• Hallo,

    Ik ben heel hard bezig te werken (of naja, eigenlijk gewoonweg het alles bij elkaar te kopen) van mijn eerste cosplay. Nu ben ik dus echt nog een groentje wat dat betreft en had ik het leuke idee gewoon maar direct als man te gaan want ja, vrouwelijke cosplays spreken me gewoon 99% van de tijd niet aan. Goed, nu ga ik dus waarschijnlijk mijn cosplay via Aliexpress bestellen, maar gezien ik hier geen ervaring mee heb, wil ik jullie lieve Q'ers vragen of er nog bepaalde dingen zijn waar ik bij Aliexpress op moet letten c: Daarnaast wil ik ook direct vragen of jullie nog tips hebben voor de beginnende cosplayer. Alvast heel erg bedankt!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    MT


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    MT.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik zou ten eerste letten op de reviews. Veel reviews (liefst met foto's) geven aan dat het in ieder geval aankomt. Daarnaast moet je niet verwachten dat het materiaal van hoge kwaliteit is. Een blouse is bijvoorbeeld al snel een dun lapje doorschijnend stof dat met een vrij dikke naad aan elkaar genaaid is.

    De grootste valkuilen zijn denk ik de duurdere cosplays. Vanaf 20-25 euro oid moet je importkosten betalen. Meestal als je vanuit Amerika iets bestelt, betaal je hoge verzendkosten, maar daar betalen zij dan onder andere ook de importkosten van. Als je zoiets duurs vanuit China besteld met gratis verzending, kun je dus extra kosten verwachten die kunnen oplopen tot 200 euro. Het beste is dus om kleding in aparte pakketjes te bestellen zodat de prijs per pakket onder de 25 euro blijft, dan ben je in ieder geval zeker ervan dat je niet meer hoeft te betalen dan nodig is.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 22:40 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    elf ben ik ook beginnend, dus veel gode tips heb ik niet echt voor je.
    Ik denk dat Aliexpress voor de assecoires en pruik geen probleem moet zijn. Alleen met kleding is het soms wel echt duidelijk beter/minder goed. In elk geval is het op de stof en materiaal eno letten altidj een goede.
    Heb je een richting/inspiratie voor je cosplay?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    @GrandR ik ben van plan als Germany te gaan van Hetalia ^^

    @Iedereen thanks voor de snelle reacties! Is er toevallig dan een site die jullie aan kunnen raden wat kostuums betreft? Ik kan ze namelijk zelf echt niet maken, helaas.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."


    Is er toevallig dan een site die jullie aan kunnen raden wat kostuums betreft? Ik kan ze namelijk zelf echt niet maken, helaas.


    Ligt eraan wat voor cosplay je wilt, maar als je voor steampunk/middeleeuws etc gaat, raad ik Tambukiki wel aan. Heb daar vaker van besteld en alles kwam binnen twee weken aan. Je krijg ook echt wat er op de foto staat en volgens mij doen ze ook aan gratis retourneren.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik lees bij topics waar 'Cosplay' in de titel staat altijd automatisch 'Coldplay' haha.

    Zijn er niet dingen die je zelf kunt maken? Een vriendin van mij cosplayt wel eens Doctor Who dingen maar die haalt alles altijd van de kringloop of de markt en maakt dingen zelf


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik lees bij topics waar 'Cosplay' in de titel staat altijd automatisch 'Coldplay' haha.

    Zijn er niet dingen die je zelf kunt maken? Een vriendin van mij cosplayt wel eens Doctor Who dingen maar die haalt alles altijd van de kringloop of de markt en maakt dingen zelf


    Dat zou kunnen ja, alleen ben ik dus niet zo handig hehehe en ik ben bang dat wat ik wil, lastig is zelf bij elkaar te rapen om het zo maar even te noemen,
    Hieronder heb ik even de cosplay gezet die ik wil gaan doen, voor de mensen die nieuwsgierig zijn ^^


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik vond overigens dit linkje waarmee je ongeveer kan kijken hoeveel je kwijt bent aan invoerrechten, mocht je toch duurder willen bestellen: klik.
    Soms heb je overigens wel eens geluk als de verkoper een lagere waarde op het pakketje zet of liegt over wat erin zit, maar dan moet je ook maar hopen dat ze het niet open maken en checken :p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik ben een enorme cosplay fanaticus en heb ook heel vaak cosplays en pruiken via Ebay en AliExpress gekocht.

    Mijn grootste tip is de feedback, lees wat mensen over het product zeggen, hoeveel sterren ze geven en vooral op foto's, dan kan je zien of ze inderdaad aanbieden wat er op hun verkoopplaatje beloofd wordt.
    Daarnaast is het altijd slim om de algemene beoordeling van de verkoper te checken (...% positieve feedback, als die boven de 95% zit je denk ik wel goed), kijk ook of er misschien diamantjes staan ofzo, er is een hele legenda over, maar die ken ik niet uit mijn hoofd. En hoe vaak het product is gekocht (... orders).

    De goedkope verzending (China Post) duurt minimaal 2 weken.

    Ik heb vaker bestellingen van meer dan €30 laten komen en heb er nooit invoerrechten over hoeven betalen, omdat ze allemaal een lage 'waarde' op hun pakket schrijven. Zo heb ik mijn Kotori cheerleader pakje gekocht voor €47,- en schreef de verkoper een waarde op van $13, hier hoef ik dan geen invoerrechten over te betalen. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze er op schreven wat het de koper werkelijk heeft gekost. ^^ Er is dus een kleine kans dat je op extra kosten zal stuiten.

    Hou er wel rekening mee dat je soms tegen kwaliteits dingetjes aan zou kunnen lopen, het kan zijn dat de maat niet helemaal klopt, of er iets niet helemaal mooi is afgewerkt enz. Dat risico zul je jammer genoeg altijd lopen, maar mijn ervaring zijn eigenlijk heel positief.

    Als je nog meer vragen hebt, beantwoord ik ze graag! Ik vind je cosplay idee heel erg leukt trouwens, ik ken een heleboel Hetalia fans en er zijn ook altijd wel Hetalia cosplayers op anime conventies te vinden. ^^

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 0:27 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    MT


    I live for the applause, you will die for it.

    Read them reviews ;o. Soms kun je geluk hebben met duurdere pakketten als ze als gift gemarkeerd zijn en je dus geen importkosten hoeft te betalen.


    No growth of the heart is ever a waste

    ik cosplay al jaren
    hier zijn wat tips waarvoor je vroeg:
    voor make up, wapens kijk ik via youtube
    kostuum doe ik via aliexpress of Ebay alleen let op de reviews bij ebay zie je ook hoe goed een persoon is als je bijvoorbeeld een badge ziet dan is hij/ij heel erg goed als je dat niet ziet dan moet je op de cijfers en review letten.
    voor pruiken moet je spul gebruiken wat je ook voor paarden gebruikt raar maar waar het zorgt ervoor dat je met je pruik gewoon gek kunt doen etc etc zonder dat er klitten in komen ik gebruik deze:



    http://www.ebay.com/itm/Mane-n-Tail-DETANGLER-Tangles-and-Knots-Solution-12-fl-oz-/172190009165?hash=item281753074d:g:hMoAAOxyYYlRxMHS je moet je pruik ermee inspuiten en kammen als er een beetje klitten inzitten etc. kan je het gewoon weer uitkamen

    hier is een video erover



    http://observationdeck.kinja.com/cosplay-1-01-a-beginners-introduction-to-cosplay-1632337814
    http://www.laweekly.com/arts/5-essential-cosplay-tips-for-beginners-2371432

    onthoud dat je bent wie je bent of hoe je eruitziet het maakt allemaal niet uit. cosplay is voor de fun en dat is het enige wat telt ik hoop dat je ermee plezier hebt ;)

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 11:09 ]


    353 Days, i heard -Eleven/Jane

    Ooh bedankt voor de tips! Vooral die van het anti klit middel c: Helemaal handig, omdat ikzelf aan paardrijden doe haha.

    Even een update van mijn kant:
    Onderhand heb ik verschillende dingen besteld via Aliexpress. Nu moet ik enkel maar afwachten of het allemaal goed is gegaan c: En ik heb vandaag mijn kostuum van Hetalia aangeschaft. Het is uiteindelijk geen Germany geworden, omdat ik het kostuum dat ik nu heb gewoon in Nederland kon krijgen en dat leek mij toch een stuk veiliger x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."