• Wat is ongeveer het minimum van woorden in een hoofdstuk om te lezen voor jou, en wat is het maximum?
    Ik twijfel een beetje hoe lang ik mijn hoofdstukken zal maken. Ze zijn wel pittig lang, maar ik wil ze ook weer niet te lang maken want dan verliezen mensen hun interesse.
    Ik hoop gauw van jullie te horen
    :Y)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2016 - 17:31 ]

    Pfoe dat verschilt. Deel hoofdstukken op Quizlet probeer ik altijd rond de 1K te houden maar dat faalt soms hopeloos. Maar ik doe mijn best :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Het maakt mij niet zo heel veel uit, eigenlijk. Ik heb op Q het liefst geen eindeloze stukken, dus ik zou in ieder geval onder de 1.500/2.000 blijven, en heel kort is ook jammer, dus mijn voorkeur gaat wel uit naar iets boven de 500. Ik denk dat 600-1000 een vrij standaard lengte is en ook iets wat veel mensen prettig vinden om te lezen. Maar op zich ben ik hier echt heel gemakkelijk in, als het verhaal maar goed is. (krul)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2016 - 16:32 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik lees het liefst hoofdstukken tussen de 950 en 1500 woorden. 2000 kan ook nog wel, maar daarna vind ik het wel erg veel woorden. Tenzij het een echt goed verhaal is, dan lees ik graag een heleboel woorden. (:

    [ bericht aangepast op 23 juni 2016 - 16:32 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Ik vind tussen 1000-5000 wel goed.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hoofdstukken op Q zijn bij mij meestal rond de 1000 woorden. Verhalen die ik niet op Q zet, hebben soms langere hoofdstukken.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    400 ~ 600. Maar ik heb heel soms hoofdstukken van 800 woorden als dat beter uitkomt.

    Mijn hoofdstukken zijn meestal ook rond de 1000 woorden en ik lees zelf ook het liefst hoofdstukken van rond de 1000 woorden.

    Ik schrijf meestal 400 tot 700 woorden. Vroeger 300, maar dat is wel erg kort..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Bij mij zijn hoofdstukken op Q minimaal 600 woorden en maximaal 1700-1800 woorden.


    Take risks and conquer your fears.

    Bij mij meestal iets tussen de 700-1000 woorden.


    I wanna be a wizard!

    Ik zit gemiddeld tussen de 1200 en de 2500


    I was an angel living in the garden of evil

    Minimum 300 en maximum 1300. Ik verkies hoofdstukken tussen de 500 en de 1000. Maar naargelang de aard van het hoofdstuk gaat het er soms boven of onder. Dus 300 - 1300 als minimum en maximumwaarden en 500 - 1000 als ideale waarden.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Minimum is toch wel 600 en het liefst meer. Onder de 600 woorden kan ik meestal niet goed in een hoofdstuk komen en heb ik het gevoel dat een lang hoofdstuk in tweeën is gehakt. Maximum is toch wel 1000 - 1500 woorden.

    Het ligt ook aan hoe iemand schrijft, als iemand alles aan elkaar schrijft dan is 1000 woorden echt het maximum. Maar als ik duidelijke alinea's kan zien dan kan ik wel tot maximaal 1500 woorden lezen in een hoofdstuk.


    Physics is awesome

    Minder dan 750 is meh, boven de 1000 ook. Ik ben een héél kieskeurige lezer. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Het licht er ook heel erg aan hoeveel details je omschrijft of hoe vaak je de gevoelens van de hoofdpersonage laat spreken. Als je er flashbacks en flashforwards in je hoofdstuk stopt word er al gauw langer van, net zoals het beschrijven van het gebied in het hoofdstuk of het uitleggen van handeling door het personage.

    kort:

    Een man voor me keek me aan. Hij had mijn zus vermoord. Ik sloeg hem zo hard ik kon, maar hij trapte terug. Ik begon te gillen.


    lang:
    In de tunnel waar ik me bevond, straalde bijna geen licht binnen. Wanden versperden mijn uitweg naar buiten toe. Een grote, woedende man stapte op me af. Bang balde ik me vuist, maar ik liet hem meteen los. Het is niet handig om een gevecht uit te lokken tegen een man die sterker is. Maar deze man had mijn zusje vermoord. Mijn zusje. Hoe kon hij! Zonder na te denken haalde ik mijn vuist te voorschijn en gaf ik een klap op zijn rechterwang. De hoofd van de man sloeg naar links. Mijn sadistische nam het van me over en ik glimlachte. Onverwachts trapte de man vol op mijn onderbuik. Mijn lichaam ketst tegen het beton aan. Mijn gil galmde door de tunnel.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.