• Hallo allemaal,
    Ik zou graag jullie mening willen weten over iets. Een tijdje geleden heb ik iemand leren kennen, het klikt erg goed tussen ons. Maar er is één ding waar ik over twijfel , er is een redelijk leeftijdsverschil tussen ons twee. Ikzelf vind dat helemaal niet erg, en hij ook niet, maar ik vraag me af wat reacties van andere mensen gaan zijn. Dus daarom mijn vraag: Hoe denken jullie over leeftijdsverschil in een relatie en wat is het maximum van verschil dat volgens jullie accepteerbaar is? Ik zit namelijk in een soortgelijke situatie en wil graag meningen van andere mensen horen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2016 - 18:24 ]

    Leeftijdsverschil in een relatie kan

    54.8% (34 stemmen)
     
    Ja

    1.6% (1 stem)
     
    Nee

    43.5% (27 stemmen)
     
    Ja, maar het verschil mag niet te groot zijn


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Dat ligt er voor mij ontzettend aan op welke leeftijd de personen zitten.
    20 Bij 15, vind ik het te groot al. Maar 25 bij 20 vind ik dan wel weer normaal.

    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 19:03 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Mijn nicht van vijftien is samen met een gast van enentwintig :']

    Hoe oud is hij? Want ik vind voor een zestienjarig meisje achttien/negentien nog wel oké (: Twintig is al groot voor nu, omdat wij in een totaal verschillende leefwereld zitten. (Hij heeft waarschijnlijk al werk, of studeert verder, heeft al seks gehad, etc)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Als jullie beide volwassen zijn maakt het niet uit of het 3 of 14 jaar is.

    Het ligt eraan. Mijn ouders verschillen zes jaar, dus ik vind een leeftijdverschil niet zo erg. Maar ja, een 12 jarige die een 18 jarige date vind ik zelf niet kunnen. Maar een 18 jarige met iemand van 24 vind ik weer normaal.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik had op mijn 16e een relatie met een jongen van 23. Heb zelf nooit heel veel van dat leeftijdsverschil gemerkt in de omgang met elkaar. Wel was hij op een heel ander punt in zijn leven, ik zat op de middelbare school, hij werkte. Het is verder nooit iets geworden, maar dat heeft niet aan het leeftijdsverschil gelegen.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ikzelf vind het niet echt kunnen als iemand 15 is met iemand boven de 20. Dat verschil vind ik te groot. Maar ach, het is niet mijn leven. Die mensen mogen dat lekker zelf weten.

    Ik geef toe dat ik vaker een crush heb gehad op meiden en mannen die boven de 20 waren, maar ach.

    Edit : Volgens mij is het zelfs tegen de wet als je boven de 18 bent om met iemand onder de 18 te nemen.Ofzo...

    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 19:48 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Zolang je met elkaar overweg kunt maakt het niet uit lijkt me zo. Waar ik het wel met bovenstaande reacties eens ben is dat wanneer je in echt een verschillende levensfase zit het niet altijd even geschikt is. Niet dat het echt fout is maar het is wel zo dat je dan andere dingen van elkaar verlangt en verwacht, dat kan lastig zijn


    The truth is out there.

    Toen ik vijftien was heb ik een kortstondige relatie gehad met een jongen van 18. Dat leeftijdsverschil lijkt te behappen, maar hij zat al in zijn eindexamenjaar/ging studeren en ik zat nog in 4 vwo. Hierdoor had hij het gevoel dat hij zoveel slimmer was dan ik en legde hij beperkingen aan mijn leeftijd ("dat kun je niet leuk vinden, je bent nog zo jong" "dat wil je niet, je bent maar 15") Natuurlijk is dat niet altijd zo, ik ken ook mensen van 17 die een relatie hebben met iemand van 25 en wat helemaal perfect gaat. Het ligt écht aan hoe volwassen je zelf bent, hoe volwassen je partner is en of jullie hetzelfde doel hebben in jullie relatie.
    Hierom leg ik ook geen banden aan wat wel en niet kan, als het klopt, dan klopt het. Echter kan ik me best voorstellen dat groot leeftijdsverschil, vooral als je in twee verschillende leeftijdsfases zit (scholier-student of misschien scholier-werkende bijvoorbeeld), lastig kan zijn. Als 16-jarige weet je namelijk niks/weinig over belastingen en dat soort dingen, iets waar iemand van 25 wel mee bezig is.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Boeit me niet, ik ken een stel dat tot de dood toe gelukkig was en die scheelden 22 jaar. 99% kans dat jij daar niet boven zit.


    No growth of the heart is ever a waste

    Het ligt allemaal aan de persoon zelf. Als jullie allebei op hetzelfde niveau zitten met je doen en laten en je gedachten zie ik geen probleem.


    "Ignite, my love. Ignite."

    ik vind het niet mijn zaak om daar over te oordelen, want je kent de situatie niet.
    Maar ik vind het minder makkelijk bij een groter verschil als iemand onder de 18/nog jongwolwassen is.
    -Vijf jaar vind ik niet heel veel trouwens, als jullie gelijkenissen heben met elkaar en het geen brug vormt bij jullie.

    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 20:40 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    CanisRupus schreef:


    Edit : Volgens mij is het zelfs tegen de wet als je boven de 18 bent om met iemand onder de 18 te nemen.Ofzo...[/font]

    Dat is alleen het geval als er bewezen is dat er sprake was van seksuele handelingen.


    I was an angel living in the garden of evil

    Misschien om het even duidelijker te maken in wat voor situatie we zitten zal ik de leeftijd even vermelden. Ik ben 16, word dit jaar zeventien en hij is 21 en word 22 dit jaar.

    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 20:56 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ken ken mensen, waarvan hun ouders een heel groot leeftijd verschil hebben van acht jaar of twintig jaar. Het kan het is maar vier jaar leeftijd verschil.

    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 20:41 ]


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Westwick schreef:
    (...)
    Dat is alleen het geval als er bewezen is dat er sprake was van seksuele handelingen.


    Niet helemaal waar.
    "Bij seks met minderjarigen (onder de 16 jaar) of wilsonbekwamen is sprake van een klachtdelict. Dat wil zeggen dat het misdrijf strafbaar is en vervolging door het Openbaar Ministerie kan plaatsvinden als er een klacht is ingediend. Een klacht kan worden ingediend door de minderjarige zelf, zijn of haar ouders of wettelijke vertegenwoordigers en de Raad voor de Kinderbescherming."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted