• Hoor je bij ons!


    Misschien dat sommige van jullie de eerste zinnen van de Winx intro song meteen al herkennen? Anyways, de afgelopen maand heb ik mij compleet in het zweet gewerkt, om mijn cosplay voor komende zondag af te krijgen, want dan is Elfia! Yay! Ik cosplay sinds afgelopen Elfia Arcen met een groepje en het idee voor deze keer was een eigen Warrior versie van de Winx te maken. Om de één of andere reden was ik vroeger altijd helemaal weg van Bloom en dus werd ik natuurlijk Bloom. Ondertussen ben ik bijna klaar en dus ga ik hier vol trots al mijn werk showen. Als je zelf ook een cosplay heb gemaakt, drop hier dan vooral foto's, want ik ben super nieuwsgierig naar andermans werk.

    Note: Dit is de tweede keer dat ik zelf iets maak, dus het is nog niet perfect, but oh well.



    Eigenlijk was ik in september al begonnen met het ontwerp... maar meer had ik ook nog niet.





    Deze maand is het eerste waar ik aan ben gaan werken de breastplate. Ik had na het ontwerpen het geweldig slimme idee gekregen om te gaan werken met drakenschubben. Bloom is immers de beschermer van de drakenvlam. Draken werd dus het thema waarin ik werkte. Wel natuurlijk braaf toegepast op het originele seizoen 1 pakje. Dat werd dus honderden schubjes uitsnijden en vastpinnen :')



    De breastplate moest telkens drogen, dus ben ik ook aan het rokje gegaan. Hier bleek dat het laatste stuk in elkaar zetten pas kon, als ik het armour voor het rokje ook af had.




    Dus ging ik ook maar aan de platen die daarop moesten komen. Die moesten echter ook weer drogen...



    Dus ging ik maar aan mijn arm dingen en halsband achtig iets werken, die dus op hun beurt ook weer moesten drogen...



    Tijd voor de "helm" dan maar, hetgeen waar mijn ontwerp ooit mee begonnen is. Op dit moment ligt het kroontje daarvan al te drogen.


    En nu is dus alles van het rokje en het topje klaar om in elkaar gezet te worden, wat ik nu ga doen. Dat betekent dus ook dat het einde inzicht komt.


    Ik vind zelf dat het nog best oké wordt, voor iemand met héél weinig ervaring met het maken van cosplays. Maar oefening baart kunst, dus ik ga lekker verder. Wat vinden jullie? ^^

    Edit:

    Het eindresultaat! Meer foto's komen binnenkort op onze Facebook pagina: https://www.facebook.com/CharmixCosplay/


    [ bericht aangepast op 27 april 2016 - 13:09 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Oh, het lijkt awesome! Ik was al heel erg benieuwd sinds je me erover vertelde. Is dat dezelfde pruik als bij Comic Con?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Obi_Wan_Kenobi schreef:
    Oh, het lijkt awesome! Ik was al heel erg benieuwd sinds je me erover vertelde. Is dat dezelfde pruik als bij Comic Con?


    Ja, hij was hiervoor bedoeld, maar hij kon ook wel als Lily ^^

    Ik heb net een naald gesloopt guys. Like letterlijk doormidden gebroken. Hoe dan :W


    Happy Birthday my Potter!

    Ziet er leuk uit!


    16 - 09 - '17

    Het was echt super leuk. Wel heel koud, maar gelukkig hadden we de capes. Anders had ik het echt niet overleefd. Ik blijf het heel vet vinden dat alles aan mijn outfit de tweede dag gewoon zelf gemaakt was. Gaf echt een kick. We hebben wel besloten dat we het de volgende keer toch wat warmer willen hebben though, na twee keer toch wel erg bloot (en koud) rond te hebben gelopen.
    Hier zijn enkele foto's:





    Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn naar hoe ik er dan zaterdag eigenlijk uit zag:





    Als jullie graag meer willen zien, raad ik aan om onze FB pagina te liken:
    https://www.facebook.com/CharmixCosplay/
    Daar moeten zowel alle foto's van vorige keer (Sucker Punch) als die van deze keer (Warrior Winx) opkomen in albums. Verder gaan we daar nu ook delen van maakprocessen posten en komen er dus ook kleine previews van de volgende cosplay (wbw)


    Happy Birthday my Potter!

    BLOOM WAS ECHT MIJN FAVORIET. NO DOUBT

    Kudos to de staf van Stella, vind ik echt geniaal.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    BLOOM IS BÆ. Ik voelde me altijd Bloom omdat ik mijn echte ouders ook niet ken :'D en ik dacht toen vaak dat ik ook een elfje was hahhahhaha

    Wauw! Ik vind het echt heel cool dat je het helemaal zelf hebt gemaakt c: echt mooi! (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ziet er super gaaf uit. En die staf van Stella is echt super gaaf.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Supergaaf!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Echt cool gedaan! Je staat er ook leuk mee. ^^ Veel plezier ermee!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Woow!! Mooi! Goed gemaakt!

    Echt zo mooi gemaakt! Ik heb vorig jaar met hulp van mijn moeder een Soi Fon cosplay gemaakt, maar die is niet zo impressive als dit.
    Op dit moment ben ik bezig met het maken van een Morgiana (Magi) jurk en ik ben van plan om Zera's (Fairy Tail Zero) topje te maken en dan tegen het einde van het jaar een Azula (Avatar) cosplay af te hebben. Voor de rest heb ik al mijn cosplays gekocht, hihi. Ik vind het super leuk. ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Solomon schreef:
    Echt zo mooi gemaakt! Ik heb vorig jaar met hulp van mijn moeder een Soi Fon cosplay gemaakt, maar die is niet zo impressive als dit.
    Op dit moment ben ik bezig met het maken van een Morgiana (Magi) jurk en ik ben van plan om Zera's (Fairy Tail Zero) topje te maken en dan tegen het einde van het jaar een Azula (Avatar) cosplay af te hebben. Voor de rest heb ik al mijn cosplays gekocht, hihi. Ik vind het super leuk. ^^


    Oeh heb je daar foto's van? Ik ben btw nu wel heel nieuwsgierig naar je Azula cosplay als hij af is eind van het jaar. Avatar is awesome (staat ook nog op ons lijstje voor de groep c: ).

    En thanks allemaal. Omdat veel mensen de scepter van onze Stella zo awesome vinden (ook al op Elfia zelf) is het plan er om daar nog even uitleghoe hij is gemaakt van te geven op de fb pagina ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Hey, Stella's foto kwam ik tegen in CosplayNL. Het ziet er echt heel nice uit!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    ProngsPotter schreef:
    Supergaaf!!


    26 - 02 - '16

    Ik vind het echt ontzettend gaaf geworden, Anna! Ik ben echt vet jaloers op je. ^^


    Deep inside, I've never felt alive