• Aaargh!

    Ik ben zo links als maar zijn kan. Was als baby gelijk al geen twijfel over mogelijk. Met mij nog 1/8 deel van de wereldbevolking. Maar daarmee ben ik wel in de minderheid. Op de basisschool had je vaak genoeg rechtse scharen in het scharenblok met knutselen, maar de linkse scharen waren of zoeken of uitgeleend, ik weet niet wat ze er mee gedaan hebben, maar ik moest een schaar van thuis meenemen of ik wist van te voren dat ik een probleem had.

    Nu mijn huidige probleem: een ingewikkeld haakpatroon. Namelijk de bank op deze foto (ik heb al 1 dame af en ééntje bijna):



    Dit is echt een grote frustratie voor mij! Kijk, gewoon vasten haken doe je rechts of links. Maakt niet uit. Mijn rondjes gaan links om, dus tegen de klok in, die van rechtshandige mensen gaan met de klok mee. Maar je hebt t zelfde resultaat, gelukkig.

    Deze bank echter werkt veel met randjes. Daarmee haak je in één van de twee lusjes, in plaats van in allebei. Dat is of voor de sier of om vervolgens twee van die losse randjes aan elkaar te haken. Dan moeten ze dus wel aan de goede kant zitten; aan de binnenkant van het werk of aan de buitenkant. In het patroon werken ze met 'voorste' en 'achterste'. En elke keer als ze dat doe, ga ik me afvragen of dat dus ook voor míj geldt. Want ik ben links en misschien ben ik wel aan het haken met de binnenkant van het haakwerk het dichtste bij me, terwijl het rechtshandige op dat moment vanaf de buiten haken. En dan is voorste voor mij aan de binnenkant, maar voor rechtshandige aan de buitenkant.

    Ik was bezig met de rugleuning en ik kwam er echt écht niet uit. Dat was trouwens al zo rond september. Ik heb het werk aan de kant gegooid. Nu heeft mijn nichtje dat boek ook en zij ging die bank ook maken, én zij is rechts. Nu is ze zo lief geweest om voor mij foto's te maken - ze haakt wel nog steeds rechts - van wat er nou eigenlijk gebeurd in dat boek, want ik kwam er niet uit. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik één rij verder had gehaakt, het voor mij precies hetzelfde als geweest als voor haar. Dat komt omdat ik aan kant B was geeindigd doordat ik links ben, en zij aan kant A. Vanuit kant A gezien is 'haken' in de voorste juist de andere lus dan voor mij!

    Wat een frustratie. Herkennen meer linkshandige zich in dit soort dingen?

    Trouwens, ik kan het goed begrijpen als jullie dit hele verhaal over het haken van die bank niet goed begrijpen :'D Ik moest het gewoon even kwijt en jullie begrijpen er waarschijnlijk wel uit dat het voor mij dus soms (ook weer niet altijd, dan zou het makkelijk zijn) anders is dan voor rechtshandige.

    Oh en rechtshandig gaan haken dat kan ik echt niet. Ik zei al; zo links als maar zijn kan :Y)

    I. Feel. You. Niet wat het haken betreft, maar wel wat betreft de scharen, de inkt, ringmappen, het dubieuze weetje dat linkshandigen minder lang leven en nou ja, alles. :'D


    She's imperfect but she tries

    Hier ook een lefty! ;D

    Ik erger me vaak aan mensen die opeens zeggen: hey! je bent linkshandig! (als je iets aan het schrijven bent ofzo). Nee echt, dat meen je niet?!
    Er was ook eens een meisje dat dat opmerkte, en keek vervolgens naar mijn geschrift. En dan zei ze: "Oh, je schrijft nog best mooi voor een linkshandige." ... Moet ik dat opvatten als een compliment?

    En inderdaad, zoals hierboven ook al vermeld is geweest, al die dingen waar weinig of geen linkshandige variant voor bestaat. En als het bestaat, is het vaak ook duurder (bv. linkse scharen).


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Scypho schreef:
    Hier ook een lefty! ;D

    Ik erger me vaak aan mensen die opeens zeggen: hey! je bent linkshandig! (als je iets aan het schrijven bent ofzo). Nee echt, dat meen je niet?!
    Er was ook eens een meisje dat dat opmerkte, en keek vervolgens naar mijn geschrift. En dan zei ze: "Oh, je schrijft nog best mooi voor een linkshandige." ... Moet ik dat opvatten als een compliment?

    En inderdaad, zoals hierboven ook al vermeld is geweest, al die dingen waar weinig of geen linkshandige variant voor bestaat. En als het bestaat, is het vaak ook duurder (bv. linkse scharen).
    Linkse naaischaar is 25 euro in de naaiwinkel.. Een rechtse vind je voor 1,50 bij de kruidvat

    Krull schreef:
    (...)Linkse naaischaar is 25 euro in de naaiwinkel.. Een rechtse vind je voor 1,50 bij de kruidvat


    Meen je dat serieus? Ik vind niet dat ze zoiets mogen doen. Linkshandig of rechtshandig, wat maakt dat uit? Daar ga je toch geen tientallen euro's voor bij tellen? Vind ik echt schandalig... Wij rechtshandige hebben het blijkbaar toch een stuk handiger als ik alles hier zo lees.


    16 - 09 - '17

    TPose schreef:
    (...)

    Meen je dat serieus? Ik vind niet dat ze zoiets mogen doen. Linkshandig of rechtshandig, wat maakt dat uit? Daar ga je toch geen tientallen euro's voor bij tellen? Vind ik echt schandalig... Wij rechtshandige hebben het blijkbaar toch een stuk handiger als ik alles hier zo lees.

    Dat is marketing. Het kost veel om die scharen te maken, maar als je er veel maakt word het goedkoper. bijvoorbeeld de aanschaf van een machine om ze te maken, ik noem maar wat. Dat is duur, dan wil je veel scharen maken en veel verkopen. Kun je er minder kwijt omdat de vraag niet goed is, wordt de schaar duurder.

    Daarnaast heb je kwalitatief goede linkse én rechtse scharen. Ik denk dat die linkse dus 25 euro is en de rechtse denk ik wat goedkoper, 20.
    Producenten die producten maken van minder goede kwaliteit , die daar minder geld voor vragen maar ook minder kosten kwijt zijn aan materiaal enzo, denken waarschijnlijk wel geld te kunnen verdienen aan een rechtshandige naarschaar van 1,50, maar niet in een linkse. Omdat er veel minder mensen zijn die een linkse schaar gaan kopen. Daarom liggen er waarschijnlijk alleen rechtse goedkope naaischaren in het schap bij de kruidvat en geen linkse.

    Krull schreef:
    (...)
    Dat is marketing. Het kost veel om die scharen te maken, maar als je er veel maakt word het goedkoper. bijvoorbeeld de aanschaf van een machine om ze te maken, ik noem maar wat. Dat is duur, dan wil je veel scharen maken en veel verkopen. Kun je er minder kwijt omdat de vraag niet goed is, wordt de schaar duurder.

    Daarnaast heb je kwalitatief goede linkse én rechtse scharen. Ik denk dat die linkse dus 25 euro is en de rechtse denk ik wat goedkoper, 20.
    Producenten die producten maken van minder goede kwaliteit , die daar minder geld voor vragen maar ook minder kosten kwijt zijn aan materiaal enzo, denken waarschijnlijk wel geld te kunnen verdienen aan een rechtshandige naarschaar van 1,50, maar niet in een linkse. Omdat er veel minder mensen zijn die een linkse schaar gaan kopen. Daarom liggen er waarschijnlijk alleen rechtse goedkope naaischaren in het schap bij de kruidvat en geen linkse.


    Ah zo, nu begrijp ik het beter. Maar ik vind het alsnog niet helemaal kunnen dat je dan zoveel meer zou moeten betalen.


    16 - 09 - '17

    Ik ben rehtshandig, maar om eennof andere duistere reden schrijf en teken ik zoals linkshandigen. Dus alle problemen met vlekken en ringenvan mappen die in de weg zitten, heb ik ook (':


    Mhm?

    JA ik ben ook linkshandig en soms is 't echt een vloek. Nu haak ik dan weer niet, maar ja. Af en toe zijn dingen gewoon een drama en dan zeggen mensen zo heel simpel 'nou dan doe je het toch even met je andere hand' of 'dan wissel je toch even van plek'. Ja, zo werkt dat dus niet. Links is links, verdorie D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    JA ik ben ook linkshandig en soms is 't echt een vloek. Nu haak ik dan weer niet, maar ja. Af en toe zijn dingen gewoon een drama en dan zeggen mensen zo heel simpel 'nou dan doe je het toch even met je andere hand' of 'dan wissel je toch even van plek'. Ja, zo werkt dat dus niet. Links is links, verdorie D:

    Helemaal mee eens! Zij gaan toch ook niet linkshandig doen als rechts ze niet goed uitkomt. Als zij hun rechterarm breken hebben ze ook een groot probleem.

    Wat dacht je van dingen zoals blikopeners (cat) Linkshandige hier :'D


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ambidexter met voorkeur voor links. Ik begrijp je dus een beetje (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Posthuma schreef:
    Ambidexter met voorkeur voor links. Ik begrijp je dus een beetje (;


    Dit, al ik een voorkeur voor rechts heb.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Vooral het probleem van de scharen herken ik, haha. Verder ervaar ik niet heel veel problemen als linkshandige, behalve met het borden in- en uithalen wanneer ik werk. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Vervelend voor je ):
    Ik ben ook linkshandig D: Ringmappen en inkt zijn het irritantste. Ik kan wel met beide knippen.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Oh! Nog iets. Ik werk in de supermarkt op de broodafdeling en daar hebben wij dan een stickerding staan om op het brood te plakken. Die krengen komen er aan de rechterkant uit dus dan moet je de sticker met rechts pakken en dan voel je toch vertraging :[


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.