• Dit topic is gesloten! In topic 2 kun je reacties plaatsen! Klik hier!

    Hallo lieve users,

    Ondertussen is het weer een half jaar geleden sinds de nieuwe moderators het team kwamen versterken. Sindsdien is het aantal moderators alweer sterk afgenomen. Met het aantal moderators waar wij nu mee zitten, kunnen wij er niet optimaal voor Quizlet zijn. Het is dus weer tijd om ons team te versterken met een aantal gemotiveerde, enthousiaste en hardwerkende collega's!
    Vind jij het leuk om dingen te organiseren voor andere users en denk je regelmatig na over hoe iets beter kan? Ben jij iemand die kritisch ingesteld is en houdt van het voeren van discussies? Heeft Quizlet een plekje in je hart en zou je graag willen meehelpen aan het verbeteren en leuk houden van deze website? Dan is de functie van moderator misschien wel iets voor jou! Wij zijn op zoek naar mensen die deze kwaliteiten bezitten en die zin hebben om in hun vrije tijd iets te betekenen voor de site. Als moderator kan je helpen om Quizlet een gezellige plek te houden en users helpen bij het naleven van de huisregels, maar dit is natuurlijk erg kort door de bocht uitgelegd. Op deze pagina kan je een uitgebreidere uitleg vinden van wat er allemaal in het takenpakket van een moderator zit. Lijkt het jou wat om een moderator te worden? Op de pagina van de onderstaande link kun je je aanmelden. Misschien zit jij er dit jaar wel bij!

    Hoe gaat het verder?
    Zodra de eerste ronde afgelopen is, zullen wij beginnen met nakijken. Een deel van de kandidaten gaat uiteindelijk door naar de tweede ronde. In de tweede ronde zullen casussen voorgelegd worden waarbij er vragen worden gesteld. Het is de bedoeling dat deze vragen op een zo goed mogelijke manier beantwoord worden. Wanneer de tweede ronde afgelopen is, zullen wij de antwoorden opnieuw nakijken en uiteindelijk zijn we van plan om een aantal van deze kandidaten aan te stellen als moderator.

    Wat doet een mod precies?
    Als moderator wordt van je gevraagd om verschillende taken uit te oefenen. Je bent een contactpersoon voor de users en beantwoordt bijvoorbeeld vragen die ze stellen. Je houdt je actief bezig op het forum, zoekt tussen creaties en onderneemt actie indien nodig. Een moderator moet actief mee discussiëren over uiteenlopende zaken op het forum en helpt in het team om beslissingen te maken. Je helpt mee met het schoonhouden van het forum.
    Daarnaast hebben de mods ook nog hun eigen taken. Dit kan verschillen per persoon. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld meehelpt bij xOTM, de nieuwsbrief, de columnisten, twitter, wedstrijden of RPG's. We bespreken suggesties en kijken of deze iets zijn waar Rutger iets mee kan doen. Ook als het gaat over het beleid en de regels van Quizlet, denk je mee na en kijk je of er eventueel aanpassingen gemaakt moeten worden. Uiteraard zijn er ook nog de verkiezingen waarbij meegeholpen wordt.

    Tot wanneer blijven de inschrijvingen open?
    De aanmeldingen zijn open tot en met 26 juni 2016 om 23:59 uur. Vanaf dan kan de eerste ronde gesloten worden. Jullie hebben dus tot en met 26 juni de tijd.

    De inschrijvingen zijn gesloten!


    Tips
    -Probeer uitgebreid te antwoorden.
    Tijdens het nakijken van de inzendingen kijken we naar wie ons geschikt lijkt om in ons team te komen. Hoe meer je over jezelf vertelt, hoe beter wij kunnen inschatten of je bij het team past. Probeer er daarom zeker voor te zorgen dat elke vraag wordt beantwoord met minstens 5 zinnen.

    -Wees zelfverzekerd.
    Probeer ons te overtuigen van je kwaliteiten. Waar ben jij goed in? Prijs jezelf een beetje aan. Probeer ons te overtuigen dat jij het moet worden en niet iemand anders.

    -Wees concreet.
    Geef voorbeelden hoe jij de site wil helpen. Heb jij goede ideeën voor onze site? Werk je efficiënt in groepsverband? Vind je het takenpakket leuk? En waarom wil je iets terugdoen voor de site? Onderbouw je antwoord goed, zodat wij een goed beeld krijgen van jou en waarom jij in ons team zou passen. Het antwoord 'Ik wil moderator worden, omdat het me leuk lijkt,' vinden wij niet onderbouwd genoeg. We willen weten waarom jij het leuk vindt om dit werk te doen.

    - Geef eigenschappen op, geen vaardigheden.
    Vaardigheden leer je door te oefenen in de praktijk. Iemand met een rijbewijs heeft als vaardigheid dat hij goed kan rijden, omdat hij dit veel heeft geoefend. Eigenschappen duiden op je karakter. Dat gaat over hoe je bent, hoe je als mens in elkaar zit. Aan alle eigenschappen die je kan bedenken hangen voordelen en nadelen.

    - Geef eigenschappen op die gerelateerd zijn aan het moderatorwerk.
    We willen weten of je goede eigenschappen passen binnen het team, je slechte eigenschappen te overzien zijn en je met die zes (opgesomde) eigenschappen een goede moderator zou kunnen zijn. Dan willen we dus eigenschappen horen die te maken hebben met discussiëren, vragen beantwoorden, lange teksten schrijven, problemen oplossen, nieuwe ideeën bedenken enzovoorts. We vinden het niet interessant dat je goed kan basketballen of iets dergelijks. Dat heeft niets met de functie moderator te maken. Daarmee is de vraag eigenlijk niet correct beantwoord. Dit is voor ons zeker een minpunt in het aanmeldformulier waardoor velen van ons de aanmelding zullen afkeuren.

    - Neem rustig de tijd.
    We raden iedereen aan om rustig de tijd te nemen om alles in te vullen. Zo krijg je de kans om goed na te denken over je antwoorden zodat de kwaliteit ervan optimaal is. Op deze manier krijg je later geen spijt van je antwoorden. Het is niet ongewoon dat mensen uren spenderen aan het invullen van een belangrijk formulier. Neem dus je tijd en denk goed na over elk antwoord.


    FAQ
    - Hoelang duurt het nakijken van de aanmeldingen?
    Daar kunnen wij geen tijd op plakken. Het hangt af van het aantal aanmeldingen en de tijd die we hebben. We doen zeker ons best om alle aanmeldingen aandachtig door te nemen en houden jullie meteen op de hoogte wanneer de tweede ronde is begonnen.


    - Hoeveel nieuwe moderators zoeken jullie?
    Wij zijn van plan ongeveer 10 kandidaten aan te nemen. Het aantal kan verschillen naargelang het aantal geschikte kandidaten, dus het kan iets minder of iets meer worden.


    - Ben ik te jong voor de functie als moderator?
    Wij sluiten geen enkele leeftijd uit, dus niemand zal te jong zijn. Het belangrijkste is namelijk dat jij eigenschappen bezit om een goede moderator te worden. Niemand is meteen klaar om als moderator te beginnen. Iedereen zal namelijk eerst wat opgeleid moeten worden. Wij hebben er vertrouwen in dat ook jonge leden veel kunnen bijleren en zo uitgroeien tot een bekwame moderator!
    Er zijn in het verleden meerdere jonge users aangenomen, bijvoorbeeld Krull. Als jonge, onervaren user heeft ze zichzelf ontwikkeld tot een heel verantwoordelijke moderator, en daarna zelfs administrator. Je hoeft je dus zeker geen zorgen te maken of je nu te jong bent. Zolang jij enkele eigenschappen hebt die goed bij een moderator passen en gemotiveerd bent veel bij te leren om vaardigheden te bezitten die bij een moderator passen, twijfel dan niet!


    - Ben ik wel goed genoeg?
    Niemand start als de perfecte moderator. Iedereen moet het vak leren. Je moet goed worden in het moderator zijn en daarbij helpen de andere moderators. Wij zorgen voor een korte opleiding waarin we jullie de kneepjes van het vak leren. Het moderator zijn is iets specifieks en kan je niet vanaf dag één perfect. De oude mods trainen jullie hierin zodat jullie opgroeien tot kwaliteitsvolle, zelfstandige mods. Daarbij heb je ook nog een heel team achter je staan en als je het zelf niet weet, staan de andere mods altijd voor je klaar om je te helpen.


    - Hoeveel tijd spendeer je aan moderatortaken?
    Dat is voor iedereen anders. De ene kan meer tijd spenderen dan de andere. We leggen geen minimum op, maar je moet proberen om toch te zorgen voor een minimale dienstverlening, zowel voor de users als jouw collega's. We hebben er zeker begrip voor als je het eens druk hebt op school, met examens, op het (studenten)werk. Het is niet de bedoeling om je op te geven als je een heel erg druk leven hebt en nu al weinig tijd hebt voor Quizlet.
    Let op: tijdens de inwerkperiode moet je wel actief mee kunnen draaien. Ervaring leert dat deze heel intensief is.


    Heel veel succes!

    Groetjes van de mods

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 20:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 juni 2016 - 0:13 ]

    Wat onderscheidt jou van de andere kandidaten?
    Ik haat deze vraag nog erger dan 3 goede eigenschappen over jezelf.
    Ik ben iemand met 0 ego dus ik vind dit altijd erg lastig ha. :')

    Aan een kant wil ik het zó ontzettend graag, maar aan de andere kant ben ik bang geen kans te maken en weer teleurgesteld te raken. Ik heb meerdere keren meegedaan en ik werd het telkens niet ):


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    Aan een kant wil ik het zó ontzettend graag, maar aan de andere kant ben ik bang geen kans te maken en weer teleurgesteld te raken. Ik heb meerdere keren meegedaan en ik werd het telkens niet ):


    Gewoon nog een keer proberen (: je weet maar nooit!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    oh god die drie goede eigenschappen. oh goooooood.


    Heaven is a place that we all have

    Square schreef:
    Spannennnnd. :Y)

    Heel veel succes allemaal! Ik ben erg benieuwd naar de volgende lading crewbies! *O*


    Whahaha:')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Leuk, misschien dat ik deze keer eens mijn kans waag. Maar als ik me inschrijf doe ik dat wel na mijn examens, heel fijn dat de deadline niet te kort is.


    I wanna be a wizard!

    Eluveitie schreef:
    Aan een kant wil ik het zó ontzettend graag, maar aan de andere kant ben ik bang geen kans te maken en weer teleurgesteld te raken. Ik heb meerdere keren meegedaan en ik werd het telkens niet ):

    Nooit geschoten is altijd mis.


    i wanna die with you once or twice.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Jammer, dat zal niet gaan. (joehoe)

    Hoezo?


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gibigianna schreef:
    (...)
    Hoezo?


    Ze meent het niet, haha, het is een grapje. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    2 uur voorbij, nog niet klaar.(lol)

    Na drie uur getypt te hebben, eindelijk het formulier verstuurd :'D


    Heaven is a place that we all have

    Gibigianna schreef:
    (...)
    Hoezo?


    Femke, ik dacht dat je mij beter kende! :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Femke, ik dacht dat je mij beter kende! :'D

    Oh sorry, haha. Was gewoon even bang dat je ging stoppen, vandaar ;p


    “To live will be an awfully big adventure.”

    MT, ik ga er even over nadenken.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga niet meedoen, omdat ik denk dat het niet echt bij mij zou passen. Heel veel succes in ieder geval!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt