• UNDER THE DOME
    Gebaseerd op de serie van Stephen King - Under The Dome


    Sommige waren aan het werk, anderen gingen naar school. Het leek een doodnormale dag, maar wat niemand op die dag wist, was dat alles voorgoed zou veranderen. Omstreeks 18:00 - wanneer de meeste mensen aanschoven aan tafel om te eten - sloeg het noodlot toe. Een gigantische koepel rees uit de grond - zonder enige aankondiging of reden - en zorgde ervoor dat het kleine stadje Chestersville afgesloten werd van de buitenwereld. Er was geen weg uit. Wie binnen was, bleef binnen. En wie buiten was, kon niet naar binnen. De onrust slaat toe. Wat is dit? Hoe moeten we overleven? En vooral: welke geheimen komen aan het licht?
    De koepel is niet zo maar ontstaan, dit is het werk van aliens. Denk niet aan de groene monstertjes die in een ufo rond de aarde zweven en vriendelijk naar je zwaaien. Neen, deze aliens zitten vermomd in een menselijk lichaam - misschien is het zelfs je buur - en heeft maar 1 doel: de mensen uitmoorden. Zullen ze in staat zijn om iedereen uit te moorden? Of zijn de inwoners van Chestersville snugger genoeg om het geheim te ontrafelen?


    DE KOEPEL
    - Als je de koepel aanraakt, ervaar je een elektrische prikkel
    - Alle apparatuur in de buurt van de koepel, ontploft
    - Er is geen enkele manier om door de koepel heen te kunnen (zelfs geen dieren, voorwerpen,.. kunnen erdoor)
    - Water, lucht en zon laten kunnen door de koepel


    CHESTERSVILLE
    - Is een klein stadje in Amerika, in de staat Maine
    - Heeft enkele winkels: garage, supermarkt, café en een kleine school (tot 18 jaar)
    - Het stadje is omring door bossen en weides (waar er enkele boerderijen staan)
    - Chesterville heeft enkele grote wegen, maar bestaat vooral uit kleine wegen


    DE ALIENS
    - Ze leven onder de mensen van Chesterville en zijn in staat om door de koepel te wandelen (want zij hebben deze namelijk ontworpen)
    - Ze vinden het fijn om met de mensen te spelen, alsof ze speelgoed zijn. Ze moorden dus niet uit wraak of woede. Ze zien het als een spelletje waarin ze plezier hebben.
    - Ze doden niet frequent.


    DE MENSEN
    - Door de koepel worden sommige mensen gescheiden van hun familie en vrienden
    - Er zijn verschillende soorten mensen in het dorp: tieners, volwassene, ouderen,.. Let hier op als je een rol aanmaakt. De volwassenen hebben ook een beroep (de meeste) die ze meestal aanhouden onder de koepel.
    - Elk mens heeft een bepaald geheim. Dit kan groot of klein zijn.
    - Beroepen die men kan uitoefen: politie, burgemeester, boer, bediende,… Zorg dat er een evenwicht is


    ROLES

    MANNELIJK
    Sanjit - Otto Pete (Junior) Booth - Mens - Politieman 1.1
    CowChop - Kyle Manfield - Mens - Forensisch arts 1.2
    SadTech - Kai Reyes - Mens - Stagiair bij de politie 1.1
    Civil - Ezekiel Humphrey - Mens - Wiskundedocent in de plaatselijke middelbare school 1.3
    Anti - Mannelijke rol


    VROUWELIJK
    Mignon - Mia Toronto - Mens - Net afgestudeerde verpleegster 1.1
    Velaris - Isla Carina Cooper - Mens - Geen specifiek beroep 1.3
    MrsLyon - Delphine Harding - Mens - Small town fashion designer 1.2
    Sanjit - Jo Elle Briët - Mens - Dienster in het plaatselijk cafeetje 1.2
    Chimaera - Vrouwelijke rol

    Khal - ?


    ALIENS [1/2]

    Vex - Michael Yosemite - Alien - Eigenaar van het motel & tankstation 1.2




    INVULLIJSTJE
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Alien of Mens (er kunnen slechts 2 aliens zijn):
    Beroep:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Geheim:
    Geschiedenis:
    Relaties:


    RULES
    -
    Perfecte personages bestaan niet
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Probeer minimaal 300 woorden te schrijven.
    - Alleen ik (Donnie) open een nieuw topic.
    - Als je voor korte of lange duur afwezig bent, laat mij dit dan weten.
    - Iedereen heeft een geheim: groot of klein. Dit zorgt voor wat drama in het spel.
    - Aliens doden enkel met toestemming (anders vermoord je niet - gespeelde personages)
    - Als er vragen zijn, staat mijn inbox altijd open!
    - Ten slotte gelden ook de standaard regels van Q.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 21:38 ]


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Khal schreef:
    Hm, zou ik een vrouwelijke alien mogen?


    Natuurlijk.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Sanjit schreef:
    (...)

    Natuurlijk.


    Oké, wacht, nee, doe toch maar niets ): Sorry, hahaha, maar ik probeer heel hard iets te bedenken maar kom echt op niets interessants. SORRY ):


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Sorry dat het zo lang duurt! Ik ben de afgelopen dagen heel druk geweest met school. Ik zal proberen om mijn personage morgen online te zetten!


    nothing like the rain, when you're in outer space

    | NIA MCALISTER |
    “I think the short story is a very underrated art form. We know that novels deserve respect.”


    | NAAM |
    Nia | Afrikaans | Doel
    McAlister | Schots | Zoon van Alasdair

    | LEEFTIJD |
    Nia is twintig lentes jong, geboren op een koude 16 november.

    | GESLACHT |
    Vrouw.

    | NATIONALITEIT |
    Half Amerikaans (moeder), half Australisch (vader).

    | ALIEN OF MENS |
    Mens.

    | BEROEP |
    Journalist in opleiding, werkt momenteel bij een modeblad.

    | INNERLIJK |
    Nia is een enorm hardwerkend persoon. Ze is erg ambitieus en zal alles doen om haar doel te bereiken, zelfs al moet ze daarvoor soms zichzelf of anderen wegcijferen. Zo heeft ze bijvoorbeeld hard gevochten voor haar opleiding en blog. Nia geeft om bijna alles en iedereen en is erg verzorgend. Zodra ze ook maar denkt dat iemand zich niet goed voelt, zal ze er meteen naar vragen. Af en toe kan dit best irriterend zijn, maar ze bedoelt het goed. Soms wordt Nia ook wel eens een control-freak genoemd. Ze krijgt het moeilijk wanneer dingen niet gaan zoals zij ze heeft gepland, aangezien ze alles goed wilt doen. Je zou kunnen zeggen dat ze een perfectionist is. Toch is ze een beetje chaotisch. Ze vindt het moeilijk om alles op een rijtje te krijgen en zorgvuldig uit te voeren.
    Hoewel ze het wel eens probeert te verbergen, is Nia erg intelligent. Het is niet alsof ze de allerhoogste cijfers haalde op school, maar ze kan goed verbanden leggen en heeft een goede manier van denken. Haar slimheid komt terug in hoe creatief ze is. De ideeën en oplossingen die Nia af en toe bedenkt lijken belachelijk te zijn, maar vaak werken ze wel. Ze is heel nadenkend en zeker niet impulsief. Iets wat Nia minder fijn vindt aan zichzelf is dat ze enorm nieuwsgierig is. Ze vraagt zich veel dingen af en wanneer ze iets wilt weten, zorgt ze ervoor dat ze het ook te weten komt. Het meisje wordt vaak ondeugend genoemd, door de plannetjes die ze weleens bedenkt en uitvoert. Vroeger werd ze als de grappenmaker van de klas gezien en ze vindt het af en toe nog steeds leuk om kattenkwaad uit te halen. Maar ondanks dit alles, is Nia wel een rustig meisje. Ze is erg avontuurlijk en altijd in om ’s nachts naar buiten te gaan om McDonalds te halen. Nia is niet onzeker, maar ook niet arrogant. Ze vergelijkt zichzelf met niemand en gaat lekker haar eigen gang, wat haar een beetje eigenwijs maakt. Nia is een open persoon en is altijd bereid te luisteren naar andermans ideeën. Als iemand niet tevreden is met wat ze doet, is ze bereid om het aan te passen, maar ze zal nooit haar eigen mening verloren laten gaan. Maar als het gaat om gedrag en humeur, kan Nia af en toe een beetje wispelturig zijn.

    | UITERLIJK |
    FC: Elizabeth Wheeland
    Haarkleur: Blond
    Haarlengte: Halflang
    Natuurlijke haarstijl: Veel slag
    Oogkleur: Groen
    Huiskleur: Blank
    Lippen: Niet groot, niet klein, wel vol
    Figuur: Smal gebouwd, had meer vrouwelijke vormen gewild
    Lengte: 1.64 meter
    Gewicht: 63.2 kg
    Favoriete kledingstijl: Nia houdt enorm veel van donkere kleren. Haar kast hangt vol met grijze truitjes, donkere, leren jasjes en zwarte skinny jeans.
    Extra: Nia heeft een tattoo op de binnenkant van haar onderarm. Er zit geen speciaal verhaal achter, “be unforgettable” sprak haar gewoon enorm aan.

    | GESCHIEDENIS |
    Nia heeft altijd wel een simpel leven gehad. Toen ze op een winterachtige 16 november werd geboren, waren haar ouders dolgelukkig. Nia is opgegroeid in Chestersville, waar ze in een huis woonde met haar ouders en oudere halfzus Jane. Het meisje was zeven jaar oud toen ze voor het eerst een interview las met een zangeres die ze toentertijd geweldig vond, en wist meteen dat ze dit werk later ook wilde doen.
    Toen Nia achttien jaar oud was, verhuisden haar ouders naar een nog kleiner stadje in de buurt van Chestersville. En aangezien Jane een paar jaar geleden met haar (nu ex-)vriend in New York was gaan wonen, lieten ze hun jongste dochter achter met hun huis. Nia is aan het proberen om geld bij elkaar te schrapen om te verhuizen, omdat ze vindt dat ze nu wel toe is aan iets groters dan deze kleine stad. Helaas, nu de koepel staat, is Chestersville verlaten een stuk moeilijker geworden.

    | GEHEIM |
    Nia kon het vroeger goed vinden met haar oudere halfzus Jane, maar later werd dat anders. De zussen werden jaloers op elkaar, vonden dat hun vader de een boven de ander verkoos. Toen Nia zich had aangemeld voor een journalistiekschool, heeft Jane beweerd dat het niet verstandig zou zijn om haar zusje aan te nemen; Nia zou namelijk veel mentale problemen hebben. Dit was natuurlijk niet zo, maar de school nam aan dat Jane de waarheid sprak en wees Nia af. Toen Nia hierachter kwam, was ze woedend en ook haar ouders waren niet blij. Jane bood de school haar excuses aan en een jaar later werd Nia wel aangenomen. Toch was ze nog niet tevreden. Ze was nog steeds erg boos op haar zus en besloot wraak te nemen door Jane’s vriend te verleiden. De jongen voelde zich hier heel slecht over en vertelde Jane dat hij was vreemdgegaan met haar zus. Jane geloofde hier echter niets van en maakte het uit: ze kon niet geloven dat hij haar had bedrogen en óók nog eens had gelogen over dat het haar zus was. Nia verklapte natuurlijk niets en zei dat ze inderdaad niets met Jane’s ex had gedaan. Tot vandaag is er nog niemand die weet wat er echt is gebeurd.

    | RELATIES |
    Open.

    | EXTRA |
    Seksualiteit: Heteroseksueel
    Likes: honden – bands – schrijven – regen – dure spullen – Italiaans eten – Parijs
    Dislikes: ziekenhuizen – kleine ruimtes – reclames op tv – inspiratieloosheid – de kleur oranje – slechte adem
    Overig: Als ze wat ouder is en een gezin heeft, wilt Nia heel graag een hond.



    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 18:54 ]


    nothing like the rain, when you're in outer space

    Kan ik bij de aliens 1 jongen, die gast die een mens lijkt en verliefd word op een normaal meisje :p
    En mag ik een meisje, als mijn twin zus tijd heeft doet ze mee als die rol anders speel ik haar :)


    I rotten to the core, who could i ask for more?

    Oh, sorry, sorry! Ik heb mijn rol nog niet gemaakt! Dat doe ik beloofd zo snel mogelijk.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    AURORA TORONTO

    ZEVENTIEN || INWONER

    Me? Sarcastic? Never.



    • LEEFTIJD

    Zeventien.

    • SCHOOLJAAR

    Zesde jaar.

    • BEROEP

    In het weekend werkt ze in het stamcafé als serveerster.

    SASSY SINCE BIRTH

    • KARAKTER

    x


    ONE DAY, I'M GONNA MAKE THE ONIONS CRY


    • UITERLIJK

    x

    THE ONLY THING I WANT NEGATIVE IN MY LIFE IS A PREGNANCY TEST

    • GESCHIEDENIS

    x


    TOO GLAM TO GIVE A DAMN


    • RELATIES

    x

    IF YOU CAN'T HANDLE THE SASS, YOU CAN'T HANDLE THIS ASS

    • GEHEIM

    Ze heeft een stiekeme crush op haar wiskundedocent. Hoewel crush iets te zacht is uitgedrukt. Ze is tot over haar oren op hem verliefd, maar geef toe, wie zou er nu geen oogje hebben op meneer Humphry?

    • EEXTRA:

    x o x
    Likes

    x
    Dislikes

    x

    [ bericht aangepast op 23 juni 2016 - 0:09 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys