• Je weet of je weet niet dat ik bezig ben met het herschrijven van een coming-of-age roman van een driehonderdtal bladzijden. Voor ik de personages bij begin te schaven, zou ik graag wat onderzoek doen bij mensen met vergelijkbare ervaringen, zodat ik niets over het hoofd zie qua emoties e.d. Als je jezelf herkent in één (of meer) van de onderstaande categorieën, zou ik het enorm, enorm waarderen als je de bijhorende vraagjes zou beantwoorden. De antwoorden mag je hieronder zetten of in een pb'tje doorsturen, waar je je zelf het prettigst bij voelt. Vragen die je liever niet beantwoordt / geen antwoord op hebt, laat je gerust maar over.


    ~ Iemand die gediagnosticeerd is met OCD ~

    Naar aanleiding van welke klachten ben je ermee naar een dokter gestapt / hebben je ouders dit gedaan? Wanneer heb je de diagnose gekregen? Hoe verliep dit? Hoe voelde je erbij? Hoe ervaar je je OCD? Dingen die ik zeker niet mag vergeten?

    ~ Iemand die last heeft van faalangst ~

    In welke vorm / mate heb je er last van? Wanneer? Hoe voelt het / wat zijn de gevolgen? Wat probeer je er tegen te doen? Helpt dit? Hoe reageren / reageerden leraren erop? Andere dingen die ik niet mag vergeten?

    ~ Een meisje met een "jongetjesfiguur" ~

    Hier pas ik zelf ook wel een beetje onder, tbh, hoewel ik wel redelijke heupen heb Voel je sociale druk je om "ronder" te zijn? Vind je het moeilijk om passende kleren / beha's te vinden? Zou je je figuur inwisselen voor een ander? Of ben je er trots op? Uiten anderen er ooit kritiek op? Andere dingen die ik niet mag vergeten?

    ~ Een meisje met volslanke vormen ~

    Zelfde vragen als de bovenstaande categorie.Voel je sociale druk om "platter" te zijn? Vind je het moeilijk om passende kleren / beha's te vinden? Zou je je figuur inwisselen voor een ander? Of ben je er trots op? Uiten anderen er ooit kritiek op? Andere dingen die ik niet mag vergeten?

    ~ (Min of meer) enige kleurling(e) in een vriendengroep ~

    Voel je je ooit buitengesloten, superieur, inferieur... naar aanleiding van je huidskleur? In welke ervaar je het racisme dat jammer genoeg nog steeds in onze maatschappij leeft? Vooroordelen? Is het lastig om kwalitatieve make-up te vinden? (Ik vind altijd dat er zo weinig verschillende donkere tinten staan bij de meeste merken, terwijl er wel vijftien soorten wit zijn. Bleh.) In welke mate voel je je verbonden met het land waar je (voor)ouders / jijzelf vandaan komt? Dingen die ik zeker op moet nemen?

    ~ Leerling(e) van een school waarop een lera(a)r(es) beschuldigd is van ongewenste intimiteiten / intimidatie ~

    Wat is er ongeveer gebeurd? Wie uitte de beschuldiging? Geloofde iedereen die? Werd erover geroddeld? Mocht de lera(a)r(es) les geven tijdens het onderzoek? Hoe verliep dat? Kwam hij / zij voor de rechtbank? De leerling(e) ook? Wat waren de consequenties? Andere dingen die je opvielen / ik zeker niet mag vergeten?

    ~ Iemand wiens ouders "geobsedeerd" zijn door gezond eten ~

    Wat mag je wel / niet eten? Vanuit welke overtuigingen? Hoe voel je je hierbij?

    ~ Iemand die deel heeft genomen aan een schooltoneelstuk ~

    Waren er audities? Hoe verliepen die? Hoe vaak was er repetitie? Wanneer? Hoe verliep dit? Waren er begeleidende leraren? Welk stuk voerde je op? Hoe vaak en voor wie? Waar? Waren er kostuums? Hoeveel leerlingen namen deel? Was het een leuke ervaring?

    ~ Iemand die bij de nieuwe partner van zijn / haar moeder / vader in is gaan wonen ~

    Hoe verliep dit in het begin? Wanneer en hoe heeft je moeder / vader dit aangekondigd? Hoe reageerde je? Kom je goed overeen met de partner en (indien van toepassing) diens kinderen? En in de andere richting? Zie je hem of haar als een "ouderfiguur"? Vind je dat hij of zij het recht heeft om je aan te spreken op je gedrag of een preek te geven?

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 20:02 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik kan je met niets helpen, sorry :3


    <3

    Amica schreef:
    Ik kan je met niets helpen, sorry :3


    Helemaal geen probleem, ik ben dan ook super-, superspecifiek. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    ~ Een meisje met volslanke vormen ~
    Voel je sociale druk om "platter" te zijn?

    Geen sociale druk, maar ik zou het zelf niet erg vinden om iets slanker te zijn.
    Vind je het moeilijk om passende kleren / beha's te vinden?
    BH's kopen is een hel (ik heb 85F). Ik moet naar een speciaalzaak omdat mijn maat bijna nergens te krijgen is (heel af en toe bij de primark of H&M) en die krengen zijn ontzettend duur (zie tussen de €30-€50 euro --> voor 1 effing BH).
    Qua kleding valt het opzich mee, alleen broeken is soms lastig. mijn benen zijn niet echt heel dik, maar ik heb wel wat bredere bovenbenen en een wat dikkere kont, waardoor sommige broeken niet over mijn kont komen... <- snap je dit?
    Zou je je figuur inwisselen voor een ander? Of ben je er trots op?
    Ik zou misschien delen van mijn figuur inwisselen. Maar overall ben ik trots op mijn lichaam; ik ben gewoon ietsjes meer vrouw om van te houden ^^.
    Uiten anderen er ooit kritiek op?
    Niet dat ik weet eerlijk gezegd. Misschien achter m'n rug om, maar ook daar heb ik niks van gemerkt..
    Andere dingen die ik niet mag vergeten?
    Wat ik zojuist heb opgeschreven, hoeft niet voor alle volslanke vrouwen zo te zijn. Al denk ik dat gedeelte van de BH's wel klopt.


    Ik hoop dat dit je een beetje helpt ^^

    [ bericht aangepast op 22 april 2016 - 21:03 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb in een situatie gezeten waarin een leraar verliefd was op mij, maar dat had ik pas heel laat door en hij heeft er nooit iets mee gedaan en ik had het pas door op het moment hij het er zelf uitflapte, waar ik echt van was geschrokken, omdat het totaal niets was van mij kant en hij nogal sociaal was met al zijn leerlingen. Ik dacht dat hij me gewoon graag mocht en heb er nooit iets achter gezocht. Er is een hele situatie rond geweest, die voor mij echt heel pijnlijk was. Hij had er een probleem mee van zichzelf dat hij verliefd was op een jonger meisje en er allemaal complexen en frustraties over. Die heeft hij afgereageerd op mij. Hij heeft me gepest en met opzet mentaal gewoon compleet kapot gebroken, doelbewust. Ik heb er mentaal volledig onderdoor gezeten en mijn punten hebben er zwaar onder geleden.
    Hij heeft daarnaast ook mijn vertrouwen op elke mogelijke manier geschonden als leraar en en misschien ook roddels verspreid met emotioneel persoonlijke informatie doorheen de school/onder zijn collega's. Ik en mijn ouders geloven niet dat hij dit echt heeft gedaan, omdat zijn collega's dan zouden kunnen doorhebben dat hij iets in me zag, en hij daar zoveel problemen mee had, maar hij heeft het wel als pestargument tegen mij gebruikt en ik heb er ook heel lang last van gehad van die eventuele mogelijkheid. Hij wist dat ik problemen had met mijn zelfvertrouwen en hij heeft al die persoonlijke informatie daarnaast ook tegen me uitgespeeld in een poging me kapot te krijgen.
    Dit was niets van mij kant en er is ook nooit iets seksueel gebeurd of geprobeerd. Hij raakte me wel soms eens aan op de arm of schouder en heeft ook één keer verlengd, diep oogcontact gezocht. Ik ga mijn verhaal hier niet helemaal opschrijven want het ligt erg gevoelig voor me, omdat ik er zo door gebroken ben geweest en nog nooit in heel mijn leven op zoveel manieren me vernederd heb gevoeld. Ik heb daarom moeite erover te praten en het helemaal nog eens opnieuw in detail uit te typen. Mijn verhaal klopt ook niet helemaal met jouw scenario, maar ik ben zeker wel bereid andere vragen te beantwoorden (die wel aansluiten op mijn scenario en waar je eventueel iets mee bent), aan de hand van mijn situatie moest je niemand anders vinden die een leraar op haar dak gekregen heeft.

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 19:45 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    ~ Iemand die deel heeft genomen aan een schooltoneelstuk ~

    Waren er audities? Ja. (:

    Hoe verliepen die? We kregen een scène dat we vijf minuten op voorhand kregen. We moesten het personage zo spelen hoe we het zelf het beste aanvoelde. Het maakte niet uit of je de tekst vanbuiten kende of niet, liever moest je het wel kennen, maar af en toe kijken mocht.

    Hoe vaak was er repetitie? Oh, god, dat weet ik niet meer. Zo lang, geleden! Ik geloof dat het twee tot drie keer per week was in de middag? Waarvan één keer (op dinsdag :'D) oefenen op het zingen.

    Wanneer? Dinsdags zingen en ik denk donderdag (?) het toneelstuk. Altijd onder de middag.

    Hoe verliep dit? Oh, god, ik weet het niet meer. Of ja! Uhm, dus, je moest bepaalde middagen komen afhankelijk van je rol en wanneer we welke scène oefende. Je moest je tekst dan thuis leren en tijdens de repetities werden we begeleid: waar moeten we staan? Hoe komen we op? Hoe is het personage?

    Waren er begeleidende leraren? Ja, de leraren organiseerden dit.

    Welk stuk voerde je op? De musical Big Boat, over een boot :'D

    Hoe vaak en voor wie? Twee keer. Een keer voor heel de school en een keer voor de ouders, vrienden, etc.

    Waar? Onze school heeft een eigen podium met balkon en zo.

    Waren er kostuums? Nee, die maakten we zelf ^^ De school hielp er mee.

    Hoeveel leerlingen namen deel? Goh, ik geloof zo'n stuk of vijftig in totaal?

    Was het een leuke ervaring? Ja! Zeker weten. Ik vind dat iedereen dit eens moet doen! Het is een onvergetelijke ervaring.

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 19:44 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    GodOfMischief schreef:
    ~ Een meisje met volslanke vormen ~
    Voel je sociale druk om "platter" te zijn?
    Geen sociale druk, maar ik zou het zelf niet erg vinden om iets slanker te zijn.
    Vind je het moeilijk om passende kleren / beha's te vinden?
    BH's kopen is een hel (ik heb 85F). Ik moet naar een speciaalzaak omdat mijn maat bijna nergens te krijgen is (heel af en toe bij de primark of H&M) en die krengen zijn ontzettend duur (zie tussen de €30-€50 euro --> voor 1 effing BH).
    Qua kleding valt het opzich mee, alleen broeken is soms lastig. mijn benen zijn niet echt heel dik, maar ik heb wel wat bredere bovenbenen en een wat dikkere kont, waardoor sommige broeken niet over mijn kont komen... <- snap je dit?
    Zou je je figuur inwisselen voor een ander? Of ben je er trots op?
    Ik zou misschien delen van mijn figuur inwisselen. Maar overall ben ik trots op mijn lichaam; ik ben gewoon ietsjes meer vrouw om van te houden ^^.
    Uiten anderen er ooit kritiek op?
    Niet dat ik weet eerlijk gezegd. Misschien achter m'n rug om, maar ook daar heb ik niks van gemerkt..
    Andere dingen die ik niet mag vergeten?
    Wat ik zojuist heb opgeschreven, hoeft niet voor alle volslanke vrouwen zo te zijn. Al denk ik dat gedeelte van de BH's wel klopt.


    Ik hoop dat dit je een beetje helpt ^^


    Zeker! Heel, heel erg bedankt voor het beantwoorden. En inderdaad, iedereen ervaart zulke dingen anders. Daarom wil ik ook zoveel mogelijk verschillende meningen horen om mijn personages goed genuanceerd te schrijven. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    ~ (Min of meer) enige kleurling(e) in een vriendengroep ~ (Ik ben Aziatisch)

    Voel je je ooit buitengesloten, superieur, inferieur... naar aanleiding van je huidskleur? Mhh, ik voel me niet beter, maar ik kan wel zeggen dat ik er onzeker over ben. Niet dat ik alle dingen die misgaan steek op het feit dat ik Aziatisch ben, dat zeker niet. Gelukkig heb ik een groepje dat me accepteert zoals ik ben. Ik ben overigens de enige die geen Belgische roots heeft.

    In welke ervaar je het racisme dat jammer genoeg nog steeds in onze maatschappij leeft? Uhm, als ik over straat hoor ik jongens wel eens roepen: 'Ching chang chong' of 'Asian food is good' of 'Sexy Aziaat' ed. :] Voor de rest, mja, woorddingetjes met mijn naam en zo.

    Vooroordelen? Mhh, dat voel ik niet zozeer.

    Is het lastig om kwalitatieve make-up te vinden? (Ik vind altijd dat er zo weinig verschillende donkere tinten staan bij de meeste merken, terwijl er wel vijftien soorten wit zijn. Bleh.) Mhh, ik neem een zwart/grijs oogpotlood en doe dat boven mijn ogen. Voor de rest is dat het, dus nee, geen problemen ^^

    In welke mate voel je je verbonden met het land waar je (voor)ouders / jijzelf vandaan komt? Eerlijk? Heel sterk, ondanks dat ik geadopteerd ben. Onwillekeurig voel ik me sterker aangetrokken tot andere Aziaten. (: Het trekt sneller mijn aandacht en wekt mijn interesse.

    Dingen die ik zeker op moet nemen? Goh, ik heb geen flauw idee...


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Histoire schreef:
    ...


    Wat spijt het me dat je dat moest meemaken, het klinkt heel onprettig allemaal. < / 3 Wel heel erg bedankt voor de reactie en de openheid, ik stuur je misschien nog wel een berichtje. ^^

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 19:51 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Capybara schreef:
    ...


    Bedankt voor het antwoorden zeg! Niet te geloven dat mensen zo'n opmerkingen durven maken, echt hartstikke lomp.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell


    Deze vul ik in a fem minutes in: Faalangst.
    welke vorm / mate heb je er last van? Er zijn vast mensen met ergere maten. ik kan meestal wel slapene n nog gewoon wat eten, maar ik heb er welWanneer? Hoe voelt het / wat zijn de gevolgen? Wat probeer je er tegen te doen? Helpt dit? Hoe reageren / reageerden leraren erop? Andere dingen die ik niet mag vergeten?

    schooltoneelstuk:
    Waren er audities? Niet echt, maar het is bij onze school klassikaal een ding in twee leerjaren. Hoe vaak was er repetitie? drie weken lang elke ochtend twee uur en er voor ook wat soms. Van half 9 tot 10.10 . Je deed bij de tweede dan warming up en daarna bepaalde scenes/oefeningen. Er waren bij beide stukken in elk geval 1 leraar. Welk stuk voerde je op? Midzomernachtsdroom en niet doen sneeuwwitje Hoe vaak en voor wie? op school voor wie wilde, twee voorstellingen geloof ik. Waren er kostuums? ja, mara soms niet zo geweldige. Hoeveel leerlingen namen deel? DE hele klas moest meedoen Was het een leuke ervaring? eerste was oke, tweede niet. Omdat ik de enige rol kreeg die ik absoluut niet wilde en ze me niet op mijn gemak stelden. Plus ik had een dikmaakpak ana en ik was al onzeker op dat vlak.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:

    Deze vul ik in a fem minutes in: Faalangst.
    welke vorm / mate heb je er last van? Er zijn vast mensen met ergere maten. ik kan meestal wel slapene n nog gewoon wat eten, maar ik heb er welWanneer? Hoe voelt het / wat zijn de gevolgen? Wat probeer je er tegen te doen? Helpt dit? Hoe reageren / reageerden leraren erop? Andere dingen die ik niet mag vergeten?

    schooltoneelstuk:
    Waren er audities? Niet echt, maar het is bij onze school klassikaal een ding in twee leerjaren. Hoe vaak was er repetitie? drie weken lang elke ochtend twee uur en er voor ook wat soms. Van half 9 tot 10.10 . Je deed bij de tweede dan warming up en daarna bepaalde scenes/oefeningen. Er waren bij beide stukken in elk geval 1 leraar. Welk stuk voerde je op? Midzomernachtsdroom en niet doen sneeuwwitje Hoe vaak en voor wie? op school voor wie wilde, twee voorstellingen geloof ik. Waren er kostuums? ja, mara soms niet zo geweldige. Hoeveel leerlingen namen deel? DE hele klas moest meedoen Was het een leuke ervaring? eerste was oke, tweede niet. Omdat ik de enige rol kreeg die ik absoluut niet wilde en ze me niet op mijn gemak stelden. Plus ik had een dikmaakpak ana en ik was al onzeker op dat vlak.


    Bedankt voor het antwoorden!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Wat spijt het me dat je dat moest meemaken, het klinkt heel onprettig allemaal. < / 3 Wel heel erg bedankt voor de reactie en de openheid, ik stuur je misschien nog wel een berichtje. ^^


    Bedankt voor je empathie hierover, dat betekent veel voor mij. En je ziet maar. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    ~ Iemand wiens ouders "geobsedeerd" zijn door gezond eten ~

    Wat mag je wel / niet eten? Vanuit welke overtuigingen? Hoe voel je je hierbij?
    - Het is niet zo dat we dingen níet mogen eten; het is tenslotte een keuze die je maakt. Het is wel zo dat avondeten compleet is aangepast; net als ontbijt. 's Ochtends geen brood, bijv maar yoghurt en 's avonds is het geen standaard aardappels, groente, vlees (weinig aardappels, veel vlees en groente). Maar het is niet dat ik uitgesloten ben van brood; want we hebben het wel gewoon en kopen het ook gewoon. Op het begin was het heel erg wennen; maar nu weet ik niet beter. Ik ben gezond, voel me fit en that's it.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb je een pb'tje gestuurd!


    I was an angel living in the garden of evil

    Toneelstuk (:

    Waren er audities
    Nop, het ging op klas. Eerst degenen die het vaakst hadden meegedaan en in examenklas zaten, dan de gewone examenklassen, dan vierde en vijfde (voor HAVO / VWO leerlingen), dan 3e klas en als laatste de 2e klassen. De eerste klas had hun eigen toneelstuk.

    Hoe verliepen die?
    NVT

    Hoe vaak was er repetitie? Wanneer?
    Elke week 2, dinsdag scène 1 - 5 en donderdag scène 6 - 9. Als je maar in één helft zit hoefde je maar één dag te komen.

    Hoe verliep dit? Waren er begeleidende leraren?
    We hadden een lerares en een leraar die het stuk hadden geschreven en ons begeleidden.

    Welk stuk voerde je op?

    Het heette "Perfect" en ging over een man die schilderijen maakte die tot leven kwamen (lang verhaal ^^ onze leraren zijn raar)

    Hoe vaak en voor wie?
    Drie keer, maandag één keer en dinsdag twee keer. Het was voor iedereen die kaartjes had, en die kon je kopen bij ons op school. Niet alleen ouders maar ook leerlingen komen elk jaar kijken.
    Elk jaar komen onder schooltijd ook alle scholen uit mijn woonplaats kijken.

    Waar?
    In een ENORME zaal genaamd "De Meerse". Er pasten zo'n 500 mensen in!

    Waren er kostuums?
    Ja, maar die moesten we zelf maken/regelen

    Hoeveel leerlingen namen deel?
    Eerst zo'n honderd, maar er zijn ook best wel wat afgehaakt omdat het niet werkte met school.

    Was het een leuke ervaring?
    Zeker, er was een heerlijk groepsgevoel!


    in love with the fictional characters, I'm sorry