• Sinds ik 18 jaar ben geworden moet ik echt veel afscheid nemen van dingen.
    Ik heb drie vrienden verloren en eergisteren is mijn kat waarmee opgroeide overleden.
    Mijn favoriete muziek groepen weer mee zijn opgegroeid zijn gestopt (niet allemaal maar toch veel).
    Veel vrienden gaan hun eigen weg door dat we afgestudeerd ben.
    De school waar mijn lager en middelbaar door bracht moet ik nu verlaten.
    Mijn buschauffeur waar al acht jaar mee die me naar school bracht is overleden onverwachts.
    Een restaurant waar met me ouders naar toe ging al sinds ik drie jaar was gaan stoppen.
    Een groot nonkel die ik kende is overleden. Het is uit met mijn lief na een halfjaar.

    ik snap dat in iedereen zijn leven er verandering is maar, ben al een halfjaar verder en is er echt veel gebeurt in een korte tijd.
    Geeft er iemand tips van om met die veranderingen te kunnen omgaan.

    het is redelijk veel voor in één jaar en is beetje lastig voor mij

    Ik wens je ontzettend veel sterkte toe.
    Er is niet echt veel dat je daar tegen kan doen mensen komen en gaan en dat moet je nu een maal appreciëren.
    Het is heel zwaar maar je komt er wel door geloof mij!
    Als er iets is PV bericht mij maar ofzo!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    Ik wens je ontzettend veel sterkte toe.
    Er is niet echt veel dat je daar tegen kan doen mensen komen en gaan en dat moet je nu een maal appreciëren.
    Het is heel zwaar maar je komt er wel door geloof mij!
    Als er iets is PV bericht mij maar ofzo!



    Bedankt krijg nu hulp van hulpverleners en hoop dat het in de toekomst beter wordt.
    Ik snap dat nieuwe mensen leert kennen en nieuwe komen in je leven enkel wil niet dat zo vroeg was bij bepaalde mensen.
    Heb wel paar keer geweend als steeds die nieuws moest horen van die veranderingen.
    leven kan soms echt lastig zijn :/

    Het enige wat ik kan verzinnen is de herinneringen voor altijd bij je dragen en nooit meer vergeten. Alleen dan weet je dat iedereen altijd bij je blijft en kan je langzaam vooruit gaan, zonder dat je hun achterlaat. Zij gaan met je mee, waar jij bent en niemand blijft achter.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Het enigste wat ik je kan aanraden is dat je naar een psycholoog kunt gaan, meestal kan dit ook van school uit. Ik heb namelijk ook mensen verloren in het najaar en daarna ben ik er moeilijk mee omgegaan en heb ik een concentratiestoornis gekregen. Dus als ik jou was zou ik daar voor oppassen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt