• In september 2013 begon ik aan de opleiding Verpleegkundige MBO BBL, dat hield in dat het ziekenhuis mijn opleiding regelde. Ik werkte 4 dagen per week en had 1 dag school.
    1 december 2015 werd mijn contract beëindigd, omdat het ziekenhuis het gevoel ad dat ik het niet meer aankon. December 2013 kreeg mijn moeder een herseninfarct en ze is daarna 1,5 ergens intern gaan revalideren waardoor ik met mij broertje alleen thuis bleef. Mijn moeder was net 2 maanden thuis toen het ziekenhuis mijn contract beëindigde, wat erg raar was. Achteraf gezien bleek het een geld kwestie te zijn.

    Nu wilde ik direct in december weer naar school. Ik kon niet instromen in het 3e jaar, ik zat in de leerjaar, maar ik vond het ook goed om in de 2e in te stromen, zodat ik in september weer in de 3e zat. Dan maar een jaar over..
    Nou, dat kon allemaal niet. Wel 100 gesprekken met school gehad, met iemand van de leerplicht erbij.
    Uiteindelijk werd de afspraak ik in september 2016 in het 2e (Ja, een leerjaar lager) zou starten.

    Vandaag had ik een gesprek met school, een intake. Tijdens dat gesprek werd me verteld dat ik niet werd aangenomen, want ik kon daar niet beginnen met een verse start en het ziekenhuis waar ik eerst de opleiding volgde konden niet garanderen dat ik in de 4e daar stage kon lopen.. Wat ze voor veel niet kunnen, maar ik had een voorgeschiedenis..

    Ik ben zo boos, want het is halverwege April. Ik heb me nergens anders ingeschreven dus bel nu alle MBO-scholen af.

    Maar, toen bedacht ik me dat ik misschien de 21+ toets van het HBO kon doen, omdat ik na het MBO toch door wil naar HBO verpleegkundige, maar ik ben op 1 september 2016 net 2 maanden te jong. Ik word pas 25 december 21. Even huilen.

    Ik hoop nu dat de mevrouw van de leerplicht me toch wel in de 2e kan laten starten, omdat dat de afspraak was, maar de kans is klein..

    EDIT: PABO lijkt me ook ontzettend leuk en daar zou ik in principe mee kunnen starten in februari, als ik die toets haal, maar dan is de kans klein dat ik verpleegkundige word en ik wil er niet tussen kiezen.

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 16:33 ]


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe