• Dit gaat natuurlijk om de mensen die examen doen, het is geen toetsweek (:

    Ik heb daarnet een planning voor de meivakantie gemaakt, en aan de ene kant lijkt het heel veel, maar ik ben toch ook weer bang dat het te weinig is... Ik besteed nu 4,5 uur per dag aan oefenexamens waarbij ik er 3 maak (een deel er van, een heel examen in één dag is wel heel lang). Daarnaast ga ik nog 1,5 uur leren aan één vak en daarna nog 1,5 uur de stof van een aantal vakken laten overhoren.
    Dat is in totaal 7,5 uur per dag aan schoolwerk. Kortom, ik ben gemiddeld in de hele meivakantie zo'n 10 uur per vak bezig (dat klinkt weinig, maar ik heb wel 8 vakken dus dan is het ineens heel veel haha). Kijkend naar deze planning moet je wel in acht nemen dat ik kamp met een zware depressie en concentratieproblemen, dus ik zal sowieso niet de hele dag achter elkaar kunnen studeren :3

    Wat doen jullie? Plannen jullie sowieso in wat je doet, en hoe lang besteed je per vak?

    [ bericht aangepast op 14 april 2016 - 15:53 ]

    Bij mij thuis gingen we de gang verbouwen in de meivakantie voor mijn examens XD. Dus heel veel geleerd heb ik niet. Het is niet echt een bigdeal die examens. Vakken als maatschappijwetenschappen, Engels, Nederlands en aardrijkskunde ben ik de dag van te voren begonnen. Als je de afgelopen jaren (voornamelijk de laatste 2 jaar) goed hebt mee gedaan op school dan is het wel te doen.


    ©1998

    Ik heb net mijn planning gemaakt en het alles valt me zo ontzettend mee eigenlijk :'D Ik leer in de meivakantie iedere dag 1 vak en maak 2 examens (ieder een verschillend vak) ^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik ben al begonnen aan mijn examen had vandaag engels en heb morgen nederlands ik leer er niet voor heb daar geen tijd voor


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    KenKanekiTokyoG schreef:
    Ik ben al begonnen aan mijn examen had vandaag engels en heb morgen nederlands ik leer er niet voor heb daar geen tijd voor


    Hoe... Hoe kan je geen tijd hebben voor een eindexamen? :')

    Trees schreef:
    (...)

    Hoe... Hoe kan je geen tijd hebben voor een eindexamen? :')

    Inderdaad. Volgens mij is je eindexamen het belangrijkste van je hele middelbareschooltijd... Ja, kan aan mij liggen hoor...


    Slightly drunk.

    Ik heb nooit examens gedaan, dus ik weet het niet. Al zit er wel een examen van mijn opleiding aan te komen, maar dat word geen big deal.


    26 - 02 - '16

    Peccata schreef:
    (...)
    Inderdaad. Volgens mij is je eindexamen het belangrijkste van je hele middelbareschooltijd... Ja, kan aan mij liggen hoor...


    Sowieso is het wel heel bijzonder als de examens nu al begonnen zijn? In België doen ze namelijk ook niet aan eindexamens en in NL beginnen ze allemaal na de meivakantie. Ik vermoed dat hij het heeft over tentamens o.i.d.

    View schreef:
    Ik heb nooit examens gedaan, dus ik weet het niet. Al zit er wel een examen van mijn opleiding aan te komen, maar dat word geen big deal.


    Ik ben van Havo 4 naar MBO gegaan, dus ook nooit examens gedaan.

    Succes aan iedereen die dit jaar moet!! <3


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Trees schreef:
    (...)

    Sowieso is het wel heel bijzonder als de examens nu al begonnen zijn? In België doen ze namelijk ook niet aan eindexamens en in NL beginnen ze allemaal na de meivakantie. Ik vermoed dat hij het heeft over tentamens o.i.d.


    ??? Ik ben al begonnen voor examens leren. Het is iets te veel om voor alle vakken pas een week van te voren te beginnen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    ??? Ik ben al begonnen voor examens leren. Het is iets te veel om voor alle vakken pas een week van te voren te beginnen.


    Ik had het over het begin van het algemene examen, niet het leren aangezien hij zei dat hij zijn eerste examens al achter de rug had, maar dat terzijde. ^^

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 18:31 ]