• Triwizard Tournament ~ Schrijfwedstrijd




    Welkom op de nieuwste editie van het Toverschool Toernooi! Dit jaar zal Zweinstein onderdak bieden aan maar liefst zes toverscholen van over de hele wereld. Dit toernooi staat zoals altijd in teken van vriendschap. Maar geen draken of doolhoven deze keer, dit jaar is het een schrijfwedstrijd!


    Algemeen
    x Zes toverscholen met steeds drie users, dus in totaal achttien deelnemers. Bij veel interesse kan dit stijgen
    x Het werkt met een afvalsysteem.
    x Je beleeft maximaal zes rondes. Hier heb je steeds 10 dagen voor.
    x Er zijn verder geen juryleden nodig.

    Opdrachtensysteem
    Ik heb een systeem ontwikkeld waardoor deze wedstrijd gaat lijken op een echt toverschooltoernooi. Aanschouw!
          x Kwalificatieronde 1: 24 deelnemers
          x Kwalificatieronde 2: 24 deelnemers
          x Eerste opdracht: 6 deelnemers
          x Onverwachte opdracht: 5 deelnemers
          x Tweede opdracht: 4 deelnemers
          x Derde opdracht: 3 deelnemers
    Dus je ziet het. Wanneer de twee kwalificatierondes eindigen vallen er veel mensen af. Dit komt omdat enkel de besten van elke toverschool, een plaats zullen mogen claimen in het toernooi. Deze zes zijn dus de namen die uit de vuurbeker komen. MAAR wanneer je afvalt ergens in de wedstrijd, wees dan niet getreurd want er is een manier om toch aan de derde opdracht mee te doen. Maar deze wordt later bekend.

    Schrijfopdrachten
    Er zijn dus zes opdrachten die je mogelijk niet allemaal maakt. Ze gaan uiteraard allemaal over Harry Potter, dus het is zeer handig als je heel wat weet over de boekenreeks en/of films. Deze wedstrijd werkt niet met uitstel en jokers! Elke opdracht moet hieraan voldoen:
          x Je opdracht bevat telkens tussen de 700 en de 1700 woorden.
          x Er wordt enkel in het nederlands geschreven, alleen namen mogen in het engels.
    Zoals in het echte Toverschool Toernooi worden er punten gegeven op 50. Aan de hand van deze criteria worden punten gegeven:
          x 20 - Originaliteit en verhaallijn (Ben je niet gewoon voor het meest voor de hand liggende verhaal gegaan?)
          x 10 - Opdracht (Heb je je aan de opdracht gehouden?)
          x 15 - Schrijfstijl (Is het aangenaam om te lezen? Heb je wat gedaan aan de opmaak van je tekst? Denk aan foto, template, lettertype,...)
          x 5 - Spelling (Ik lees vaak ook over mijn schrijffouten dus wil ik hier niet teveel punten voor aftrekken. Enkel als je zoveel spellingsfouten maakt dat het irritant wordt kan je wel eens wat minder krijgen.)



    Regels
    x Je blijft altijd vriendelijk en respecteert de huisregels.
    x Naamsveranderingen doorgeven.
    x Inleveren doe je door een link in pb naar mij te sturen.
    x Schrijf je alstublieft niet uit tijdens de wedstrijd!
    x Bij te laat inleveren val je uit de wedstrijd, laat dit niet gebeuren!
    x Denk na voordat je je inschrijft. Maar geen zorgen, want tijd krijg je genoeg!
    x Je verhaaltjes zijn geheel door jezelf geschreven. Dus geen plagiaat!
    x Je neemt best een abo op de story die binnenkort geactiveerd zal worden.
    x Geniet er ook van, want aan een toverschool toernooi meedoen gebeurt niet elke dag! (:

    Prijzen
    Het is fantastisch als je tot het einde blijft doorzetten en uiteindelijk ook wint! Daarom krijg je als eerste eeuwige roem en daarbovenop een klein prijsje van 5 credits! Als tweede of derde krijg je ook eeuwige roem, maar net iets minder dan de winnaar. En toch wordt een miniprijsje van 2 credits weggegeven: de twee medeleerlingen van de winnaar krijgen elks een credit! Zo is er toch een beetje een groepsgevoel onder de scholen. (Maar je helpt elkaar niet!)

    Deelnemers en hoe deelnemen
    Als je graag wilt meedoen geef je je in dit topic op en mag je een naam kiezen van een Harry Potter personage die jij gedurende de hele wedstrijd wilt dragen. Ik gebruik dan een randomizer om jou in een van de zes scholen te plaatsen. De school waar je in komt heeft niet veel van belang (je medeleerlingen uiteraard wel), maar als je er meer over wilt weten kan je altijd Pottermore of de Harry Potter Wiki raadplegen.
    HOGWARTS
    - Lily Evans
    - Dean Thomas
    - Sirius Black
    - Nymphadora Tonks
    BEAUXBATONS
    - Remus Lupin
    - Ginny Weasley
    - Fleur Delacour
    - Regulus Black
    DURMSTRANG
    - Draco Malfoy
    - James Potter
    - Harry Potter
    - George Weasley
    MAHOUTOKORO
    - Luna Lovegood
    - Rose Weasley
    - Marlene McKinnon
    - Fred Weasley
    UAGADOU
    - Tom Riddle
    - Dominique Weasley
    - Seamus Finnigan
    - Percy Weasley
    CASTELOBRUXO
    - Hermione Granger
    - Victoire Weasley
    - Lucy Weasley
    - Molly Weasley

    Reserves: Rubeus Hagrid, Minerva McGonagall, Cho Chang en Katja Bell

    Gooi nu je naam in de vuurbeker en beleef het meest magische evenement van de eeuw!




    Kwalificatieronde 1
    Kwalificatieronde 1: De vreemde situatie


    Plots komen er verschillende voertuigen op het kasteel van Zweinstein af. Leerlingen kijken verbaasd om hen heen en weten niet wat er gebeurd. Ergens duikt een gigantische boot op en weer ergens anders komen er vliegende paarden op hen af. Dit is een heel vreemde situatie en de leerlingen van Zweinstein weten niet hoe ze zich moeten gedragen. Een ontmoeting met vreemden, hoe kan dat goed aflopen?

    Deze eerste opdracht zal dus draaien rond vreemde situaties. Ik heb namelijk achter de schermen een lijstje verborgen met eerst de letters van het alfabet, en vervolgens getallen van 1 tot 12. Achter elke letter schuilt een personage uit Harry Potter, en achter elk getal schuilt een bekende plaats. Voor deze opdracht zal je een verhaal moeten schrijven waarin drie personages van de lijst, elkaar tegenkomen op een plaats van de lijst. Via een privé-bericht stuur je drie letters van het alfabet, en een getal van 1 tot en met 12 naar me. Ik stuur jou dan de drie personages en de plaats die achter jou letters en cijfer schuilen.

    Het lijkt misschien makkelijk, maar dat is het absoluut niet! Krijg maar eens Petunia, Dolleman en Omber die elkaar tegenkomen in de Geheime Kamer! Probeer je verhaaltje een beetje realistisch te maken, ze moeten elks een reden hebben waarom ze juist op die plaats zijn. En laat dus ook niet Bellatrix en Hermelien beste vrienden worden. Er mogen ook andere personages in je verhaaltje komen, maar de drie personages moeten een heel duidelijke hoofdrol hebben!
    Verder ben je helemaal vrij. Je kan dus zelf je verhaallijn kiezen.

    Regels en deadlines:
    x Minimum aantal woorden: 700
    x Maximum aantal woorden: 1700
    x Perspectief: Keuze tussen twee dingen:
          1. Hij/zij-perspectief.
          2. Ik-perspectief. (Vanuit één van de drie personages!)
    x Deadline pb: Vrijdag 8 april 23:59 (Als je het niet vroeger stuurt, kies is zelf jouw letters en cijfers.)
    x Deadline opdracht: Zondag 17 april 23:59

    Los daar van: Hier leg ik even kort uit hoe je mogelijk in de finale geraakt, ookal lig je er al bij de kwalificatierondes uit: Je kan op een andere manier tot bij de finale geraken door te gokken! Raadt welke drie deelnemers de finale zullen halen, en als je het juist hebt word jij de vierde finalist! Schrijf de drie kandidaten waarvan jij denkt dat ze de finale gaan halen, onder een spoiler in het topic! Als je denkt dat je moed gaat verliezen als je je naam niet zou vinden onder de spoilers, open ze dan ook niet.

    Dus in het kort wat je nu te doen staat:
    1. Stuur je drie letters en cijfer door in een pb. (Bijvoorbeeld: ABC 1)
    2. Zet de HP-namen van de drie users die volgens jou gaan winnen onder een spoiler in een reactie op het topic.
    3. Wacht op een pb van mij waarin jouw personages en plaats staan, en krijg deze ook.
    4. Je kan nu beginnen! Vertel aan niemand welke letters en cijfers je hebt doorgestuurd, de personages en plaatsen zijn wel toegestaan om te vermelden in het topic.

    Reeds ingeleverd:

    HOGWARTS
    - Lily Evans: ~ Dobby, Dorothea Omber en Petunia Evers • Het Nest ~
    - Dean Thomas
    - Sirius Black: ~ Dobby, Marcel Lubbermans en Knijster • Het Verboden Bos ~
    - Nymphadora Tonks: ~ Dirk Duffeling, Dwaaloog Dolleman en Fenrir Vaalhaar • Ministerie van Toverkunst ~

    BEAUXBATONS
    - Remus Lupin: ~ Loena Leeflang, Sybilla Zwamdrift en Herman Duffeling • St. Holisto ~
    - Ginny Weasley: ~ Firenze, Albus Perkamentus en Foppe • Het Nest ~
    - Fleur Delacour: ~ Dirk Duffeling, Dwaaloog Dolleman en Fenrir Vaalhaar • Ministerie van Toverkunst ~
    - Regulus Black

    DURMSTRANG
    - Draco Malfoy: ~ Firenze, Herman Duffeling en Sybilla Zwamdrift • Ministerie van Toverkunst ~
    - James Potter: ~ Dobby, Herman Duffeling en Dorothea Omber • Villa Malfidus ~
    - Harry Potter: ~ Firenze, Peter Pippeling en Rubeus Hagrid • De Drie Bezemstelen ~
    - George Weasley: ~ Dwaaloog Dolleman, George Wemel en Draco Malfidus • Villa Malfidus ~

    MAHOUTOKORO
    - Luna Lovegood: ~ Sirius Zwarts, Fenrir Vaalhaar en Dobby • Goudgrijp ~
    - Rose Weasley: ~ Knijster, Draco Malfidus en Herman Duffeling • Ligusterlaan 4 ~
    - Marlene McKinnon
    - Fred Weasley: ~ Knijster, Severus Sneep en Marcel Lubbermans • Het Nest ~

    UAGADOU
    - Tom Riddle: ~ Knijster, Sirius Zwarts en Fleur Delacour • Het Verboden Bos ~
    - Dominique Weasley: ~ Herman Duffeling, Dobby en Sirius Zwarts • Ligusterlaan 4 ~
    - Seamus Finnigan: ~ Dobby, Marcel Lubbermans en Firenze • Het Verboden Bos ~
    - Percy Weasley: ~ Severus Sneep, Bellatrix Van Detta en Albus Perkamentus • Ligusterlaan 4 ~

    CASTELOBRUXO
    - Hermione Granger: ~ Rubeus Hagrid, Groemp en Draco Malfidus • Villa Malfidus ~
    - Victoire Weasley: ~ Dwaaloog Dolleman, Herman Duffeling en Dobby • Ligusterlaan 4~
    - Lucy Weasley: ~ Fenrir Vaalhaar, Severus Sneep en Petunia Evers • Het Verboden Bos ~
    - Molly Weasley: ~ Peter Pippeling, Tante Margot en Marcel Lubbermans • Ministerie van Toverkunst ~


    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 17:52 ]


    I wanna be a wizard!

    Okay, ik ga proberen nog wat dingen waar ik echt ontevreden over ben aan te passen en hem daarna gewoon in te leveren, want ik ben nogal moe haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Tabai schreef:
    Mag het ook vanuit twee oogpunten? Dat ik zeg maar eerst een stuk schrijf over wat personage 1 denkt en nu overga op de gedachtes van personage 2? Het is wel allemaal in de hij-vorm.
    Dat heb ik net geschreven maar twijfel of dat eigenlijk wel mag ,haha


    Dat is inderdaad toegestaan!


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad toegestaan!


    GODDANK anders had ik een hoop moeten aanpassen
    ik bedacht het me pas toen ik het al geschreven had namelijk

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 21:53 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Lazar schreef:
    Oh trouwens, komt de tweede opdracht er vanavond/ morgen al op of pas nadat alles nagekeken is?


    Daar twijfel ik nog over. Maar misschien is het slim om die er morgen al op te zetten voor alles nagekeken is. Dan geef ik meer tijd en kunnen jullie zelf beslissen of je al begint of wacht tot je beoordeling! Is dat een goed plan?


    I wanna be a wizard!

    Tabai schreef:
    (...)

    GODDANK anders had een hoop moeten aanpassen
    ik bedacht het me pas toen ik het al geschreven had namelijk


    Vervelend als je iets pas op het einde merkt als je net klaar bent he, ik ken het :')


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    (...)

    Daar twijfel ik nog over. Maar misschien is het slim om die er morgen al op te zetten voor alles nagekeken is. Dan geef ik meer tijd en kunnen jullie zelf beslissen of je al begint of wacht tot je beoordeling! Is dat een goed plan?

    Dat vind ik zelf wel heel chill, maar ik wil je even adviezeren dat je daardoor niet te veel druk op jezelf zet met het nakijken. Ik weet dat uit eigen ervaring. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Founder schreef:
    (...)

    Daar twijfel ik nog over. Maar misschien is het slim om die er morgen al op te zetten voor alles nagekeken is. Dan geef ik meer tijd en kunnen jullie zelf beslissen of je al begint of wacht tot je beoordeling! Is dat een goed plan?


    Dat is een echt goed plan ja ;3


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Founder schreef:
    (...)

    Daar twijfel ik nog over. Maar misschien is het slim om die er morgen al op te zetten voor alles nagekeken is. Dan geef ik meer tijd en kunnen jullie zelf beslissen of je al begint of wacht tot je beoordeling! Is dat een goed plan?


    Ja. Ik zou dan indd pas NA het nakijken de ronde echt pas beginnen. Omdat er dan denk ik niet zoveel druk staat (of juist wel? volgens mij niet). En het zou fijn zijn om alvast een opzet te maken en het goed te kunnen doordenken. Maar het is jouw keuze uiteraard.


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Oke, hieruit neem ik een besluit, ik activeer de opdracht morgen en jullie krijgen er extra lang de tijd voor!


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Oke, hieruit neem ik een besluit, ik activeer de opdracht morgen en jullie krijgen er extra lang de tijd voor!


    y e s s s s


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Founder schreef:
    Oke, hieruit neem ik een besluit, ik activeer de opdracht morgen en jullie krijgen er extra lang de tijd voor!

    Yiisss. Dinsdag wordt schrijfdag :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Kwalificatieronde: 1e opdracht

    Ik ben aan de ene kant eigenlijk wel tevreden, aan de andere kant had ik er meer actie in willen verwerken. Maar goed, ik had ook gewoon eerder moeten beginnen :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Founder schreef:
    Oke, hieruit neem ik een besluit, ik activeer de opdracht morgen en jullie krijgen er extra lang de tijd voor!


    aahh geweldig ^^


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Mijn inzending!


    She was always looking for more..

    k ben heel benieuwd of iedereen de deadline haalt


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty