thema? x1
    ~X~ Schrijfstijl of bij een quiz opbouw x2
    ~X~ Spelling x1
    ~X~ Hoe ziet de creatie er uit? x1

    Wanneer je je opdracht niet of te laat inlevert krijg je geen cijfer en is je totaalscore dus lager dan bij andere deelnemers. Je mag een opdracht uiterlijk 2 keer niet inleveren. Bij een derde keer mag je niet meer mee doen met de wedstrijd.
    Er vallen tijdens de wedstrijd geen deelnemers af, dus iedereen mag mee blijven doen. Denk wel goed na of je je opgeeft, want het is wel zo leuk als je ook de wedstrijd af kan maken, al kan je je wel terug trekken.
    De deelnemer die na 10 weken de hoogste totaalscore heeft wint de wedstrijd!

    Prijzen
    De winnaar van The Quibbler Games krijgt een bericht in zijn gastenboek en wordt genoemd in ons weekblad The Quibbler! Ook krijgt de winnaar een quiz over een onderwerp naar keuze, door ons gemaakt! Verder krijgen alle overige deelnemers ook een berichtje in hun gastenboek als een soort troostprijs.


    Inschrijving
    Als je enthousiast bent geworden en mee wilt doen aan de wedstrijd moet je dit lijstje invullen:
    *Quizlet naam:
    Gewone naam:
    *Motivatie:
    *=verplicht


    We willen 23 april beginnen met de wedstrijd, dus de inschrijving sluit op 22 april. Bij te veel aanmeldingen mogen de eerste 12 aanmeldingen mee doen met de wedstrijd.

    De opdrachten:
    Opdracht 1:

    OPDRACHT 1: HET MEMORY BORD


    Bij deze opdracht draait alles om creativiteit, originaliteit en doorzettingsvermogen.
    Bij de meeste quizzen begin je met de vraag: Bijvoorbeeld, wat doe jij als je op het strand bent? Maar bij deze quiz begin je met antwoorden.
    Je stuurt het account van THEQUIBBLER voor dinsdag 26 april een mailtje met daarin 4 nummers van 1 tot 20.
    Vervolgens antwoorden wij welke voorwerpen er onder onder die cijfers verborgen zitten. Met die voorwerpen (je mag er maximaal 2 voorwerpen bij verzinnen) maak je een passende en originele quiz.

    Bijvoorbeeld:
    Je stuurt een mailtje met de cijfers 8, 12, 16 en 20. Daar onder zitten boek, pen, gitaar en een telefoonhoesje.
    Je moet met deze uitkomsten moet een quiz maken waarbij je een boek, een pen, een gitaar of een telefoonhoesje de uitkomsten zijn.
    De quiz zou dit kunnen zijn: Wat neem jij mee op vakantie? Of Waar zou jij niet zonder kunnen?

    Wij letten op:
    ~X~ Creativiteit ~ Denk je verder dan de oppervlakte
    ~X~ Voorbereiding ~ Past het thema en de quiz goed bij de uitkomsten?
    ~X~ Opbouw ~ Hoe is de quiz opgebouwd
    ~X~ Algemene indruk ~ hoe ziet de quiz er uit?
    De regels voor deze opdracht:
    ~X~ De quiz heeft 6 vragen
    ~X~ De quiz heeft 4-6 uitkomsten
    ~X~ Je mag geen uitkomsten weglaten, wel mag je als je niet tevreden bent nieuwe uitkomsten aanvragen
    ~X~ Maak van tevoren niet bekend wat er onder elk van de plaatjes verborgen zit, doe je dat wel, dan zal je uit de wedstrijd worden gezet
    ~X~ Wel mag je zeggen wat je voor voorwerpen hebt, maar niet welke cijfers daar bij horen
    Uiterlijke inleverdatum: Vrijdag 6 mei 23.59


    Als er vragen of onduidelijkheden zijn kan je ze hieronder of in de story melden. Natuurlijk kan je ook altijd een pb sturen, maar dan het liefste naar één van de redactieleden en niet naar allemaal.
    Succes!


    Opdracht 2:

    ' Het nieuwe logo '




    Zoals iedereen weet bestaan er behoorlijk wat Harry Potter logo's, zoals bovenstaande drie. Nu is aan jullie de taak om een nieuw logo te gaan ontwerpen. Je kunt bijvoorbeeld twee logo's gaan combineren, of drie logo's, of vier, vijf, zes of zeven... Dat is jullie keuze. Je kunt ook een logo maken voor Horcruxes, een onderdeel van Harry Potter, net als het logo van The Deathly Hallows. Hier ben je vrij in, als het maar anders is dan bestaande logo's en het in verband word gebracht met iets uit Harry Potter.

    Eisen waar je logo aan moet voldoen:
    - Het moet een Harry Potter logo worden, dus blijf bij het thema
    - Neem geen bestaande logo's over die je een andere kleur geeft, het moet echt nieuw zijn. Wel kun je bijvoorbeeld de bril van Harry combineren met het logo van the Deathly Hallows: gebruik een van de brillenglazen als de steen en teken daar the Elderwand en the cloak omheen.
    - Het maakt niet uit of je je logo met pen en papier maakt, of via de computer.

    Waar wordt je op beoordeeld?
    - Originaliteit (is het echt vernieuwend?)
    - Creativiteit (is het niet voor de hand liggend?)
    - Niveau (is het uniek, iets wat uiterst moeilijk is om te maken of kan een kind van 5 het ook?)

    Wie Wat Waar Wanneer Waarom Hoe in te leveren:
    - Wie: Jij levert je logo in
    - Wat: je eigen ontworpen logo
    - Wanneer: Je logo kan uiterlijk zondag 8 mei worden ingeleverd. Je aantal behaalde punten wordt woensdag 11 mei bekend gemaakt.
    - Waarom: Omdat het opdracht 2 is en jij hebt besloten mee te doen aan The Quibbler Games
    - Hoe:Maak een foto (in het geval je met pen en papier een logo hebt gemaakt) of sla je foto op (in het geval je een computer hebt gebruikt) en stuur deze foto op naar het account van The Quibbler door middel van een privébericht. Het zou prettig zijn als jullie als titel 'The Quibbler Games opdracht 2' willen geven want dan kunnen wij meteen zien waar het privébericht over gaat. Je foto kun je bijvoorbeeld in je tumblr of pinterest zetten en dan via img met je linkt ertussen naar ons sturen, maar je mag hem ook in je fotoalbum of quizlet zetten. Aan jou de keus.


    Heel veel succes met het maken van jullie logo's!



    Opdracht 3:

    Opdracht 3 ~ Houd het kort!

    Ooit wel eens gehoord van het kortste verhaal ter wereld? Het is een heel bekend verhaal van maar 5 woorden.
    Te koop, babyschoentjes, nooit gebruikt.

    Dat is het verhaal. Dit verhaal is kort, maar zegt meer dan sommige verhalen van 50.000 woorden. Je hebt niet altijd veel woorden nodig om een goed verhaal te vertellen, of een boodschap over te brengen.


    Dat is ook waar de volgende opdracht over gaat. Jullie gaan een kort verhaal van maximaal 350 woorden schrijven over een thema.
    Je mag een van deze onderwerpen kiezen:
    ~X~ Vriendschap
    ~X~ Geluk
    ~X~ Nieuwe start
    ~X~ Handel

    Het verhaal mag geschreven worden vanuit elk perspectief, zolang het gekozen onderwerp er maar goed in uit komt. Daarom vermeld je boven je verhaal het gekozen onderwerp.
    De enige eis is dat het verhaal niet langer is dan die 350 woorden en het niet een onzinverhaaltje is. Het verhaal moet echt ergens over gaan.

    Je hebt tot zondag 15 mei om je verhaal in te leveren.

    Vragen kan je naar TheQuibbler sturen. Het is een lastige opdracht, dus veel succes!

    Opdracht 4
    Opdracht 4 ~zonder de letter t!

    Het is de bedoeling dat jullie een quiz maken zonder de letter t
    Het thema is helemaal vrij. De quiz heeft:
    - 3 of meer uitkomsten
    - 4-7 vragen.
    Het mag geen: Ja of nee? quiz zijn. De woorden moeten goed gespelt zijn, dus niet dat je opeens: hij loopd door de gang gaat schrijven. Hoe meer vragen, hoe meer punten. Het moeten vragen zijn die ergens op slaan. Geen: ehhhhhhh? en als antwoord: huhh? of: idd!
    Ik denk dat iedereen het wel snapt.
    Verder hopen wij vanharte dat niemand uit de wedstrijd stapt (of wij verplicht zijn hem of haar eruit te halen), en dat we het allemaal volhouden! Als je vragen hebt of er speciale vragen in mogen zitten, zet ze gerust in dit topic, we zullen ze zo snel mogelijk beantwoorden!
    Je hebt tot 27 (23:59) mei om deze opdracht in te leveren!
    Veel plezier!


    Opdracht 5
    Opdracht 5

    Hierbij de 5e opdracht! De opdracht is:
    maak een zwart-wit foto met het thema natuur
    Je kan er direct op uit gaan, je kan ook een bloem laten drogen, maak een foto met het thema natuur! Het moet een zwart-wit foto zijn. Het mag een collage zijn, of een filmpje (maximaal 30 seconden), als het maar met de natuur te maken heeft. Je kan de foto zwart wit maken met snapchat, instagram (je hoeft hem niet te posten) of fotoflexer. Dat is een website met een paar simpele dingen, onder andere ook zwart wit filters. De opdracht eindigt op 9 juni 23:59! Heel erg veel succes!!
    wat je bijvoorbeeld kan doen: bloemen fotograferen, in een collage zetten (google een handige website, heel veel werken goed!) een helikoptertje van een boom laten vallen en dat filmen... Noem maar op!
    Het moet wel een zelfgemaakte foto zijn en dus niet van internet!


    Regels
    De regels voor de wedstrijd zijn heel simpel, de huisregels van Quizlet. Bij overtreding van een van die regels melden we dat bij de moderators. Bij plagiaat of een andere grote regel die overtreden wordt moeten we je uit de wedstrijd zetten.
    Wij zien liever niet dat het topic onder wordt gespamd. Als je dat wel doet krijg je eerst een waarschuwing en daarna zal je (als je meedoet met de wedstrijd) 5 punten aftrek krijgen.


    Deelnemers

    ~X~ ProngsPotter ~ Froukje
    ~X~ Scintellare ~ Sofie
    ~X~ Lethargia[/q
    ~X~ [q]Douleur
    ~ Claudia
    ~X~ Laleah ~ Leah
    ~X~ Knorretjuhh ~ Nica
    ~X~ Frodo ~ Bes


    ~DE STORY

    Met vriendelijke groet van de redactie van de Quibbler,
    ~X~ Luna_Lovegood
    ~X~ LilyEvans_
    ~X~ Hermelien_HP
    ~X~ EvilDaughter

    Nog belangrijk: Deze wedstrijd wordt georganiseerd door de redactie van de Quibbler, een Harry Potter story, maar de wedstrijd staat los van het thema Harry Potter. Hij is dus voor iedereen, Harry Potter fan of niet!

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 12:20 ]


    How you doin'

    boerin schreef:
    Ik wil wel meedoen, maar ik heb het vrij druk. Als je nog iemand vind om mee te doen, mag die meedoen, zo niet dan wil ik wel meedoen :)

    Oké, er is nog plaats voor jou of 1 andere deelnemer!

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 7:23 ]


    How you doin'

    Er is nog plaats voor 1 deelnemer! De inschrijving sluit vrijdag om 19.00 dus als je nog mee wilt doen, geef je dan snel op!


    How you doin'

    Hallo ik wil heel erg graag meedoen.
    Mijn Quizlet naam is Meride
    Gewone naam is Femke
    En mijn motivatie is gewoon
    Dat ik er enorm veel zin in heb!
    Echt waar!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    Hallo ik wil heel erg graag meedoen.
    Mijn Quizlet naam is Meride
    Gewone naam is Femke
    En mijn motivatie is gewoon
    Dat ik er enorm veel zin in heb!
    Echt waar!

    Jij deed toch al mee?


    How you doin'

    Ow ja waarschijnlijk wel! Ik wist niet of je me al op de lijst had gezed sorry!
    Waar kan ik terug vinden wie er allemaal mee doet?


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    Ow ja waarschijnlijk wel! Ik wist niet of je me al op de lijst had gezed sorry!
    Waar kan ik terug vinden wie er allemaal mee doet?


    Als je op het knopje 'spoiler' drukt onder het kopje 'deelnemers' (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Er kan nog maar 1 iemand meedoen!!! 23 april starten we!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Jeeeee!!
    morgen begint het!!
    zo veel zin in!


    Just be yourself

    Meride schreef:
    Hallo ik wil heel erg graag meedoen.
    Mijn Quizlet naam is Meride
    Gewone naam is Femke
    En mijn motivatie is gewoon
    Dat ik er enorm veel zin in heb!
    Echt waar!


    Lol wut


    You are my piece of paradise.

    Vanochtend of vanmiddag, dat hangt van wat dingen af, komt de eerste opdracht online! De inschrijving is daarbij dus gesloten en we eindigen met 11 deelnemers! Als er nog mensen zijn die op de reserve lijst willen (voor als er iemand halverwege de wedstrijd stopt) kan je je nog voor woensdag opgeven!


    How you doin'

    Luna_Lovegood schreef:
    Vanochtend of vanmiddag, dat hangt van wat dingen af, komt de eerste opdracht online! De inschrijving is daarbij dus gesloten en we eindigen met 11 deelnemers! Als er nog mensen zijn die op de reserve lijst willen (voor als er iemand halverwege de wedstrijd stopt) kan je je nog voor woensdag opgeven!
    Joepie!!! Eindelijk!!!

    De eerste opdracht staat er op!


    How you doin'

    Ik begrijp niet helemaal hoe je die nummers dan in je quiz moet verwerken,
    kan je het uitleggen misschien?

    laat maar ik snap het al

    [ bericht aangepast op 23 april 2016 - 14:34 ]


    Just be yourself

    Ik snap er eigenlijk niet veel van. (:

    Nu wel, oeps.

    [ bericht aangepast op 23 april 2016 - 15:30 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb de woorden:
    zandkasteel,
    zonnebril,
    strandstoel,
    bikini....
    Hmmmmmm.....

    Ik wens jullie allemaal alvast heel veel succes met jullie woorden.
    (H)


    Just be yourself