• Dit gaat natuurlijk om de mensen die examen doen, het is geen toetsweek (:

    Ik heb daarnet een planning voor de meivakantie gemaakt, en aan de ene kant lijkt het heel veel, maar ik ben toch ook weer bang dat het te weinig is... Ik besteed nu 4,5 uur per dag aan oefenexamens waarbij ik er 3 maak (een deel er van, een heel examen in één dag is wel heel lang). Daarnaast ga ik nog 1,5 uur leren aan één vak en daarna nog 1,5 uur de stof van een aantal vakken laten overhoren.
    Dat is in totaal 7,5 uur per dag aan schoolwerk. Kortom, ik ben gemiddeld in de hele meivakantie zo'n 10 uur per vak bezig (dat klinkt weinig, maar ik heb wel 8 vakken dus dan is het ineens heel veel haha). Kijkend naar deze planning moet je wel in acht nemen dat ik kamp met een zware depressie en concentratieproblemen, dus ik zal sowieso niet de hele dag achter elkaar kunnen studeren :3

    Wat doen jullie? Plannen jullie sowieso in wat je doet, en hoe lang besteed je per vak?

    [ bericht aangepast op 14 april 2016 - 15:53 ]

    Ik was twee weken van te voren begonnen en maakte hele dagen vol met leren. Toegegeven dat ik wel op een tijd intensieve manier leerde. Ik maakte nooit samenvattingen maar leerde door de boeken letterlijk te lezen en tja, 600 pagina's economie boeken.....dan snap je me wel haha. Ik was daarbij wel echt een over achiever en had altijd hoge punten.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb de Samengevat boekjes gekocht van de vakken waarvan ik het fijn vind dat ik ze heb (economie, biologie, scheikunde, natuurkunde en wiskunde). In de ochtend maak ik een oefenexamen, in de middag leer ik. Dan ligt het eraan welke vakken ik moet leren/welke oefenexamens ik moet maken, maar ik zorg er wel voor dat ik maar een oefenexamen maak op een dag en in de middag maximaal 3 hoofdstukken leer. Want het is ook vakantie, hè, en als ik nu mijn ontspanning niet krijg heb ik straks zoveel stress bij de examens dat ik ze alsnog verpest :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben sowieso van plan om niet de hele vakantie te gaan leren, maar ook gewoon een dagje weg met familie/vrienden te gaan of zo (:
    Ik heb tien vakken, dus het zal ongelooflijk veel tijd kosten, ja :'D Planning moet nog gemaakt worden, maar ik denk dat ik ook wel -de dagen dat ik leer- zeker minstens zeven uur per dag bezig zal zijn :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Toen ik mijn eindexamens aan het voorbereiden was leerde ik drie uur per dag in de meivakantie, en daar heb ik mijn examens met prima cijfers mee gehaald. Het belangrijkste is dat je alles al eens hebt gehad, je moet het vooral even opfrissen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik ben nog niet begonnen voor mijn examens naast dan de trainingen op school, maar ik ben toch wel van plan minstens 5 uur per dag te gaan leren en een of twee dagen in de week maximaal (deels) vrij te nemen. Ik heb echter maar 8 examens waarvan 5 leervakken (wiskunde C, kunstgeschiedenis, aardrijkskunde, geschiedenis en maatschappijwetenschappen) dus dat gaat wel lukken denk ik.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik heb voor mijn examens de halve meivakantie niets gedaan, ik vierde toen ook gewoon koninginnenacht en dag, bevrijdingsdag en heb zelfs mijn eigen verjaardag nog in die week gevierd. Ik leerde denk ik maximaal vijf uur op een dag


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb vorig jaar voor mijn havo ongeveer 10 uur per dag geleerd, met 3 dagen niets. Nu heb ik maar 2 vakken (vavo) en ga ik gewoon de hele vakantie werken. Misschien in de avond een uurtje leren.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik besteed er nu geen tijd meer aan. :Y)

    Maar toen ik nog op school zat besteedde ik er nauwelijks tijd aan, misschien anderhalf uur per dag.


    The truth is out there.

    In mijn Paasvakantie (=Belgische meivakantie) probeerde ik toch wel iedere dag van negen tot zes of acht te leren. Maar dat is wel op de uni.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Geen.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    CanisRupus schreef:
    Geen.


    Well that's a most interesting method :')

    Doordat ik een onwijs naar jaar heb gehad op persoonlijk gebied, kampte ik met depressie en zware oververmoeidheid. Ik heb dus mijn planning helemaal niet gevolgd en ben maar gewoon zoveel mogelijk gaan doen. Ik heb voornamelijk veel examens geoefend, want dat vond ik makkelijker werken dan droog zitten stampen, gezien mijn concentratie dus ook niet heel top was en uiteindelijk heb ik het met die instelling ondanks alles gehaald. Ik heb echter geen flauw benul meer hoeveel ik precies heb geleerd dat jaar :W


    Happy Birthday my Potter!

    In mijn geval was het zo dat er ook nog decentrale selectie van geneeskunde bovenopkwam. De toets daarvan had ik in het begin van de meivakantie, en ik had er al vier weken keihard voor geleerd. Toen dus die toets van geneeskunde voorbij was, had ik echt echt echt geen zin meer om voor mijn eindexamen te leren, ik was er zo klaar mee! Maarrrrr..... mijn ouders vonden dat ik toch nog even moest doorzetten waar ik ze ook dankbaar voor ben en dus heb ik uiteindelijk nog een uur of zes per dag geleerd. En dat was echt heel erg veel voor mijn doen. Ik weet niet meer hoe ik dat heb ingedeeld, tho. Volgens mij heb ik niet eens zo gek veel oefenexamens gemaakt....


    Slightly drunk.

    Ik besteedde twee weken lang, 24/7 aan leren. Af en toe pauze en dan meteen weer door. Echt vreselijk.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Toen ik mijn havo examens had begon ik voor sommige examens een of twee dagen van tevoren te leren :') Nu ik eraan terug denk was het echt niet slim maar heb het gelukkig wel gehaald. Mijn laagste cijfer was een 6,4 voor m&o!


    No guts no glory.