• 'Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophalen.

    Ik ben ervan overtuigd dat deze zin voor heel veel mensen geldt. Het verschilt vooral per karakter wat voor soort feest het leven is. Als je een regelneef bent, of een stresskip, vermoed ik dat het leven je eigen feestje is. Je vermaakt je wel, komt mensen tegen en maakt af en toe een praatje, maar bent voornamelijk bezig om alles goed op orde te houden en te zorgen dat er niet al te veel fout gaat.
    Aan de andere kant denk ik dat het leven van relaxte personen juist het feest van een ander is: je profiteert van de leuke dingen, maar maakt je verder niet echt druk om of alles goed verloopt. Je vermaakt je op het feest, kletst met mensen, misschien dat je iemand weet te scoren (voor even of voor de rest van het feestje) en de enige momenten dat jij je van je stuk laat brengen, is als er iets heel heftigs gebeurt.

    Maar wat als je leven is als een feest waar je niet thuishoort? Het soort feestje waar je niemand kent, maar alle anderen elkaar wel kennen? Je maakt af en toe een oppervlakkig praatje en doet net alsof je een grap leuk vindt, maar in werkelijkheid ben je alleen maar bezig met het aftellen tot...
    [Lees meer]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain